Έμπνευση από την εποχή του Χαλκού!
Έχετε αναρρωτηθεί ποτέ τι συμβολίζουν τα δύο διασταυρούμενα κόρνα στην ετικέτα της δανέζικης μάρκας βουτύρου Lurpak;
Στην πραγματικότητα, τόσο το όνομα όσο και το σχέδιο χρονολογούν την έμπνευσή τους στην Εποχή του Χαλκού! Σύμφωνα με τον ιστότοπο του Lurpak : «Στις 23 Οκτωβρίου 1901 το «Lurmark» έγινε σήμα κατατεθέν για προστασία από απομιμήσεις και επίσημη σφραγίδα ποιότητας». Από το 1911, δοκιμάζεται το βούτυρο για να εκτιμηθεί αν αξίζει το σήμα ποιότητας, και προσθέτουν ότι τόσο το branding στην κορυφή των δοχείων τους όσο και το ίδιο το όνομα έχουν μουσική προέλευση.
- Δείτε επίσης: Lidl Dk: Ανάκληση παγωτού λόγω λάθους που μπορεί να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στους καταναλωτές
Το “lur” αναφέρεται στα “μουσικά όργανα της Εποχής του Χαλκού“. Σύμφωνα με το Εθνικό Μουσείο της Δανίας , «το lur ή το κόρνο lur είναι ένα πνευστό, χυτό σε μπρούτζο που χρονολογείται στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού (περίπου 1000 π.Χ.). με προέλευση από τη Δανία, αν και μερικά έχουν βρεθεί στη Σουηδία και τη Βόρεια Γερμανία. Αν και τα κέρατα «lur» χρονολογούνται από την Εποχή του Χαλκού, ο ίδιος ο όρος είναι πολύ πιο σύγχρονος, αναφέρει ο ιστότοπος του Εθνικού Μουσείου της Δανίας, και «χρησιμοποιήθηκε από τους αρχαιολόγους στις αρχές του δέκατου ένατου αιώνα».
Οι Δανοί της Εποχής του Χαλκού που τα κράτησαν θα τα αποκαλούσαν κάτι διαφορετικό, αν και ο ιστότοπος του μουσείου δεν μοιράζεται τι θα μπορούσε να ήταν αυτό. Αναφορές στον όρο γίνονται και στα ισλανδικά έπη, όπου και αναφέρεται ότι «οι πολεμιστές κλήθηκαν να πολεμήσουν με το lur», δηλαδή με ένα χάλκινο όπλο από χαλκό που μοίαζει με κέρατο και μοιάζει πολύ με το μουσικό όργανο.