Η εξήγηση ενός οικονομικού συμβούλου για την μελλοντικά ευεργετική παρουσία του ΑΙ στο χώρο των fast food.
Είναι γεγονός πως οι αλυσίδες fast-food κάνουν τα πάντα για να γλιτώνουν έξοδα και συνήθως ο πρώτος στόχος είναι οι υπάλληλοι, οι οποίοι επωμίζονται, όπως και πολλοί εργαζόμενοι ανά τον κόσμο το βάρος του πληθωρισμού, αλλά με πενιχρούς μισθούς.
Σύμφωνα όμως με τον John Tammy, οικονομικό σύμβουλο της Applied Finance Advisors, αυτό συμβαίνει σε όλους τους βιομηχανικούς κλάδους και οι χαμηλές αμοιβές του προσωπικού είναι «ασύμφορες για τον εργοδότη».
Ο Tammy, αντίθετα με τη δημοφιλή αντίληψη ότι οι επιχειρήσεις στοχεύουν να πληρώνουν τους εργαζόμενους όσο το δυνατόν λιγότερο, υποστηρίζει η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική.
Για παράδειγμα, η Yum Brands, η οποία, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, επενδύει δεκάδες εκατομμύρια ετησίως σε τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, έχει ως στόχο να αυξήσει δυναμικά την ικανότητα των εμπορικών σημάτων εστιατορίων της (Taco Bell, Pizza Hut, KFC και Habit Burger Grill) να εξυπηρετούν εκθετικά περισσότερους πελάτες ταχύτερα και με ποιοτικότερο τρόπο.
Το σημαντικό σε όλη αυτή την επένδυση είναι ότι δεν πρόκειται για τις ενέργειες μιας εταιρείας εστιατορίων που σκοπεύει να ποντάρει το παρόν και το μέλλον της στη “φτηνή εργασία”. «Καμία επιχείρηση οποιουδήποτε είδους που επιθυμεί να αναπτυχθεί σοβαρά δεν θα έκανε κάτι τέτοιο. Επαναλάβετε το ξανά και ξανά, το φθηνό εργατικό δυναμικό είναι πολύ ακριβό για τις επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση για τους μετόχους τους», υποστηρίζει ο Tammy.
Σε αυτή την περίπτωση η Yum επενδύει άφθονα ποσά που προορίζονται για να εξοπλίσει το εργατικό δυναμικό της με τεχνολογία που μπορεί όλο και περισσότερο να κάνει και να σκέφτεται για το ανθρώπινο εργατικό δυναμικό της, έτσι ώστε αυτοί οι άνθρωποι να μπορούν να εργάζονται αρκετά πιο παραγωγικά.
Σύμφωνα με σχετικό άρθρο της Wall Street Journal, περίπου το 45% των πωλήσεων της Yum είναι ψηφιακές. Η εφημερίδα αναφέρει ότι ενώ η εξωτερική τεχνολογία ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιούσε παλαιότερα η Yum μπορούσε να επεξεργαστεί 700 παραγγελίες της Taco Bell ανά λεπτό, οι εσωτερικοί προγραμματιστές της δημιούργησαν τεχνολογία που θα επεξεργάζεται 4.600.
Εκεί που αναπτύσσεται ίσως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για όσους αναθέτουν όλο και περισσότερο όλες τις ανάγκες τους σε τρόφιμα σε εστιατόρια, είναι το τι θα συμβεί όταν η τεχνητή νοημοσύνη βρει το δρόμο της στις κουζίνες.
«Φανταστείτε την ταχύτητα και την εκτόξευση της ποιότητας του φαγητού που παράγεται στις κουζίνες όταν μεγάλο μέρος της εργασίας που απαιτείται για την παραγωγή του τελικού προϊόντος ανατεθεί σε μηχανές που δεν εμφανίζονται αργά, δεν απαιτούν διαλείμματα, διακοπές και που κοιτάζουν πάντα μπροστά για την επόμενη, καλύτερη ευκαιρία», ισχυρίζεται ο Tammy.
Ο γνωστός οικονομολόγος καταλήγει πως όσο η τεχνητή νοημοσύνη αυξάνει τη παρουσία της στο μπροστινό και το πίσω μέρος των εστιατορίων, οι αμοιβές αυτών που εργάζονται στο μπροστινό και το πίσω μέρος «θα εκτοξευθούν ώστε να αντικατοπτρίζουν τη σημασία και την παραγωγικότητα της εργασίας των υπαλλήλων».
«Εν ολίγοις, η αντίληψη της γρήγορης και περιστασιακής εργασίας πρόκειται να αλλάξει προς το πολύ καλύτερο, και μαζί με αυτό, η ζήτηση για γρήγορες και γρήγορες περιστασιακές θέσεις εργασίας».