Η Θεσσαλονίκη καλεί τους Άγγλους να βουτήξουν το παραδοσιακό κουλούρι της στο ελαιόλαδο, στο food festival του National Geographic στο Λονδίνο
Με koulourosalad, την κλασική χωριάτικη σαλάτα, που προ(σ)καλεί, όμως, τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Λονδίνου να «βουτήξουν» το γνωστό παραδοσιακό κουλούρι Θεσσαλονίκης στο ελαιόλαδό της θα συμμετάσχει -μεταξύ άλλων- η Θεσσαλονίκη στο food festival που διοργανώνει το National Geographic Traveller, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, 16 και 17 Ιουλίου, στο Λονδίνο.
Στο φεστιβάλ που περιλαμβάνει μια ποικιλία εκδηλώσεων με γνωστούς σεφ, συνεντεύξεις, γευσιγνωσίες και συνταγές από όλο τον κόσμο, μερίδιο στις εντυπώσεις του κοινού επιδιώκουν να έχουν οι συνταγές της Θεσσαλονίκης, επενδύοντας στις γεύσεις, τις μυρωδιές και τις μνήμες, που μπορούν να προκαλέσουν.
«Θέλουμε, μέσα στην “καρδιά” του Λονδίνου, να ακουστεί το σπάσιμο ενός τραγανού κουλουριού Θεσσαλονίκης και οι επισκέπτες του φεστιβάλ να το βουτήξουν στο ζουμί από μια χωριάτικη σαλάτα με κατσικίσιο τυρί Θεσσαλονίκης», εξηγεί ο σεφ και καθηγητής γαστρονομίας Γιώργος Παλησίδης, ο οποίος οργάνωσε το σχετικό μενού, στο πλαίσιο της παρουσίας του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης στο φεστιβάλ.
«Θέλουμε να μοσχομυρίσει τσιγαριστό λουκάνικο, καραμελωμένο με μέλι πεύκου και “σβησμένο” με τσίπουρο από ξινόμαυρο. Θέλουμε να εμφανιστεί μπροστά στο κοινό ο αχνός από τα μύδια με τη ρίγανη Μαυρούδας και το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο της περιοχής. Θα δροσίσουμε τους επισκέπτες με κοκτέιλ τσίπουρου και καρπουζιού, θα τους μυήσουμε στην ρετσίνα από τη Θεσσαλονίκη, θα τους δείξουμε πώς απολαμβάνουμε στην πόλη τον καφέ της παρέας, έναν φραπέ γλυκό με γάλα και μπόλικα παγάκια που διαρκεί πολύ, με καλή συντροφιά και κουβέντα», προσθέτει.
«Η γεύση “γεννά” και δυναμώνει τη μνήμη»
«Η γεύση “γεννά” και δυναμώνει τη μνήμη», τονίζει, η αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου. Η ίδια αναφέρει ότι ο Οργανισμός συμμετείχε στη διοργάνωση και το 2019 με πολύ μεγάλη επιτυχία, και διευκρινίζει ότι η φετινή συμμετοχή είναι μέρος μόνο μιας συνολικότερης προσπάθειας, που έχει στόχο να προσελκύσει τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, προσφέροντας δυνατότητες και αυθεντικές τουριστικές εμπειρίες και επιλογές.
«Το Λονδίνο καλεί τη Θεσσαλονίκη να μαγειρέψει»
Το νέο πρότζεκτ προβολής της Θεσσαλονίκης έχει τίτλο «London calling Thessaloniki cooking» (Το Λονδίνο καλεί τη Θεσσαλονίκη να μαγειρέψει) και έχει στόχο την ενδυνάμωση της γαστρονομικής ταυτότητας της πόλης στο βρετανικό κοινό. Περιλαμβάνει, άλλωστε, την παρουσίαση του προορισμού στο Food Festival του National Geographic Traveller, τη διενέργεια ψηφιακής καμπάνιας μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, αλλά και δημοσιεύσεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, όπως η Guardian, στις αρχές Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, η πόλη θα προβληθεί ως city break προορισμός μέσα από τα κανάλια της Jet2 Holidays, του δεύτερου μεγαλύτερου tour operator της Βρετανίας. Επιπλέον, ο Οργανισμός διοργάνωσε press trip σε συνεργασία με το γραφείο ΕΟΤ Ην. Βασιλείου και Ιρλανδίας για τον δημοσιογράφο του Greentraveller Ρίτσαρντ Χάμοντ (Richard Hammond), ενώ δημιουργείται και ένας online οδηγός (Greentraveller’s Guide), ο οποίος θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα www.greentraveller.co.uk. Τις δράσεις του προγράμματος ολοκληρώνει η συμμετοχή του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης στα webinars «TTG Greece Fest», στην πλατφόρμα του επαγγελματικού περιοδικού TTG, που πραγματοποίησε το Γραφείο ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας για την ενίσχυση και ενδυνάμωση των επαγγελματικών σχέσεων με τη βρετανική τουριστική αγορά.
Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης σε 41 στάσεις του Μετρό του Λονδίνου
Στο ίδιο πνεύμα, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης προβάλλει τη Θεσσαλονίκη και τις γεύσεις της σε 41 στάσεις του Μετρό του Λονδίνου, καλώντας τους να επισκεφτούν τη Θεσσαλονίκη για να απολαύσουν «ένα ταξίδι γεμάτο ιστορίες και γεύσεις», με τη «σφραγίδα» της UNESCO. Στις στάσεις του μετρό συμπεριλαμβάνεται και η στάση Angel, που οδηγεί στο Φεστιβάλ Γαστρονομίας του National Geographic Traveller. «Με την επιλογή προβολής της Θεσσαλονίκης στο πολυσύχναστο Μετρό, στόχος είναι να ενισχυθεί η εξωστρέφεια και η προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του προορισμού», αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Πατουλίδου.
Όσο για την ανταπόκριση του βρετανικού κοινού στις γεύσεις που προτείνει η πόλη της Θεσσαλονίκης, ο κ. Παλησίδης εκτιμά ότι θα είναι ιδιαίτερα θετική καθώς, όπως επισημαίνει, τα προϊόντα με τα οποία μαγειρεύονται, είναι πρώτες ύλες που προέρχονται από το καλάθι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. «Αυτά τα προϊόντα επιθυμούμε να αγοράσει ο επισκέπτης που θα έρθει στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε, επιστρέφοντας στο σπίτι του, στην πατρίδα του, να φτιάξει ο ίδιος τη συνταγή, να τη μοιραστεί με φίλους και έτσι η εμπειρία να περάσει από στόμα σε στόμα», υπογραμμίζει.
ΑΠΕ