Ολλανδική έρευνα αποδεικνύει πως οι βιώσιμες ετικέτες αποφέρουν περισσότερα έσοδα στα σουπερμάρκετ από τα συμβατικά.
Η βιωσιμότητα είναι μια λέξη που ακούγεται πολύ στο χώρο των τροφίμων. Αλλά μήπως δεν επωφελείται μόνο ο πλανήτης, αλλά και τα σουπερμάρκετ και καταστήματα λιανικής;
Η Στατιστική Υπηρεσία της Ολλανδίας (CBS) και το Ερευνητικό Πανεπιστήμιο του Wageningen διεξήγαγαν μια μελέτη για λογαριασμό του Υπουργείου Γεωργίας, Φύσης και Ποιότητας Τροφίμων. Πράγματι, η έρευνα απέδειξε πως τα προϊόντα με ετικέτα βιωσιμότητας επωφελούν περισσότερο τα σουπερμάρκετ με την πάροδο των χρόνων. Χαρακτηριστικά, πέρυσι, το 22% του κύκλου εργασιών των τροφίμων είχε ετικέτα βιωσιμότητας, σε σύγκριση με 19% εκατό το 2020 και μόνο 8% το 2013.
Το 2021, οι καταναλωτές αγόρασαν βιώσιμα τρόφιμα αξίας σχεδόν 8 δισεκατομμυρίων ευρώ στα σούπερ μάρκετ, 14% περισσότερα από το 2020. Από την άλλη, ο τζίρος για τρόφιμα χωρίς ετικέτα βιωσιμότητας μειώθηκε κατά 4%. Επιπλέον, πάνω από το 80% του χοιρινού κρέατος, των φρέσκων και κατεψυγμένων ψαριών και οστρακοειδών, των αυγών και του τσαγιού που αγόρασαν οι καταναλωτές το 2021 είχαν ετικέτα βιωσιμότητας.
Το χαμηλότερο ποσοστό σε βιώσιμες ετικέτες είχαν η μπύρα, το κρασί, το μεταλλικό νερό, τα αναψυκτικά, οι χυμοί και το τυρί, με τις πωλήσεις να κυμαίνονται (μεταξύ 2 και 6%), κυρίως επειδή η γκάμα των βιώσιμων προϊόντων εξακολουθεί να είναι σχετικά περιορισμένη.