Ομαδική αγωγή κατέθεσε η Left Field Holdings, δικαιοδόχος των μεξικανικών εστιατορίων Lime Fresh, κατά της Google στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ κατηγορώντας τη ότι δεν οδηγούσε πάντα τους πελάτες στη σωστή κατεύθυνση, αλλά μερικές φορές τους έστελνε σε μια landing page (σελίδα προορισμού) που είχε δημιουργήσει η Google χωρίς την άδεια του εστιατορίου και λάμβανε περικοπές από τις χρεώσεις παραγγελιών.
Η δικηγορική εταιρεία, Keller Lenkner, η οποία εκπροσωπεί τη Left Field Holdings εξήγησε ότι «όταν οι πελάτες αναζητούν ένα εστιατόριο στη Google, εμφανίζεται ένα πλαίσιο πληροφοριών εστιατορίου που εμφανίζει ευδιάκριτα ένα κουμπί “Παραγγελία μέσω Διαδικτύου“. Δεν υπάρχει τίποτα στο Πλαίσιο πληροφοριών εστιατορίου που να υποδηλώνει ότι κάνοντας κλικ στην επιλογή “Παραγγελία μέσω Διαδικτύου” θα οδηγηθεί ο χρήστης σε μία landing page αντί απευθείας στο εστιατόριο. Ωστόσο, κάνει αυτό ακριβώς. Τα εστιατόρια πρέπει να πληρώσουν ένα τέλος για αυτές τις παραγγελίες τρίτων και η Google μειώνει αυτές τις χρεώσεις σε βάρος του εστιατορίου».
Από πλευράς της η Google αρνήθηκε – μέσω δήλωσης στο Reuters – τον παραπάνω ισχυρισμό, λέγοντας αντ’ αυτού ότι η λειτουργία “Παραγγελία μέσω Διαδικτύου” είχε σκοπό να “συνδέσει τους πελάτες με τα εστιατόρια από τα οποία θέλουν να παραγγείλουν φαγητό” και ότι τα εστιατόρια μπορούν “να υποδείξουν αν υποστηρίζουν παραγγελίες στο διαδίκτυο ή προτιμούν έναν συγκεκριμένο πάροχο, συμπεριλαμβανομένου του δικού τους ιστότοπου παραγγελιών”, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει κανένα όφελος για την ίδια από τις παραγγελίες που πραγματοποιούνται μέσω αυτής της λειτουργίας.
Ωστόσο, στην αγωγή, ο ενάγων ισχυρίζεται ότι, από το 2019, όταν η Google άλλαξε τακτική αναζήτησης, η εταιρεία «δεν μπήκε ποτέ στον κόπο να λάβει άδεια από τα εστιατόρια για να πουλήσει τα προϊόντα τους στο Διαδίκτυο» και «σχεδίασε σκόπιμα τις ιστοσελίδες της ώστε να εμφανίζονται στον χρήστη με τέτοιο τρόπο που να δίνουν την εντύπωση ότι υποστηρίζονται από το εκάστοτε εστιατόριο αν και κάτι τέτοιο δεν ισχύει». Προσθέτει δε ότι αυτές οι παράνομες «βιτρίνες» παραβιάζουν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας των εστιατορίων χρησιμοποιώντας τα ονόματα των επιχειρήσεων, τα λογότυπα και τα εμπορικά σήματά τους.
«Ο κλάδος των εστιατορίων έχει ήδη καταστραφεί από την πανδημία του κορονοϊού. Οι ηλεκτρονικές παραγγελίες έχουν χρησιμεύσει ως σωσίβιο για να βοηθήσουν τα εστιατόρια να προσεγγίσουν πελάτες, να έχουν μικρό κέρδος και να συνεχίσουν να απασχολούν το προσωπικό τους», δήλωσε ο Jason Zweig, συνεργάτης της Keller Lenkner, στο Nation’s Restaurant News. «Είναι ανεπίτρεπτο η Google να εκμεταλλεύεται μια βιομηχανία που περνάει μια τόσο δύσκολη περίοδο και, μέσω αυτών των παραπλανητικών και παράνομων πρακτικών, να αποσπά μέρος των κερδών της».
Πηγή: https://www.foodandwine.com/news/google-restaurant-online-ordering-websites-lawsuit