Η εταιρεία EyeQuestion μετρά τις καταναλωτικές προτιμήσεις με γυαλιά που παρακολουθούν τις κινήσεις του ματιού.
Η εταιρεία παροχής βελτιώσεων σε καταναλωτικά προϊόντα, EyeQuestion, προσφέρει «διεισδυτικές ματιές» (κυριολεκτικά και μεταφορικά) με το λογισμικό της στο τι θέλει ένας πελάτης από ένα προϊόν, για λογαριασμό την βιομηχανίας τροφίμων.
Περίπου στα μέσα του 2022, η εταιρεία διεξήγαγε μια πιλοτική μελέτη για να δοκιμάσει τα γυαλιά παρακολούθησης OpenEye, τα οποία παρακολουθούν το βλέμμα και την εστίαση του καταναλωτή σε διάφορα προϊόντα που παρατηρεί σε ένα κατάστημα λιανικής.
Πριν μιλήσουμε, όμως, για την έρευνα, πρέπει πρώτα να αποτυπώσουμε το σκοπό και τη λειτουργία της παρακολούθησης των ματιών.
Η παρακολούθηση των ματιών (eye tracking) είναι ένας τρόπος μέτρησης του βλέμματος και της κίνησης των ματιών ως απόκριση σε οπτικά ερεθίσματα. Σύμφωνα με τον W.S. Boerstein, ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών που επεξεργάζεται ο εγκέφαλος προέρχεται από οπτικά ερεθίσματα, τα οποία μπορεί να μην έρχονται σκόπιμα, αλλά είναι εξίσου σημαντικά.
Επιπλέον, το μάτι και η δομή του επιτρέπουν ακόμα και ένα ερέθισμα σε ένα κλάσμα της εικόνας να εστιαστεί από αυτό. Οπότε, ανάλογα με την εικόνα στην οποία το μάτι εστιάζει και με τη βοήθεια της τεχνολογίας μπορεί να γίνει κατανοητή η γνωστική επεξεργασία του εγκεφάλου ενός καταναλωτή.
Η παρακολούθηση των ματιών μπορεί να προσδιορίσει το πιο αξιοσημείωτο αντικείμενο, τη σειρά παρατήρησης αντικειμένων και να μετρήσει το χρόνο που εξετάζεται αυτό. Επιπλέον, το ενδιαφέρον μπορεί επίσης να μετρηθεί από την αντίδραση της κόρης και η γνωστική επεξεργασία με το ρυθμό αναλαμπής.
Αυτά τα αποτελέσματα είναι χρήσιμα για τις εταιρείες, καθώς έτσι μπορούν να καταλάβουν τι να επανασχεδιάσουν στην όψη των προϊόντων τους και να τα κάνουν πιο ελκυστικά.
Τα γυαλιά παρακολούθησης ματιών OpenEye της EyeQuestion διαθέτουν, σύμφωνα με τον ιστότοπο της εταιρείας, μια 3D εκτυπωμένη βάση στην οποία είναι προσαρτημένη μια κάμερα που καταγράφει το δεξί μάτι. Η τοποθέτηση της κόρης εντοπίζεται χρησιμοποιώντας Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Μια άλλη κάμερα χρησιμοποιείται για την καταγραφή της όψης του ατόμου που φορά τα γυαλιά.
Μετά την καταγραφή, τα βίντεο και τα δεδομένα, όπως για παράδειγμα το πόσα δευτερόλεπτα το μάτι εστίασε σε κάτι, περνούν στο cloud και έπειτα από αυτό ξεκινά η επεξεργασία τους, ούτως ώστε να μεταφραστούν σε καταναλωτικά στοιχεία.
Κατά τη διάρκεια της πιλοτικής δοκιμής, ζητήθηκε από 16 συμμετέχοντες να πάνε για ψώνια σε ένα σούπερ μάρκετ και να βρουν 4 προϊόντα που αναφέρονταν σε μια λίστα αγορών. Τα ακόλουθα προϊόντα συμπεριλήφθηκαν στη λίστα αγορών (με τυχαία σειρά):
- Ένα ρύζι pandan της καλύτερης ποιότητας
- Τα πιο υγιεινά δημητριακά πρωινού
- Ένα προϊόν από ράφι 100% vegan
- Ένα φιλικό προς το περιβάλλον απορρυπαντικό πλυντηρίου
Όπως αναφέρει η ίδια η EyeQuestion στην ιστοσελίδα της «Το πιλοτικό τεστ ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία να δοκιμάσουμε την πρώτη έκδοση των γυαλιών OpenEye. Μάθαμε πολλά και επίσης προσδιορίσαμε τι χρειάζεται ακόμα να βελτιωθεί. Το επόμενο διάστημα θα συνεχίσουμε με τη βελτίωση και τη δοκιμή των γυαλιών παρακολούθησης. Επιπλέον, εξετάζουμε επίσης τη δυνατότητα παρακολούθησης ματιών μέσω κάμερας web».