Σύμφωνα με τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας (FAO), περίπου το 40% όλων των τροφίμων που παράγονται ετησίως πηγαίνει χαμένο. Αυτό είναι ένα τεράστιο ποσό χαμένων πόρων – ειδικά δεδομένου ότι περίπου το 10% του παγκόσμιου πληθυσμού βιώνει σοβαρή επισιτιστική ανασφάλεια.
Η startup εταιρεία Full Harvest ελπίζει να αλλάξει αυτή την κατάσταση προς το καλύτερο, οραματιζόμενη τη σπατάλη τροφίμων ως απλά ένα πρόβλημα διανομής που μπορεί να επιλυθεί με την ψηφιοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού προϊόντων.
Η Full Harvest έχει αναπτύξει μια ψηφιακή αγορά για πλεονάζουσες ή ατελείς καλλιέργειες που επιτρέπει στους αγοραστές να βλέπουν εύκολα τι προϊόν υπάρχει διαθέσιμο από τους προμηθευτές. Η πλατφόρμα τους περιλαμβάνει επίσης μια διαδικασία ελέγχου και επαλήθευσης, ώστε οι αγοραστές να μπορούν να ταιριάζουν τις ακριβείς ανάγκες τους με τα διαθέσιμα διασωθέντα προϊόντα, ώστε να ελαχιστοποιήσουν την απόρριψη. Ο προκύπτων αυτοματισμός έχει ήδη συμβάλει σημαντικά στη μείωση της σπατάλης τροφίμων.
Η εταιρεία ξεκίνησε το 2016 και συγκέντρωσε συνολικά 34,5 εκατομμύρια δολάρια (30,41 εκατομμύρια ευρώ) σε χρηματοδότηση. Συνεργάζεται επίσης με μεγάλα ονόματα στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών για να ενσωματώσουν το πλεόνασμα και τα “ιδιότροπα” προϊόντα σε ένα ευρύτερο φάσμα προϊόντων. Ο γίγαντας παραγωγής τροφίμων Danone άρχισε πρόσφατα να ενσωματώνει στα προϊόντα του “διασωθέντα προϊόντα” επαληθευμένα από τη Full Harvest.
Το αποτέλεσμα για την Danone είναι μια αύξηση της βιωσιμότητας, την οποία χρειαζόταν πολύ. «Η σημασία της οικοδόμησης πιο βιώσιμων επιχειρήσεων δεν ήταν ποτέ πιο εμφανής, ειδικά για εκείνες στον χώρο των τροφίμων και ποτών», δήλωσε ο Surbhi Martin, αντιπρόεδρος του τμήματος Greek yogurt και λειτουργικής διατροφής για την Danone Βόρεια Αμερική. “Με το να προμηθευόμαστε προϊόντα στο διαδίκτυο μέσω της Full Harvest και επιλέγοντας φρούτα για τα προϊόντα μας που διαφορετικά θα είχαν πάει χαμένα, ανταποκρινόμαστε στην αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση για πιο βιώσιμες επιλογές τροφίμων”.
Η Full Harvest δεν είναι η μόνη που αντιμετωπίζει το πιεστικό ζήτημα της σπατάλης τροφίμων. Η εφαρμογή διαμοιρασμού τροφίμων Olio, η οποία συνδέει εκείνους που έχουν τρόφιμα τα οποία δεν θέλουν, με όσους μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν, έχει μέχρι στιγμής φέρει περίπου 43 εκατομμύρια δολάρια (37,9 εκατομμύρια ευρώ) σε χρηματοδότηση της Σειράς Β. Και φυσικά υπάρχει η Appeal, η οποία έχει αναπτύξει μια νέα επίστρωση για φρέσκα προϊόντα που τα βοηθά να παραμείνουν πιο φρέσκια για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, κάτι που έχει φέρει περίπου 250 εκατομμύρια δολάρια (220,37 εκατομμύρια ευρώ) στη χρηματοδότηση της Σειράς Ε.
Πηγή: SpringWise