ΑρχικήΟικιακάΕπικινδυνότητα τροφίμωνΝέα μελέτη συσχετίζει την υψηλή κατανάλωση αλατιού με τον διαβήτη τύπου 2

Νέα μελέτη συσχετίζει την υψηλή κατανάλωση αλατιού με τον διαβήτη τύπου 2

2 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη διάρκειας πάνω από 11 ετών σε 400.000 ενήλικες.

Είναι γνωστό πως η ζάχαρη είναι εχθρός του διαβήτη τύπου 2 και η κατανάλωση της απαγορεύεται από τους πάσχοντες. Τώρα νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Tulane που δημοσιεύτηκε στο Mayo Clinic Proceedings διαπίστωσε ότι η συχνή προσθήκη αλατιού στα τρόφιμα συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

- Advertisement -

Στη μελέτη συμμετείχαν περισσότεροι από 400.000 ενήλικες εγγεγραμμένοι στη Biobank του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με την πρόσληψη αλατιού τους. Κατά τη διάρκεια ενός μέσου όρου 11,8 ετών παρακολούθησης, περισσότερες από 13.000 περιπτώσεις διαβήτη τύπου 2 αναπτύχθηκαν μεταξύ των συμμετεχόντων. Σε σύγκριση με εκείνους που «ποτέ» ή «σπάνια» χρησιμοποιούσαν αλάτι, οι συμμετέχοντες που πρόσθεταν «μερικές φορές», «συνήθως» ή «πάντα», είχαν αντίστοιχα 13%, 20% και 39% υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2.

«Γνωρίζουμε ήδη ότι ο περιορισμός του αλατιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και υπέρτασης, αλλά αυτή η μελέτη δείχνει για πρώτη φορά ότι η αφαίρεση της αλυκής από το τραπέζι μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και του διαβήτη τύπου 2», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Dr. Lu Qi. HCA Regents Distinguished Chair και καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας και Τροπικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Tulane.

- Advertisement -

Απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να προσδιοριστεί γιατί η υψηλή πρόσληψη αλατιού μπορεί να συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2. Ωστόσο, ο Qi πιστεύει ότι το αλάτι ενθαρρύνει τους ανθρώπους να τρώνε μεγαλύτερες μερίδες, αυξάνοντας τις πιθανότητες ανάπτυξης παραγόντων κινδύνου όπως η παχυσαρκία και η φλεγμονή. Η μελέτη βρήκε μια συσχέτιση μεταξύ της συχνής κατανάλωσης αλατιού και του υψηλότερου ΔΜΣ και της αναλογίας μέσης προς γοφούς. Ο Qi είπε ότι το επόμενο βήμα είναι η διεξαγωγή μιας κλινικής δοκιμής ελέγχοντας την ποσότητα αλατιού που καταναλώνουν οι συμμετέχοντες και παρατηρώντας τα αποτελέσματα.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

https://doi.org/10.1016/j.mayocp.2023.02.029

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Πάνω από 15 χώρες σε επιφυλακή για Salmonella σε μονάδα κρέατος πουλερικών – Βρέθηκε στα ποδονάρια των εργαζομένων

Δεκαοκτώ follow-ups στο RASFF μετά την ανίχνευση Salmonella Typhimurium στο περιβάλλον ολλανδικής μονάδας πουλερικών.

Κανονισμός PPWR: Γιατί η βιομηχανία ζητά να σταματήσουν οι πρόσθετες απαιτήσεις από τις μεγάλες αλυσίδες

Μην ζητάτε περισσότερα από όσα προβλέπει ο PPWR», το μήνυμα της βιομηχανίας

Κρέας: Ανθεκτικό βακτήριο εντοπίστηκε σε προϊόντα, εργαζόμενους και καταναλωτές

Νέα μελέτη εντοπίζει πολυανθεκτικά στελέχη εντερόκοκκου και γενετικές ομοιότητες μεταξύ διαφορετικών πηγών