Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
13.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ετικέτες CO2 στα μενού των εστιατορίων: Η αντίδραση των θαμώνων

ΑρχικήΝέαΕστίαση / ΤουρισμόςΕτικέτες CO2 στα μενού των εστιατορίων: Η αντίδραση των θαμώνων
spot_img

Επιστήμονες διερευνήσαν το αντίκτυπο των ετικετών CO2 σε πιάτα μενού των εστιατορίων στις επιλογές των καταναλωτών.

Οι αγελάδες θεωρούνται τεράστια επιβάρυνση για το κλίμα και κινητήρια δύναμη για την κλιματική αλλαγή, μεταξύ άλλων, λόγω των εκπομπών τους μεθανίου, γεγονός που καθιστά τα υποκατάστατα κρέατος πολύ πιο φιλικά για το περιβάλλον. Σε αυτή τη βάση, επιστήμονες του Πανεπιστημίου Julius-Maximilians-Universität του Würzburg (JMU) επανασχεδίασαν το μενού κάποιων εστιατορίων, προκειμένου να διαπιστώσουν κατά πόσο αυτό θα συνέβαλε στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, συγκεκριμένα με το να δουν τα αποτελέσματα των λεγόμενων ετικετών  CO2 (πληροφορίες σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου ενός γεύματος) στις επιλογές των πελατών.

  Σύμφωνα με το Eurekalert, στη μελέτη έλαβαν μέρος 265 εθελοντές, στους οποίους παρουσιάστηκαν μενού από διαφορετικά εστιατόρια στο διαδίκτυο. Τα μενού ήταν από εστιατόρια ιταλικά, ινδικά και μεξικάνικα εστιατόρια καθώς και ένα με κεμπάπ. Σε 9 πιθανά μενού δόθηκαν πληροφορίες σχετικά με τις αντίστοιχες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ή το σήμα για τη συμβολή των πιάτων σε χαμηλή ή υψηλή εκπομπή διοξειδίου. Ένα παράδειγμα τέτοιου πιάτου ήταν μια σαλάτα κουσκούς είτε με μοσχαρίσιο κρέας (υψηλές εκπομπές), shawarma (πουλερικά, μέτρια εκπομπή) ή φαλάφελ (χαμηλή εκπομπή).

Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι συμμετέχοντες επέλεξαν πιο φιλικά προς το κλίμα πιάτα, όταν υπήρχαν διαθέσιμες ετικέτες CO2 και όταν οι τυπικές επιλογές αποτελούνταν από συστατικά χαμηλών εκπομπών και όχι υψηλών εκπομπών. Χαρακτηριστικά, οι συμμετέχοντες στη μελέτη  επέλεγαν το μπιφτέκι λαχανικών πιο συχνά όταν παρουσιάστηκε ως η τυπική επιλογή στο μενού αντί του μοσχαρίσιου χάρη στις χρωματιστές ετικέτες CO2.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, έπαιξε σίγουρα ρόλο και το ψυχολογικό κομμάτι στο ότι βοηθούσαν το περιβάλλον. Άρα προκύπτει πως οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να επιτρέψουν στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής να επηρεάσει καθημερινούς παράγοντες της ζωής τους, όπως το τι θα παραγγείλουν αν φάνε έξω. Μάλιστα, τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να επηρεαστούν ακόμη περισσότερο, εάν οι επιλογές στο μενού τονίζονται περισσότερο με τα αντίστοιχα χρώματα: κόκκινο για πολύ CO2 και πράσινο για λίγο.

Επιπρόσθετο εύρημα αποτελεί και η επιρροή των κοινωνικών κανόνων στη συμπεριφορά. Για παράδειγμα, όταν ένα εστιατόριο προβάλλει περισσότερο ένα μπιφτέκι λαχανικών σαν τη στάνταρ επιλογή, συνήθως αυτό θα επιλέξει και ο πελάτης. Στην ψυχολογία, αυτό, σύμφωνα με τους επιστήμονες, ονομάζεται περιγραφικός κανόνας και αφορά ουσιαστικά τη γνώση του τι θα έκανε κάποιος άλλος σε μια αντίστοιχη περίπτωση. Οπότε είναι, πλέον, και στο χέρι των εστιατορίων να σώσουν το κλίμα και τον πλανήτη.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πόσο επικίνδυνα είναι τα γαριδάκια και τα σνακ καλαμποκιού – Εργαστηριακή ανάλυση

Γαριδάκια και σνακ καλαμποκιού: Τα μισά περιέχουν τοξικές και καρκινογόνες ουσίες.

Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο