Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024
17.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Κάνε ερωτήσεις – καλλιεργείς συμπάθειες: Μελέτη του Χάρβαρντ

ΑρχικήΝέαΚάνε ερωτήσεις - καλλιεργείς συμπάθειες: Μελέτη του Χάρβαρντ
spot_img

Η ψυχολογική μελέτη αποκαλύπτει το κόλπο για να φαίνεσαι πιο συμπαθής σε κοινωνικές καταστάσεις

Πρώτη φορά σε νέο περιβάλλον, κοινωνικό ή εργασιακό; Ναι, αυτή η αίσθηση άγχους για το πώς σε βλέπουν οι άλλοι κυριεύει τους περισσότερους και έχει γίνει αντικείμενο αρκετών μελετών.

Στη δική τους μελέτη οι ερευνητές από το Χάρβαρντ, εστίασαν στο πώς οι ερωτήσεις που κάνετε επηρεάζουν τη συμπάθεια των άλλων προς το πρόσωπό σας.

Σε 3 μελέτες ζωντανών δυαδικών συνομιλιών, εντόπισαν μια ισχυρή και συνεπή σχέση μεταξύ ερωτήσεων και συμπάθειας: τα άτομα που κάνουν περισσότερες ερωτήσεις, ιδιαίτερα τις ερωτήσεις που δείχνουν ότι παρακολουθούσαν τον συνομιλητή τους νωρίτερα, γίνονται περισσότερο συμπαθείς.

“Φανταστείτε αυτό το σενάριο: συναντάτε έναν νέο συνάδελφο για πρώτη φορά σε ένα πάρτι της εταιρείας. Ξεκινάτε μια συζήτηση και ο συνάδελφος αρχίζει να σας λέει μια αστεία ιστορία. Ενδιαφέρεστε και κάνετε πολλές ερωτήσεις που ενθαρρύνουν τον συνάδελφο να προχωρήσει σε λεπτομέρειες της ιστορίας». Μετά το τέλος της ιστορίας, χωρίζετε. Αργότερα συνειδητοποιείτε ότι ο συνάδελφός σας δεν έκανε ερωτήσεις για εσάς και δεν είχατε την ευκαιρία να αποκαλύψετε πολλές πληροφορίες για τον εαυτό σας. Ποιος έκανε την καλύτερη εντύπωση; “

Ενώ μπορεί να πιστεύετε ότι ο ομιλητής, με τις ξεκαρδιστικές ιστορίες του, θα είχε αφήσει την καλύτερη εντύπωση, εξετάζοντας το περαιτέρω, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μπορεί να μην είναι έτσι τα πράγματα. 

«Εκπαιδεύσαμε έναν αλγόριθμο επεξεργασίας φυσικής γλώσσας ως «ανιχνευτή επακόλουθων ερωτήσεων» τον οποίο εφαρμόσαμε στα δεδομένα χρονολόγησης ταχύτητας (και μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιαδήποτε δεδομένα κειμένου για να κατανοήσουμε βαθύτερα τη δυναμική των ερωτήσεων)», εξήγησε η ομάδα στη μελέτη τους. “Το ποσοστό των επακόλουθων ερωτήσεων που καθορίστηκε από τον αλγόριθμο έδειξε ότι όσοι κάνουν περισσότερες ερωτήσεις κατά τη διάρκεια των ραντεβού τους είναι πιο πιθανό να αποσπάσουν συμφωνία για δεύτερα ραντεβού , κι αυτό απετελεί δείκτη συμπάθειας. Διαπιστώνουμε επίσης ότι, παρά τα επίμονα και ευεργετικά αποτελέσματα της υποβολής ερωτήσεων, δεν θεωρούν όλοι οι άνθρωποι ότι η υποβολή ερωτήσεων αυξάνει τη διαπροσωπική συμπάθεια».

Σε πρώτη φάση λοιπόν, αν δυσκολεύεστε στη συζήτηση σε νέα περιβάλλοντα, ένα εύχρηστο κόλπο για τις πρώτες συναντήσεις υψηλού στρες, είναι να κάνετε ερωτήσεις και να δείξετε ότι ανταποκρίνεστε για να κερδίσετε χρόνο και ίσως επανάληψη της επαφής, αν το επιθυμείτε. Τώρα αν θα σας συμπαθήσουν πραγματικά θα το δείξει ο χρόνος!

Η μελέτη δημοσιεύεται στο Journal of Personality and Social Psychology .

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Σοκολάτες – καραμέλες: Επείγουσα προειδοποίηση προς τους καταναλωτές για επικίνδυνο συστατικό

Έχει παραισθησιογόνα αποτελέσματα και συνήθως δεν το αναγράφουν στη συσκευασία!

Lidl: Η απάντηση της αλυσίδας στο cibum.gr για τα χαλασμένα σοκολατάκια

Το Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας της αλυσίδας σουπερμάρκετ Lidl ξεκαθαρίζει ότι τα σοκολατάκια μόνο τα διακινεί και αποποιείται οποιασδήποτε ευθύνης.

Μελομακάρονα: Η “απάτη” και ο πιθανός κίνδυνος της εκδοχής Red Velvet

Η διαφορά των μελομακάρονων Red velvet -της νέας τάσης στα χριστουγεννιάτικα γλυκά- θα σας εκπλήξει.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο