Η startup Thimus, ισχυρίζεται πως δίνει την απάντηση στην ερώτηση πολλών εταιρειών της βιομηχανίας τροφίμων για το τι θέλουν οι καταναλωτές.
Οι εταιρείες τροφίμων και συστατικών ξοδεύουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια ετησίως προσπαθώντας να καταλάβουν τι σκέφτονται πραγματικά οι καταναλωτές για τα προϊόντα τους, αλλά χωρίς πάντα αποτέλεσμα.
Ο Mario Ubiali, ένας Ιταλός επιχειρηματίας και δημιουργός μιας startup, της Thimus, αναφέρει πως η νευροεπιστήμη έχει βρει έναν αποτελεσματικό τρόπο για αυτό. Αυτό συμβαίνει απλά αφήνοντας τον εγκέφαλό των καταναλωτών να απαντήσει απευθείας μέσω ενός τεστ ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (EEG).
Η ιδέα πίσω από αυτό είναι ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος θα παράσχει συγκεκριμένες πληροφορίες σε τεστ που δηλώνουν τις αφιλτράριστες αντιδράσεις του ατόμου σε αισθητικά ερεθίσματα που σχετίζονται με τα τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένης της γεύσης, της υφής, μυρωδιάς, ακόμη και της επίγευση.ς Ουσιαστικά, το τεστ «διαβάζει» την εγκεφαλική δραστηριότητα που συνδέεται με τις ακούσιες αντιδράσεις των ανθρώπων στα ερεθίσματα που δημιουργούνται, ερχόμενοι σε επαφή με κάποιο προϊόν φαγητού.
Αυτό, σύμφωνα με τον Ubiali, μπορεί να προσθέσει ένα επίπεδο βεβαιότητας στις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών ενισχύοντας τα παραδοσιακά δεδομένα τους με νέα δεδομένα. Μπορεί επίσης, σύμφωνα με τον Ubiali, να βοηθήσει επιχειρήσεις του κλάδου να στραφούν πιο γρήγορα σε προσπάθειες ανάπτυξης προϊόντων που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών για βιωσιμότητα.
Πολλά υποσχόμενη καινοτομία
Ήδη αρκετοί επιχειρηματίες του χώρου θεωρούν πως η Thimus μπορεί να αποφέρει πολλά αποτελέσματα και η startup συγκεντρώνει αρκετά χρήματα από επενδυτές, καθώς η εταιρεία εμπορευματοποιεί την τεχνολογική της πλατφόρμα και αναζητά πελάτες. Αυτήν τη στιγμή, η εταιρεία πουλά υπηρεσίες και έρευνα σε μεγάλες εταιρείες τροφίμων των ΗΠΑ και της Ευρώπης.
Η Thimus λανσάρει τις «δυνατότητες συν-δημιουργίας» προϊόντων φέτος με τους δικούς της σεφ να αξιοποιούν πληροφορίες από την έρευνά της. Έως το 2023, η εταιρεία σχεδιάζει να εισαγάγει λογισμικό ως υπηρεσία που οι εταιρείες μπορούν να λάβουν άδεια από την Thimus και να χρησιμοποιήσουν για τη διεξαγωγή της δικής τους έρευνας με μικρά μηχανήματα ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος.
Η Thimus χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση για να ερμηνεύσει τις νευροεπιστημονικές πληροφορίες και να τις «απολυμάνει», στη συνέχεια τις προσθέτει στα αποτελέσματα των «κλασικών ερευνών» και σε άλλα παραδοσιακά δεδομένα.
Αγγίζοντας τα σήματα του εγκεφάλου
Οι μηχανές Thimus EEG διαβάζουν την εγκεφαλική δραστηριότητα που συνδέεται με τις ακούσιες αντιδράσεις των ανθρώπων στα ερεθίσματα που δημιουργούνται όταν αντικρύζουν ένα διατροφικό προϊόν. Αυτό μπορεί να βασίζεται στο ανοιγοκλείσιμο των ματιών τους ή στο ξύσιμο της μύτης τους, για παράδειγμα, λέει ο Ubiali σε δημοσίευμα του IFT.
Εξηγεί ότι ο εγκέφαλος ξεκινά χρησιμοποιώντας οπτικές πληροφορίες για να δημιουργήσει συγκεκριμένες προσδοκίες σχετικά με ένα προϊόν όπως, αν από το χρώμα του προδίδει την περιεκτικότητα σε σοκολάτα. Η μυρωδιά αποτελεί το σημαντικότερο ερέθισμα, καθώς με αυτήν μπορούν να ξυπνήσουν πολλές αναμνήσεις και συναισθήματα απέναντι στο εκάστοτε φαγητό και να συλλέξουν αρκετό πολύτιμο υλικό.