Ξεπερνά τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια η ετήσια ανάπτυξη της κατηγορίας λέει η IWSR – H κατανάλωση χωρίς/χαμηλή κατανάλωση αλκοόλ θα αυξηθεί κατά ένα τρίτο έως το 2026, με αιχμή του δόρατος τα προϊόντα χωρίς καθόλου αλκοόλ.
Σύμφωνα με στοιχεία της IWSR*, οι παγκόσμιες πωλήσεις ποτών χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ ή ακόμα και χωρίς, ξεπέρασαν τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022. Οι συνήθειες των καταναλωτών φαίνεται να αλλάζουν και πολλοί είναι αυτοί που αντί για σκληρά ποτά, έχουν προσθέσει στην καθημερινότητα τους ένα ποτήρι κρασί ή ακόμα και μπίρα χωρίς αλκοόλ.
Η έκθεση έδειξε πως για το έτος 2022, αυξήθηκε η ζήτηση της κατηγορίας προϊόντων χωρίς και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ κατά 7% σε 10 διεθνείς βασικές μάρκες. Έως το 2026, προβλέπεται άλλη μια αύξηση της τάξεως του 7%, σε έναν όπως δείχνουν τα στοιχεία, ολοένα και αυξανόμενο ρυθμό ανάπτυξης. Ενώ η αγορά του αλκοόλ στις ΗΠΑ είναι 20 φορές μεγαλύτερη από την “χωρίς”, ωστόσο πολλοί είναι εκείνοι που στρέφονται σε πιο υγιεινές λύσεις κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.
“Η δυναμική κατηγορία χωρίς/χαμηλό αλκοόλ παρουσιάζει ευκαιρίες για σταδιακή αύξηση των πωλήσεων καθώς οι καταναλωτές προσλαμβάνονται από κατηγορίες ποτών όπως αναψυκτικά και νερό”, δήλωσε η Susie Goldspink, επικεφαλής του τμήματος χωρίς και χαμηλής κατανάλωσης αλκοόλ στην IWSR. “Καθώς περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να αποφεύγουν το αλκοόλ σε ορισμένες περιπτώσεις, ή να απέχουν εντελώς, η επιλογή “χωρίς αλκοόλ” αυξάνει σταθερά το μερίδιό της στην κατηγορία χωρίς/χαμηλό”. Η IWSR σημείωσε ότι το 78% των καταναλωτών χωρίς και σε χαμηλή περιεκτικότητα, πίνουν παράλληλα και ποτά πλήρους περιεκτικότητας σε αλκοόλ.
Σύμφωνα με το Food Dive, η αυξανόμενη βιομηχανία έχει προσελκύσει και μάρκες που δεν είχαν καμία σχέση με το χώρο. Σε μια επένδυση 50 εκατομμυρίων δολαρίων στη μη αλκοολούχα βιομηχανία μπύρας, η Keurig Dr Pepper αγόρασε μερίδιο από την Athletic Brewing, τον περασμένο Νοέμβριο. Είχε προηγηθεί η εξαγορά της μάρκας μη αλκοολούχα κοκτέιλ Atypique από την Keurig Dr Pepper. Άλλες εταιρίες που έχουν μπει στη βιομηχανία, είναι κολοσσοί αναψυκτικών όπως η PepsiCo και η Coca-Cola. Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη, το 2021, παρουσίασε μια σειρά μη αλκοολούχων κοκτέιλ που τα ονόμασε “Unmuddled”. Η coca- cola από την άλλη λανσάρει μοκτέιλ όπως το “Simply Mixology”, που μπορεί να αναμειχθεί και με αλκοόλ.
Ωστόσο, σύμφωνα με την έκθεση της IWSR, το πρόβλημα με αυτή την κατηγορία ποτών είναι πως συχνά δεν γίνεται σαφές το που μπορούν να εμφανίζονται, δηλαδή ανάμεσα σε αλκοολούχα ποτά, σε αναψυκτικά ή σε ξεχωριστή κατηγορία.
*Η IWSR είναι ευρέως χρησιμοποιούμενη πηγή για τις τάσεις των αλκοολούχων ποτών στον κόσμο και για περισσότερα από 50 χρόνια, είναι κορυφαία πηγή δεδομένων για την παγκόσμια αγορά οινοπνευματωδών ποτών.