Σε αγώνα δρόμου οι εταιρείες για να “βαφτίσουν” φυτικά προϊόντα -υποκατάστατα κρέατος ή ψαριού- καθώς δεν μπορούν να έχουν στην ετικέτα τον όρο κρέας ή ψάρι – Παραμένει ως έχει το burger
Περισσότερο από το ένα τρίτο των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να αντικαταστήσουν το κρέας με μια φυτική εναλλακτική λύση στρεφόμενοι σε μία πιο υγιεινή διατροφή, ενώ τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης αναπτύσσονται τρεις φορές πιο γρήγορα συγκριτικά με τις συνολικές λιανικές πωλήσεις τροφίμων.
Στη Δυτική Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο, η αγορά φυτικών εναλλακτικών λύσεων κρέατος έχει αυξηθεί κατά 39% τον τελευταίο χρόνο. Το θέμα που έχει προκύψει και έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις είναι το όνομά του φυτικού κρέατος με τους κτηνοτρόφους να αντιδρούν στην επισήμανσή του ως κρέας και τις εταιρείες, τους επενδυτές των startup φυτικών προϊόντων, αλλά και τους vegan να τάσσονται υπέρ.
Η Γαλλία έλυσε το θέμα με διάταγμα που δημοσιεύτηκε χθες: Απαγορεύει τη χρήση όρων όπως «μπριζόλα» και «λουκάνικο» για την περιγραφή των φυτικών τροφίμων με τις “ευλογίες” της Interbev, της γαλλικής ένωσης βιομηχανίας κρέατος.
Θα είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που επιβάλει αυτόν τον περιορισμό ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ των Οκτώβριο. Να σημειωθεί ότι το 2020, οι ευρωβουλευτές απέρριψαν παρόμοια πρόταση η οποία είχε την υποστήριξη των κτηνοτρόφων.
Σύμφωνα με το διάταγμα «Δεν θα είναι δυνατή η χρήση ειδικής ορολογίας ανά τομέα που παραδοσιακά συνδέεται με το κρέας και τα ψάρια για να χαρακτηριστούν προϊόντα που δεν ανήκουν στον ζωικό κόσμο και τα οποία, στην ουσία, δεν είναι συγκρίσιμα».
Ο κανονισμός ισχύει μόνο για προϊόντα που κατασκευάζονται στη Γαλλία, αφήνοντας την πόρτα ανοιχτή στις εξαγωγές.
«Αυτή η διάταξη είναι ένα πρώτο βήμα στη γαλλική επικράτεια, πρωτοπόρος στην προστασία των ονομάτων της, η οποία θα πρέπει να επεκταθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Interbev.
Όσον αφορά το τι ισχύει για όρους «γάλα», «βούτυρο» και «τυρί» έχουν ήδη απαγορευτεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για προϊόντα που δεν είναι ζωικής προέλευσης. Η λέξη “burger” – που χρησιμοποιείται από πολλές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των αμερικανικών εταιρειών Beyond Meat και Impossible Foods για να προσελκύσει καταναλωτές – θα εξακολουθεί να επιτρέπεται καθώς ο όρος δεν αναφέρεται συγκεκριμένα στο κρέας, δήλωσε εκπρόσωπος της Interbev.