Η παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών αναμένεται να έχει αξία 2,47 τρισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2028, σύμφωνα με μια μελέτη της Polaris Market Research.
Η Polaris είπε ότι η ανάπτυξη της αγοράς αλκοολούχων ποτών θα ωθηθεί από διάφορους παράγοντες, όπως ο αυξημένος αριθμός ζυθοποιιών και οινοποιείων, η μεταβαλλόμενη προτίμηση των καταναλωτών για πιο premium και super-premium ποτά.
Επίσης άλλοι παράγοντες που είναι πιθανό να επηρεάσουν είναι η ταχεία αστικοποίηση και οι αυξανόμενες τάσεις προς το αρωματισμένο αλκοόλ και τα μικτά ποτά.
Η αλλαγή των προτύπων του τρόπου ζωής είναι επίσης πιθανό να διαδραματίσει ρόλο στιςτάσεις των καταναλωτών, καθώς σύμφωνα με την μελέτη οι περισσότερες αγορές θα δουν αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος.
Ολοένα και περισσότερο κατακερματισμένος τομέας
Η Polaris είπε ότι ο κλάδος κατακερματίζεται επίσης ολοένα και περισσότερο, αν και η ενοποίηση είναι πιθανό να επιταχυνθεί τα επόμενα χρόνια καθώς οι καθιερωμένοι παίκτες σχηματίζουν συμμαχίες μέσω λανσαρίσματος νέων προϊόντων, συγχωνεύσεων και εξαγορών, επέκτασης και στρατηγικής συνεργασίας – συχνά με εταιρείες εκτός του άμεσου αντικειμένου τους.
Για παράδειγμα, το 2020, η Constellation Brands απέκτησε την ψηφιακά εγγενή επωνυμία κρασιού, Empathy Wines, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την παρουσία της στα κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου. Η κίνηση της Heineken για τη Distel της Νότιας Αφρικής είναι μια άλλη πρόσφατη κίνηση υψηλού προφίλ που βλέπει τον ζυθοποιό να μπαίνει για πρώτη φορά στην κατηγορία κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών.
Πηγή: European supermarket magazine