Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024
11.6 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Η Gen Z γυρίζει τη πλάτη στα αναψυκτικά με ανθρακικό

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΗ Gen Z γυρίζει τη πλάτη στα αναψυκτικά με ανθρακικό
spot_img

Αυξανόμενες τάσεις και στην προσφορά και στη ζήτηση μη ανθρακούχων αναψυκτικών.

Τα ανθρακούχα ποτά δημιουργούνται με την προσθήκη διοξειδίου του άνθρακα, δίνοντας στα ποτά μια αφρώδη αίσθηση. Οι φυσαλίδες που δημιουργούνται, προκαλούν ένα… “γαργάλημα” στη γλώσσα που δίνει αυτή την ευχάριστη αίσθηση αερίου που για μερικούς, πλέον, δεν είναι και τόσο ευχάριστη. 

 Τα μη ανθρακούχα ποτά από την άλλη (που πλέον έχουν και αυξημένη διαδικτυακή παρουσία) απαιτούν συστατικά και τεχνικές παρόμοιες με εκείνες για τα ανθρακούχα ποτά. Ωστόσο, δεδομένου ότι δεν έχουν την προστασία έναντι της αλλοίωσης που παρέχεται από την ενανθράκωση, συνήθως παστεριώνονται, είτε χύμα, με συνεχή φλας παστερίωσης πριν από την πλήρωση, είτε στη φιάλη. Τα μη ανθρακούχα ποτά είναι συνήθως διαυγή και δεν έχουν φυσαλίδες, επειδή τα μόρια του διοξειδίου του άνθρακα έχουν αφαιρεθεί. Αυτό τους δίνει μια πιο ελαφριά γεύση και επιπλέον, δεν έχουν τόση ζάχαρη ή οξύτητα όσο τα ανθρακούχα ποτά.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη η γενιά Ζ ( γεννημένοι μεταξύ 1990-2010) γυρίζει την πλάτη στα αναψυκτικά με ενανθράκωση όπως δήλωσε ο Jamie Wideman, αντιπρόεδρος καινοτομίας της Molson Coors που λανσάρει μία νέα σειρά αναψυκτικών τα Happy Thursday χωρίς ανθρακικό, σχεδιασμένο «για καταναλωτές που θέλουν να αποφύγουν το φούσκωμα και το κάψιμο». Και η Pepsi Co έχει κυκλοφορήσει αναψυκτικό χωρίς ανθρακικό το Nitro Pepsi το οποίο έχει δημιουργηθεί με έγχυση αζώτου και είναι πιο απαλό σε γεύση από τα συνηθισμένα αναψυκτικά. Γενικά πλέον η προσφορά αναψυκτικών και ροφημάτων χωρίς ανθρακικό αυξάνεται ραγδαία ενώ στο εγγύς μέλλον, τα μη ανθρακούχα ποτά αναμένεται να ξεπεράσουν τους “ανθρακούχους” ανταγωνιστές τους.

Αν και πρόσφατη μελέτη σε 185 χώρες, δείχνει πως σε παγκόσμιο επίπεδο, η κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών αυξήθηκε κατά τουλάχιστον 16% από το 1990, με την κατανάλωση να είναι υψηλότερη στους άνδρες έναντι των γυναικών, στους νεότερους έναντι των μεγαλύτερων σε ηλικία, στους περισσότερους έναντι των λιγότερο μορφωμένων και στους ενήλικες της πόλης έναντι της υπαίθρου, τώρα τα ζαχαρούχα ποτά αποτελούν ανησυχία για τη δημόσια υγεία. Αυτό επειδή, έχουν συσχετιστεί με υψηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας, καρδιαγγειακής νόσου, T2D, καρκίνου και οδοντικής τερηδόνας. Πολλές εθνικές οδηγίες συνιστούν τον περιορισμό των προστιθέμενων σακχάρων σε λιγότερο από 5 έως 10% των ημερήσιων θερμίδων και επειδή τα αναψυκτικά δεν προσθέτουν θρεπτική αξία, ορισμένες χώρες φορολογούν την κατανάλωσή τους για να βοηθήσουν τους κατοίκους τους να επιτύχουν αυτόν τον στόχο.

Οι περισσότεροι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα μη ανθρακούχα ποτά, συμπεριλαμβανομένων των φυσικών χυμών, του αρωματισμένου νερού, των μη ανθρακούχων αναψυκτικών και των λειτουργικών ποτών ως εναλλακτική λύση στα ανθρακούχα ποτά. Η αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών οφείλεται στα οφέλη τους για την υγεία καθώς τα μη ανθρακούχα ποτά περιέχουν μικρότερες ποσότητες πρόσθετης ζάχαρης σε σύγκριση με τα ανθρακούχα αναψυκτικά. Επιπλέον, η αυξανόμενη ανησυχία σχετικά με την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης και τη συσχέτισή της με την παχυσαρκία, τον διαβήτη και άλλα θέματα υγείας αναμένεται να τροφοδοτήσει την ανάπτυξη της αγοράς.

Σύμφωνα μάλιστα με το Statista, τα έσοδα στον τομέα των μη ανθρακούχων αναψυκτικών ανέρχονται σε 289,10 δισ. δολάρια το 2023. Η αγορά αναμένεται να αυξάνεται ετησίως κατά 4,10% (CAGR 2023-2027) ενώ ο μέσος όγκος ανά άτομο στην κατηγορία των Μη Ανθρακούχων Αναψυκτικών αναμένεται να ανέλθει σε 14,82 λίτρα το 2023.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

LIDL: Ελληνίδα μητέρα κινείται νομικά κατά του σουπερμάρκετ για τα επικίνδυνα γλυκά

Όλα τα επηρεαζόμενα προϊόντα έχουν αφαιρεθεί από το κατάστημα και προτρέπουμε όλους τους πελάτες που αγόρασαν το προϊόν να μην το καταναλώσουν, είπε η εταιρεία αλλά με καθυστέρηση

Σουπερμάρκετ: Ράφια γεμάτα με υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με χρωστικές, γαλακτωματοποιητές, τεχνητές γεύσεις και πρόσθετα – Μελέτη

Στα σουπερμάρκετ τα περισσότερα τρόφιμα με πρόσθετα - Περισσότερες από τις μισές θερμίδες που καταναλώνονται στο σπίτι, προέρχονται από υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο