Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
15.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

ΔΙΜΕΑ: Μπαράζ ελέγχων σε εστιατόρια και καταστήματα στη Μύκονο

ΑρχικήΝέαΕστίαση / ΤουρισμόςΔΙΜΕΑ: Μπαράζ ελέγχων σε εστιατόρια και καταστήματα στη Μύκονο
spot_img

Ελέγχους στη Μύκονο πραγματοποίησε η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων τη Δευτέρα 6 Ιουνίου και την Τρίτη 7 Ιουνίου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν σε εμπορικά καταστήματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και πρατήρια υγρών καυσίμων. Κατά τους ελέγχους εντοπίστηκαν, κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν 2.667 τεμάχια απομιμητικών κοσμημάτων με εμπορικά σήματα μεγάλων διεθνών επιχειρήσεων και επιβλήθηκαν τα προβλεπόμενα πρόστιμα. Επίσης, διενεργήθηκαν έλεγχοι σε επιχειρήσεις εστίασης όπου επιβλήθηκαν τα ανάλογα πρόστιμα όσον αφορά στους κανόνες λειτουργίας τους, καθώς και σε πρατήρια καυσίμων όσον αφορά στην εφαρμογή των διατάξεων περί αθέμιτης κερδοφορίας.

Υπενθυμίζεται ότι η Μύκονος είναι η δεύτερη «αυθεντικά πιστοποιημένη» πόλη στην Ελλάδα και η 4η στην ΕΕ στο πλαίσιο του προγράμματος Authenticities.

Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας πέρυσι τον Ιούλιο, μεταξύ του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) και της Δημοτικής Αρχής του νησιού των Κυκλάδων, η συνεργασία δύο ετών συνεχίζεται και  οι  κάτοικοι, καθώς και οι επισκέπτες του νησιού, συνεργαζόμενοι με τις τοπικές Αρχές, αναδεικνύουν και πιστοποιούν τη Μύκονο ως «αυθεντική/authenticity».

Χθες πραγματοποιήθηκε στη Μύκονο εκδήλωση επικοινωνίας στο πλαίσιο του προγράμματος Authenticities – Mykonos Authenticity, η οποία χρονικά συμπίπτει με την καθιέρωσή της ως «Παγκόσμιας Ημέρας κατά της Αντιγραφής».

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο γενικός διευθυντής του ΟΒΙ Παναγιώτης Κανελλόπουλος, ο δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς, ο Πάολο Μπαρμπιέρι, Project Manager, European Cooperation Service Institutional and Cooperation Department (EUIPO), ο Σπυρίδων Περιστέρης, διευθυντής της ΔΙΜΕΑ, ο Ηρακλής Ζησιμόπουλος ως εκπρόσωπος του Σωματείου Επιχειρήσεων και Επαγγελματιών της Χώρας Μυκόνου (ΣΕΕΧΩΜ), αλλά και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης και των επιχειρήσεων.

Με μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του από το EUIPO ο Κρίστιαν Αρχαμπό, Executive Director, European Union Intellectual Property Office ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες στο Πρόγραμμα Authenticities για τη συμβολή τους στην αποδοτική εκτέλεσή του μέσω των δραστηριοτήτων που έχουν δρομολογηθεί και ήδη πραγματοποιούνται στη Μύκονο.

Ο γενικός διευθυντής του ΟΒΙ, κ. Κανελλόπουλος, παρουσίασε δεδομένα του ευρωπαϊκού Πρόγραμμα Authenticities, αναφέροντας πως η Μύκονος είναι η δεύτερη ελληνική πόλη που εντάσσεται στο δίκτυο και πως μέχρι το τέλος του 2023 θα πραγματοποιηθούν διάφορες δράσεις ευαισθητοποίησης όπως: η υλοποίηση δημόσιας προωθητικής καμπάνιας με έντυπο υλικό και προβολή σε τοπικό διαδικτυακό ραδιοφωνικό σταθμό και ιστοσελίδες, η υλοποίηση εκπαίδευσης των τοπικών διωκτικών Αρχών (αστυνομία, δημοτική αστυνομία, τελωνεία), όπως και ενημερωτικών δράσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νησιού, αλλά και επικοινωνιακές εκδηλώσεις σε γνωστά εξωτερικά σημεία του νησιού. Σημείωσε πως η Μύκονος αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα που θα μπορούσαν να το ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις οι οποίες πρόκειται να αιτηθούν στον EUIPO να τις συμπεριλάβει στο πρόγραμμα, και αυτό διότι ως τουριστικός προορισμός, εκτός από σημαντικές αρχαιότητες είναι και δέκτης για πολυτελείς διακοπές και αγορές συναφών προϊόντων, χαρακτηριστικά που την καθιστούν «αυθεντική».  

Ο δήμαρχος Μυκόνου κ. Κουκάς τόνισε, μεταξύ άλλων πως «στη Μύκονο, η οποία αποτελεί ένα κοσμοπολίτικο νησί, με αυθεντικά τοπικά προϊόντα, κέντρο της παγκόσμιας αγοράς και σημείο προώθησης επώνυμων πολυτελών προϊόντων γνωστών οίκων μόδας, με τη διασκέδαση που είναι ένας τομέας όπου τα ποτά και η μουσική έχουν και αυτά τη δική τους αυθεντικότητα, το έργο Authenticities έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.

Η προστασία της βιομηχανίας που λέγεται τουρισμός με αποδέκτες τόσο τον τομέα της αγοράς όσο και τον ίδιο τον επισκέπτη καταναλωτή καθώς και η καλλιέργεια μιας συγκεκριμένης νοοτροπίας σε όλους τους ανθρώπους απαιτεί θέληση, προσπάθεια, συνεργασία, συνέργεια και χρόνο.

Ως Δήμος Μυκόνου είμαστε ανοιχτοί σε κάθε είδους ενέργεια και προσπαθούμε να συμβάλλουμε από τη δικής μας πλευρά προς κάθε κατεύθυνση και αυτό γιατί ολόκληρος ο κλάδος της βιομηχανίας βάλλεται σημαντικά από την παραποίηση των αυθεντικών προϊόντων και την προώθησή τους στην αγορά και ως εκ τούτου δεν προστατεύονται οι τοπικές επιχειρήσεις αλλά και ο επισκέπτης του νησιού μας που είτε αγοράζει θελημένα «μαϊμού» προϊόντα, είτε αγοράζει προϊόντα αγνοώντας την αυθεντικότητά και προέλευσή τους”.

Στο βιντεομήνυμά του ο κ. Αρχαμπό, ανάφερε πως «η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της διανοητικής ιδιοκτησίας για τις επιχειρήσεις και τη ζημία που προκαλείται από την παραβίασή της είναι ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική ανάπτυξη όλων των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τη Μύκονο, έναν κοσμοπολίτικο προορισμό με πολυσύχναστα λιμάνια, υψηλούς δείκτες εμπορίου και κατανάλωσης και μια ακμάζουσα αγορά ειδών πολυτελείας. Πέρυσι, το έγκλημα κατά της διανοητικής ιδιοκτησίας συμπεριλήφθηκε στους δέκα κορυφαίους τομείς εγκλημάτων προτεραιότητας της EMPACT (European Multidisciplinary Platform Against Criminal Threats). Αυτό μας δίνει νέα ώθηση για την καταπολέμηση της βλάβης που προκαλούν οι παραβιάσεις δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας».

Στη συνέχεια, ο κ. Μπαρμπιέρι, έκανε λόγο για την έμφαση που δίνει η Ευρώπη στο θέμα της παραποίησης προϊόντων και της ζημίας που έχει το φαινόμενο ως επακόλουθο σε δημόσια έσοδα και θέσεις εργασίας. Τόνισε πόσο απαραίτητη είναι η συλλογική συμβολή των τοπικών ευρωπαϊκών Αρχών και κοινωνιών και ζήτησε τη στήριξη όλων στη μάχη κατά της αντιγραφής. Αναφέρθηκε με έμφαση στη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι η πρώτη πιστοποιημένη πόλη στην Ευρώπη, όπως και στη μεγάλη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 4 Απριλίου, με συμμετοχή όλων των ευρωπαϊκών πόλεων που ήδη έχουν ενταθεί στο Πρόγραμμα και οι ίδιες ή αναμένουν να ενταχθούν. Τέλος, σημείωσε πως οι νέοι παραμένουν η κύρια κατηγορία ανθρώπων που αγοράζουν παραποιημένα αγαθά, γι αυτό οι στόχοι πρέπει να απευθύνονται σ’ αυτή την ηλικιακή κατηγορία.  

Στην ομιλία του ο κ. Ζησιμόπουλος στόχευσε στη  συμβολή του Σωματείου Επιχειρηματιών και Επαγγελματιών της Χώρας Μυκόνου (ΣΕΕΧΩΜ) στο πρόγραμμα, αναφέροντας πως «Αυθεντικό και Μύκονος είναι δύο έννοιες ταυτόσημες. Θέλω δηλαδή να τονίσω ότι πολύ ορθά διαλέξατε τη Μύκονο για να υποστηρίξει την αυθεντικότητα σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας. Η επιτυχία της Μυκόνου οφείλεται στο ότι παρέμεινε στο πέρασμα του χρόνου αυθεντική και μοναδική.

Η Μύκονος δεν αντιγράφει κανένα και δεν πρέπει να αντιγραφεί κανέναν. Την Μύκονο , ωστόσο, την αντιγράφουν πολλοί….

Καταφέραμε κάτοικοι και επιχειρηματίες να κρατήσουμε στο πέρασμα των χρόνων την αυθεντικότητα μας την οποία πρέπει να διαφυλάξουμε σαν κόρη οφθαλμού.

• Την παραδοσιακή αρχιτεκτονική μας

• Τα ήθη και τα έθιμα μας

• Την γενναιόδωρη φιλοξενία μας

• Την ανεκτικότητα μας και την ανοιχτή σκέψη μας?

Όλα αυτά μαζί μας κάνουν αυθεντικούς και μοναδικούς. Συνεπώς είμαστε οι πιο κατάλληλοι για να γίνουμε πρεσβευτές σε όλη τη χώρα και σε όλο την Ευρώπη της επιμονής στο αυθεντικό και το γνήσιο.Εμείς ως επιχειρηματίες και επαγγελματίες  πιστεύω  ότι μπορούμε να στηρίξουμε το αυθεντικό με τρείς διαφορετικούς τρόπους:

1. Να αναδείξουμε και να προωθήσουμε τα αυθεντικά Μυκονιάτικα προϊόντα. Είτε αυτά αφορούν τον αγροτικό / κτηνοτροφικό  τομέα, την παραδοσιακή αρχιτεκτονική ή τέχνης και την πολιτιστική μας κληρονομιά.

2. Ως επιχειρηματίες να στηρίζουμε στις επιχειρήσεις μας μόνο τα αυθεντικά προϊόντα. Να επιμένουμε όπως πάντα στην ποιότητα και στην καινοτομία που μόνο τα αυθεντικά προϊόντα έχουν. Να βοηθήσουμε να καλλιεργηθεί συνείδηση στο καταναλωτικό κοινό ότι το αυθεντικό είναι μακροχρόνια το καλύτερο, το ποιοτικότερο και αυτό θα φέρει μακροχρόνια ανάπτυξη και την καινοτομία.

3. Ως καταναλωτές να ενστερνιστούμε  την φιλοσοφία αυτή και να επιμένουμε σε αυθεντικά προϊόντα και να μην γοητευόμαστε  από το πρόσκαιρο κέρδος που μπορεί να φέρει η απομίμηση».

Τέλος, ο κ. Περιστέρης τόνισε πως η προστασία της Διανοητικής Ιδιοκτησίας είναι κυβερνητική οδηγία και προαπαιτούμενο.

 Η παρέμβαση του κ. Περιστέρη έκλεισε με την προβολή ενός βίντεο από επιχείρηση κατάσχεσης παραποιημένων προϊόντων της ΔΙΜΕΑ, τα οποία βρέθηκαν σε αποθήκη στην Κρήτη, πριν από 2 εβδομάδες. Στο χώρο παρευρέθησαν μεικτά κλιμάκια 10 ατόμων, την υπόθεση έχει αναλάβει εισαγγελέας και ανακριτής, ενώ επιβλήθηκαν μεγάλα πρόστιμα.

ΑΠΕ

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

455 δηλητηριάσεις από τις σοκολάτες Kinder – Η Foodwatch επανέρχεται με νέες καταγγελίες εναντίον της Ferrero

Η συνέχεια της πολύκροτης υπόθεσης με τις πολλαπλές σαλμονελλώσεις.

ΕΕ: Δημοσιεύτηκε ο τροποποιητικός κανονισμός για τα όρια της Listeria monocytogenes στα τρόφιμα

Επικαιροποιήθηκαν τα κριτήρια ασφάλειας στο παράρτημα του καν. (ΕΚ) 2073/2005.

Θάνατος Δ. Σούρα: Μπορεί η τροφική δηλητηρίαση από Staphylococcus aureus να προκαλέσει σηψαιμία; Του Δρ Φ. Γαΐτη

Η αιτία θανάτου του γνωστού ψυχιάτρου, εγείρει ερωτήματα κατά πόσο η κατανάλωση τροφίμων μολυσμένων με Staphylococcus aureus θα μπορούσε να προκαλέσει αντίστοιχης σοβαρότητας ασθένεια.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο