Βιργινία Κιμπουροπούλου
Tα Starbucks, όπως και πολλές αμερικανικές πολυεθνικές αυτή την περίοδο, βρίσκονται μπροστά σε ένα σταυροδρόμι αλλαγών. Λίγες ημέρες πριν, στις 16 Μαρτίου ο Kevin Johnson – 13 χρόνια με την εταιρεία και 5 ως Διευθύνων Σύμβουλος – ανακοίνωσε ότι θα αποσυρθεί. Επιπλέον, η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει προκλήσεις, όπως η πανδημία και ο αυξανόμενος συνδικαλισμός των εργαζομένων (γεγονός καλό για τους εργαζομένους, αλλά ίσως όχι για τους υψηλά ιστάμενους) .
Μέσα σε αυτές τις αλλαγές, προστίθεται και η δέσμευση της εταιρείας σε μια δική τους ατζέντα βιωσιμότερης ανάπτυξης, στα πλαίσια του παγκόσμιου στόχου για το 2030. Αφού βοήθησε να ξεκινήσει το Next Gen Cup Challenge το 2018 και μετά από μια σειρά επιλογών ποτών τα επόμενα χρόνια, όπως τύπους επαναχρησιμοποιήσιμων ποτηριών και ποτηριών που μπορούν να γίνουν κομπόστ, τα Starbucks δεσμεύτηκαν στην απομάκρυνση από τα πλαστικά μιας χρήσης και ότι «θα εφαρμόσουν πιλοτικά προγράμματα επαναχρησιμοποιήσιμων ποτηριών σε έξι αγορές σε όλο τον κόσμο».
Η Starbucks στοχεύει στο να «δημιουργήσει ένα πολιτιστικό κίνημα προς τα επαναχρησιμοποιήσιμα κύπελλα έως το 2025». Ελπίζουν να το πετύχουν «παρέχοντας στους πελάτες εύκολη πρόσβαση σε ένα προσωπικό ή επαναχρησιμοποιήσιμο κύπελλο για κάθε επίσκεψη στα Starbucks, καθιστώντας το βολικό και ευχάριστο να επαναχρησιμοποιηθεί σε όποια Starbucks οι πελάτες απολαμβάνουν την εμπειρία τους». Συνεχίζουν να δοκιμάζουν το πρόγραμμα «Borrow a Cup» (πρόγραμμα στο οποίο οι πελάτες μπορούν να επιστρέψουν το επαναχρησιμοποιημένο τους ποτήρι κερδίζοντας πόντους και χρήματα) και σε πόλεις εκτός των ΗΠΑ, όπως η Σιγκαπούρη, η Ιαπωνία και το Λονδίνο. Προγράμματα σαν αυτό δοκιμάζονται ήδη στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιαπωνία και τη Σιγκαπούρη. Περισσότερες χώρες θα ενταχθούν το επόμενο έτος.
Η δημοφιλής μάρκα καφέ αναφέρει, ότι έχει άλλους τρόπους να πείσει τους ανθρώπους. Παραδείγματα αυτών των τρόπων, περιλαμβάνουν προσφορές και συνεργασίες νέων ποτηριών, οικονομικά κίνητρα ή χρεώσεις – είτε για την επαναχρησιμοποίηση των ποτηριών είτε για την απόκτηση ενός αναλώσιμου ποτηριού – και σταθμούς πλυσίματος ποτηριών, οι οποίοι θα επιτρέπουν στους πελάτες να καθαρίζουν τα φλιτζάνια τους στο κατάστημα.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί πως η Starbucks επιτρέπει στους πελάτες να φέρουν τα δικά τους φλιτζάνια από το 1985 — προσφέροντας έκπτωση 10 σεντ σε όσους το κάνουν — και τα ποτήρια μιας χρήσης εξακολουθούν να είναι ένα πανταχού παρόν πρόβλημα. Ας ελπίσουμε πως το 2025, όπως δεσμεύτηκε η εταιρεία, θα αποτελέσει την αρχή του τέλους για μια τέτοια σπατάλη.
Πηγές: https://www.foodandwine.com/news/starbucks-reusable-cups-by-2025