cibum team
Για δεκαετίες, τα chicken nuggets αποτελούν must για το μενού των fast food και καταστημάτων με κατεψυγμένα τρόφιμα.
Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, αυτά τα τηγανητά κομμάτια πουλερικών δεν επινοήθηκαν από τα McDonald’s. Αν και υπάρχουν διάφορες θεωρίες, οι περισσότερες πηγές συμφωνούν ότι όλα ξεκίνησαν με τον Robert C. Baker, καθηγητή κτηνοτροφίας και τροφίμων στο Πανεπιστήμιο Cornell.
Σύμφωνα με το mentalfloss.com, στη δεκαετία του 1960, ο Baker προσπαθούσε να βρει νέους τρόπους για να κάνει το κοτόπουλο συναρπαστικό ξανά για τους Αμερικανούς. Κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, η κυβέρνηση των ΗΠΑ είχε δημιουργήσει ένα σύστημα διαλογής, παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιούταν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο κατάλογος των μερίδων ήταν εκτεταμένος και περιελάμβανε τρόφιμα όπως το βόειο κρέας, το χοιρινό, τη ζάχαρη, το λάδι και τα κονσερβοποιημένα ή διατηρημένα κρέατα. Ενώ το τυρί και η κρέμα γάλακτος θα προστεθούν αργότερα στον κατάλογο των ειδών, το γάλα, τα αυγά και τα πουλερικά δεν περιλαμβάνονταν- κάτι που έκανε τα πιάτα κοτόπουλου μια δημοφιλή επιλογή δείπνου για πολλά νοικοκυριά κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Μετά τον πόλεμο, σύμφωνα με τον Slate, η ζήτηση για πουλερικά είδε μια απότομη πτώση επειδή τα κοτόπουλα πωλούνταν συνήθως ως ολόκληρα πουλιά, κάτι που θα μπορούσε να είναι ενοχλητικό για τις οικογένειες. Μερικοί κρεοπώλες ήταν πρόθυμοι να κόψουν τα κοτόπουλά τους σε μικρότερα κομμάτια για να διευκολύνουν το μαγείρεμα, αλλά ο Baker – ο οποίος είχε τη φήμη του καινοτόμου τροφίμων (ήταν ο άνθρωπος πίσω από τα κατεψυγμένα γαλλικά τοστ και τα κοτόπουλα χοτ -ντογκ) – ενδιαφέρθηκε να δημιουργήσει έναν τρόπο απλοποίησης της διαδικασίας.
Πρώτον, ο Baker δημιούργησε αυτό που ήταν γνωστό ως ξυλάκι κοτόπουλου – αλεσμένο κοτόπουλο ψημένο σε ζύμη αυγού που στη συνέχεια καταψύζεται. Συνειδητοποίησε ότι θα μπορούσε να λύσει μερικά από τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι επιστήμονες των τροφίμων αφαιρώντας το δέρμα και φτιάχνοντας ένα κουρκούτι που θα μπορούσε να τηγανιστεί ακόμη και μετά το πάγωμα. Έστειλε τα μπαστούνια του κοτόπουλου στα τοπικά παντοπωλεία, και η έμπνευσή του βρήκε αμέσως ανταποκριση αφού τα καταστήματα λιανικής έφτασαν να πουλάνε έως και 200 συσκευασίες την εβδομάδα.
Αλλά ο Baker ένιωσε ότι υπήρχαν τρόποι για να βελτιωθεί κη διαδικασία. Αντί να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τα ξυλάκια κοτόπουλου, ο Baker δημοσίευσε ολόκληρη τη διαδικασία δημιουργίας τους στο Agricultural Economics Research και έστειλε αντίγραφα σε εταιρείες πουλερικών και επιστήμονες τροφίμων σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σύμφωνα με το History.com, η δημιουργία του Baker δεν θα μπορούσε να είχε έρθει σε καλύτερη στιγμή. Ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1970, οι επιστήμονες και η κυβέρνηση των ΗΠΑ άρχισαν να προτείνουν στους Αμερικανούς να μειώσουν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, καθώς η κατανάλωσή του θα μπορούσε να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας ,όπως η υψηλή χοληστερόλη. Το κοτόπουλο προωθήθηκε ως υγιεινή εναλλακτική λύση.
Παρόλο που δεν υπάρχει καμία άμεση πηγή που να επιβεβαιώνει ότι ο ιδρυτής της McDonald’s Corporation, Ray Kroc, διάβασε την αρχική έκθεση διαδικασίας του Baker, ήταν σαφές ότι ο μεγιστάνας του γρήγορου φαγητού ήθελε να αξιοποιήσει την δημιουργία του Baker. Ο Kroc ήθελε να δημιουργήσει ένα προϊόν κοτόπουλου που θα προσφέρει άνεση – «ένα κομμάτι κοτόπουλο χωρίς κόκαλα, πωλείται σχεδόν σαν τηγανητές πατάτες”, εξήγησε ο πρόεδρος των McDonald’s, Fred Turner.
Ενώ ο εκτελεστικός σεφ των McDonald’s René Arend έπαιζε με μερικές πιθανές συνταγές, ο Kroc ζήτησε τη βοήθεια του προμηθευτή κρέατος Keystone Foods για να βρει έναν τρόπο αυτοματοποίησης της διαδικασίας κοπής κοτόπουλου. Επικοινώνησε επίσης με την Gorton’s, την εταιρεία που είναι γνωστή για τα μπαστούνια ψαριού-τα οποία είχαν βοηθήσει τα McDonald’s, όταν η εταιρεία ανέπτυξε το Filet-O-Fish, για να δημιουργήσουν ένα κουρκούτι για αυτά τα κομμάτια κοτόπουλου. Το 1981, οι Mickey D’s παρουσίασαν επίσημα το Chicken McNuggets, το οποίο αποδείχθηκε ότι ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα νέα προϊόντα που κυκλοφόρησαν στην ιστορία του γρήγορου φαγητού. Ακόμα και σήμερα, η McNuggets εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει περίπου το 10 τοις εκατό των πωλήσεων του εστιατορίου.
Ο Baker, εν τω μεταξύ, ίδρυσε το Ινστιτούτο Επιστημών και Μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου Cornell το 1970 και ήταν ο πρώτος διευθυντής του. Βοήθησε επίσης να εφευρεθεί μια μηχανή αποκόλλησης κοτόπουλου. Αν και δεν έλαβε κανένα χρηματικό όφελος από την επιτυχία των κοτομπουκιών, η θέση του στην ιστορία των πουλερικών τον οδήγησε να γίνει γνωστός ως «George Washington Carver of Chicken».