Κυριακή, 10 Νοεμβρίου, 2024
13.1 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι 7 παγκόσμιες τάσεις που θα οδηγήσουν την καινοτομία στη διατροφή για το 2023

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΟι 7 παγκόσμιες τάσεις που θα οδηγήσουν την καινοτομία στη διατροφή για το 2023
spot_img

Οι επτά τάσεις από τις οποίες η βιομηχανία τροφίμων θα εμπνευστεί για να δημιουργήσει νέα προϊόντα για το 2023.

Η ADM παγκόσμιος ηγέτης στη διατροφή, παρουσίασε την τρίτη ετήσια προοπτική της για τις παγκόσμιες τάσεις των καταναλωτών που θα διαμορφώσουν τις βιομηχανίες τροφίμων και ποτών και θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη της αγοράς τα επόμενα χρόνια.

Η ADM έχει εντοπίσει τις επτά τάσεις που περιγράφουν λεπτομερώς τις εξελισσόμενες συμπεριφορές, στάσεις και φιλοδοξίες των καταναλωτών. Οι τάσεις των καταναλωτών που θα καθορίσουν τις επιλογές τους για τον επόμενο χρόνο, χρησιμεύουν ως σημεία εκκίνησης για να εμπνεύσουν την καινοτομία, εγκαινιάζοντας ένα νέο κύμα προϊόντων και υπηρεσιών για το 2023.

Ακολουθούν οι οκτώ παγκόσμιες καταναλωτικές τάσεις που προσδιορίζονται από την ADM, οι οποίες ενισχύουν τον σκόπιμο σχεδιασμό και την εφευρετικότητα για τη διατροφή σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Επιλογές εναλλακτικών πρωτεϊνών

Περισσότεροι από τους μισούς (52%) των παγκόσμιων καταναλωτών θεωρούν τους εαυτούς τους ευέλικτους, ενσωματώνοντας στη διατροφή τους πρωτεΐνες ζωικής και φυτικής ή άλλες εναλλακτικές πρωτεΐνες. Μέσα σε αυτό το 52%, σχεδόν τα δύο τρίτα ορίζουν τον τρόπο διατροφής τους ως εξής: «προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν περισσότερα τρόφιμα φυτικής προέλευσης», οδηγώντας σε μεγαλύτερη ζήτηση για επιλογές διευρυμένης πρωτεΐνης. Καθώς μεγαλώνουν οι υποστηρικτές της τεχνολογίας Gen Z και Gen Alpha, η αποδοχή της εφαρμογής επιστημονικών προόδων για την παρασκευή των τροφών μας θα συνεχίσει να γίνεται πιο συνηθισμένη και πρακτικές όπως η κυτταρική γεωργία, η ζύμωση ακριβείας, τα υβριδικά προϊόντα και εκείνα με πρωτεΐνη με βάση τα έντομα, είναι πιθανό να αναπτυχθούν περαιτέρω.

Ισορροπημένη ευεξία

Η συναισθηματική, η ψυχική, η σωματική, ακόμη και η πνευματική υγεία θεωρούνται όλο και περισσότερο από τους καταναλωτές ως αλληλένδετες. Οι καταναλωτές υιοθετούν μια συνεργιστική προσέγγιση και κάνουν σκόπιμες και προσεκτικές επιλογές για το πώς τρώνε και περνούν τον χρόνο τους για να αντιμετωπίσουν τα επίπεδα ενέργειας, την πρόληψη ασθενειών και τη συνολική διάθεση και συναίσθημα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 79% των καταναλωτών πιστεύει ότι η υποστήριξη της ψυχικής τους υγείας έχει θετική επίδραση στη συνολική υγεία και ευεξία τους. Επιπλέον, το 48% των παγκόσμιων καταναλωτών σχεδιάζει να αντιμετωπίσει την ψυχική τους ευεξία τον επόμενο χρόνο, καθιστώντας το ζήτημα μεταξύ των κορυφαίων ανησυχιών τους μετά τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, το πεπτικό σύστημα και την υγεία της καρδιάς.

Εξατομίκευση

Αυτό που λειτουργεί για την ευεξία ενός ατόμου μπορεί να μην είναι ιδανικό για κάποιο άλλο. Μια στρατηγική «ένα μέγεθος για όλους» για την υγεία και τη διατροφή έχει απορριφθεί υπέρ των προσαρμοσμένων, «καλύτερων για μένα» προσεγγίσεων. Στην πραγματικότητα, το 63% των παγκόσμιων καταναλωτών δηλώνει ότι ενδιαφέρεται για προϊόντα τροφίμων και ποτών που είναι προσαρμοσμένα για να καλύπτουν τις ατομικές διατροφικές τους ανάγκες. Επιπλέον, το 55% των παγκόσμιων καταναλωτών δηλώνουν πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα σε λειτουργικά τρόφιμα που μπορούν να υποστηρίξουν τους στόχους υγείας τους. Επιπλέον, αυτές οι εξατομικευμένες λύσεις θα μπορούσαν ιδανικά να ενσωματωθούν στον τρόπο ζωής κάποιου και να λάβουν υπόψη τις προτιμήσεις γεύσης και κουλτούρας.

Εμπιστοσύνη και Ιχνηλασιμότητα

Οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχεται το φαγητό τους, ποιος το έφτιαξε και ποια ακριβώς συστατικά περιλαμβάνονται. Θέλουν να μάθουν πώς παρήχθη το προϊόν και αν οι συνθήκες παραγωγής του ήταν ανθρώπινες. Κάποια πρόοδος έχει σημειωθεί στην απόκτηση εμπιστοσύνης των καταναλωτών, με την έρευνα να δείχνει ότι το 42% των παγκόσμιων καταναλωτών εμπιστεύονται περισσότερο τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς που διατυπώνονται από προϊόντα και μάρκες τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτή η ανάγκη για διαφάνεια οφείλεται όχι μόνο σε ανησυχίες για την ασφάλεια των τροφίμων, αλλά και από την επιθυμία για σύνδεση με τα τρόφιμα και τις κοινότητες που τα καλλιεργούν ή τα παράγουν. Ως εκ τούτου, οι καταναλωτές αναζητούν να υποστηρίξουν εταιρείες που αντιλαμβάνονται ως ειλικρινείς και αυθεντικές και που χρησιμοποιούν τεχνολογία όπως κωδικούς QR ή blockchain για να επιτρέψουν την ιχνηλασιμότητα των προϊόντων και των συστατικών στην προέλευσή τους.

Παραγωγή φιλική στο περιβάλλον

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 49% των καταναλωτών ισχυρίζεται ότι έχει αλλάξει τη διατροφή του τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσει έναν πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής. Απαιτούν επίσης υψηλότερα πρότυπα από τις εταιρείες από τις οποίες αγοράζουν σχετικά με τις περιβαλλοντικά συνειδητές πρακτικές τους. Οι καταναλωτές εστιάζουν σε μεγάλο βαθμό στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, και θα περιμένουν το ίδιο από τις μάρκες που υποστηρίζουν. Οι καταναλωτές θέλουν επίσης αποδείξεις περιβαλλοντικής ανοικοδόμησης και αποκατάστασης.

Κοινωνικός Αντίκτυπος

Χρησιμοποιώντας τις φωνές και την αγοραστική τους δύναμη, οι καταναλωτές απαιτούν από τις εταιρείες να εφαρμόζουν δίκαιη και ανθρώπινη μεταχείριση των ανθρώπων και των ζώων που εμπλέκονται σε κάθε πτυχή της παραγωγής. Σχεδόν το 30% των παγκόσμιων καταναλωτών έχει μποϊκοτάρει ενεργά ένα προϊόν ή ένα εμπορικό σήμα λόγω των ηθικών διαπιστευτηρίων του και το 40% αναζητά εμπορικά σήματα που εγγυώνται ηθική παραγωγή. Η διασφάλιση της διαβίωσης των εργαζομένων και των αγροτών, η χρήση μεθόδων συμπερίληψης και ποικιλομορφίας σε ολόκληρο τον οργανισμό και η διατήρηση των προϊόντων προσιτά και προσβάσιμα στον τελικό χρήστη, είναι όλα σημαντικά ζητήματα για τους σύγχρονους καταναλωτές κατά τη λήψη αποφάσεων αγοράς.

Βιωματική Διατροφή

Όλο και περισσότερο, οι παγκόσμιοι καταναλωτές γίνονται πιο τολμηροί με το φαγητό τους, καθώς το 74% εκφράζει την επιθυμία να δοκιμάσει νέες γεύσεις από όλο τον κόσμο και το 63% αναφέρει ότι τους αρέσει να πειραματίζονται όταν μαγειρεύουν. Ενώ αναζητούν νέα και ενδιαφέροντα προφίλ γεύσης, θέλουν επίσης να ασχοληθούν με διασκεδαστικές και “παιχνιδιάρικες” επωνυμίες ως μέρος της εμπειρίας. Είναι καλό λοιπόν για τις επωνυμίες να μπορούν να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή μέσω της συνδημιουργίας και των εικονικών εμπειριών.

Από την υγεία και την ευεξία, έως τις περιβαλλοντικές ανησυχίες, αυτές οι οκτώ τάσεις προσφέρουν ευκαιρίες για καινοτόμες εταιρείες που στοχεύουν στο μέλλον να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών. 

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Αλήθειες και ψέματα: Πόσο παχαίνει το αλάτι;

Πόσες θερμίδες έχει το αλάτι και ο "απροσδόκητος" τρόπος που οδηγεί σε αύξηση του βάρους, χωρίς να ληφθεί υπόψη η κατακράτηση υγρών.

Τι γίνεται με το φουα γκρα; Ποιοι το πολεμούν και ποιοι το υποστηρίζουν

Η νόστιμη αλλά αμφιλεγόμενη λιχουδιά συνεχίζει να απασχολεί το παγκόσμιο γαστρονομικό σκηνικό.

EUDR: Σε λειτουργία το ηλεκτρονικό σύστημα για την εγγραφή των υπόχρεων επιχειρήσεων για βοοειδή, κακάο, καφέ, ελαιοφοίνικα, σόγια καουτσούκ και ξυλεία

Η ΕΕ παρέχει κατευθυντήριες οδηγίες για τη διαδικασία εγγραφής στο πληροφοριακό σύστημα «Deforestation Due Diligence Registry».
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο