cibum team
Το τέλος των παραδοσιακών μενού στα εστιατόρια ίσως σημάνει η ολοένα αυξανόμενη χρήση των κωδικών QR.
Οι κωδικοί γρήγορης απόκρισης, που εφευρέθηκαν από έναν Ιάπωνα μηχανικό το 1994 για να παρακολουθεί τα μέρη των αυτοκινήτων πιο εύκολα, καθιερώθηκαν χρόνια αργότερα, όταν τα smartphone μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας. Αλλά, όταν η πανδημία ανάγκασε τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τα μέτρα υγιεινής, έγιναν ένα πανταχού παρόν θέαμα μέσα στα μπαρ και στα εστιατόρια των ΗΠΑ, αντικαθιστώντας τα φυσικά μενού, όπως ήταν γνωστά μέχρι τότε.
Η Bitly, μια υπηρεσία διαχείρισης συνδέσμων, ανακοίνωσε ότι έχει σημειωθεί αύξηση 750% στις λήψεις κώδικα QR τους τελευταίους 18 μήνες. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Ράλεϊ Χάρμπορ ανέφερε ότι οι επιχειρηματίες της εστίασης έχουν συνειδητοποιήσει πόσο πολύτιμη είναι η τεχνολογία, πέρα από το γεγονός ότι διευκολύνουν την ανέπαφη παροχή υπηρεσιών.
«Είναι σε θέση να προσαρμόσουν τις προσφορές στα μενού τους εν κινήσει, λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία όπως ο πληθωρισμός, οι διακυμάνσεις των τιμών των τροφίμων και των βασικών προϊόντων και άλλες μεταβλητές», είπε χαρακτηριστικά.
Οι ειδικοί της τεχνολογίας εστιατορίων διακρίνουν ακόμη περισσότερες ευκαιρίες σε κώδικες QR, πέρα από την αντικατάσταση των φυσικών μενού.
Συγκεκριμένα, η πανδημία οδήγησε σε μια έκρηξη διαδικτυακών παραγγελιών για εστιατόρια και οι ειδικοί του κλάδου προβλέπουν ότι η αλλαγή θα συνεχιστεί.
Παράλληλα, οι κώδικες QR θα μπορούσαν να επιτρέψουν στα εστιατόρια να παρακολουθούν τις προηγούμενες παραγγελίες των πελατών, επιτρέποντας στους επισκέπτες να αναδιατάσσουν με ευκολία την παραγγελία τους την επόμενη φορά που θα επισκεφθούν το εστιατόριο.
Ένας κώδικας QR δίνει επίσης στα εστιατόρια περισσότερες πληροφορίες για τους πελάτες τους. Οι υπηρεσίες κρατήσεων όπως το OpenTable, το SevenRooms και το Resy διαβιβάζουν δεδομένα για όποιον έκανε την κράτηση σε εστιατόρια – αλλά όχι για όλους τους άλλους στο τραπέζι.
«Εάν διαχειρίζεστε ένα εστιατόριο που δεν κάνει κρατήσεις, δεν ξέρετε ποιος είναι ο πελάτης σας μέχρι να πληρώσει», είπε ο Μπο Πίμποντι, συνιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος της Seated, μιας υπηρεσίας κράτησης εστιατορίου που επιβραβεύει τους επισκέπτες για επίσκεψη σε ορισμένα εστιατόρια.
«Ο κωδικός QR επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του εστιατορίου να γνωρίζει εάν στο τραπέζι κάθεται ο σωστός πελάτης», είπε.
Με πληροφορίες από CNBC