Το Υπ. Ανάπτυξης ζητά να αναγράφονται και οι αρχικές τιμές των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού.
Μπορεί το “καλάθι του νοικοκυριού” να ενεργοποιήθηκε ως μέτρο χθες, τα γεμάτα καλάθια στα σούπερ μάρκετ σπάνιζαν όμως από τους καταναλωτές που έσπευσαν να κάνουν αυτοψία και να δουν περί τίνος πρόκειται.
Κατά την πρώτη μέρα εφαρμογής για το “καλάθι του νοικοκυριού”, με το οποίο το υπ. Ανάπτυξης επιχειρεί να βάλει φρένο στις ανατιμήσεις σε μερικά βασικά προϊόντα, η κίνηση στα σουπερμάρκετ ήταν μάλλον περιορισμένη. Ο δε κόσμος περισσότερο έδειχνε επιφυλακτικός και μουδιασμένος ψάχνοντας επί τόπου να βρουν τις διαφορές και το όφελος στο πορτοφόλι τους.
Κυρίως συνταξιούχοι, που έσπευσαν από το πρωί στα σούπερ μάρκετ για να δουν τις τιμές των προϊόντων. Οι περισσότεροι ωστόσο περισσότερο μπερδεμένοι έβγαιναν καθώς δεν μπορούσαν να εντοπίσουν αξιοσημείωτες εκπτώσεις. Ιδιαίτερα καθώς η πλειοψηφία των προϊόντων που επέλεξαν οι 12 αλυσίδες σούπερ μάρκετ και το ένα e-shop να εντάξουν στο «καλάθι» τους ήταν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία ανέκαθεν είχαν και πιο ανταγωνιστικές τιμές. Μάλιστα σε κάποιες αλυσίδες τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούσαν και τη μεγάλη πλειονότητα του «καλαθιού».
Σε κάποια καταστήματα μάλιστα που δεν είχε προλάβει να στηθεί η ειδική σήμανση παντού, η σύγχυση ήταν ακόμη μεγαλύτερη με δεδομένο πως παράλληλα με τα προϊόντα του καλαθιού έτρεχαν και προωθητικές ενέργειες άλλων προϊόντων, κυρίως επώνυμων.
Σε κάθε περίπτωση η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης μετά τη χθεσινή περιοδεία αλλά και τη μουδιασμένη ανταπόκριση εκ μέρους του καταναλωτικού κοινού ζήτησε απ’ τις αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ να αναγράφονται τόσο στις λίστες όσο και στις ταμπέλες στα ράφια και η αρχική τιμή των προϊόντων που συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» προκειμένου να γίνει πιο σαφής στον κόσμο η ωφέλεια του μέτρου.
Ο υπ. Ανάπτυξης κ. Αδ. Γεωργιάδης έχει καλέσει τους βιομηχάνους των τροφίμων (ΣΕΒΤ) σε νέα σύσκεψη σήμερα προκειμένου να τους ζητήσει να κάνουν περισσότερα για τη συγκράτηση των τιμών. Κι αυτό σε μία προσπάθεια να ανοίξει ακόμα περισσότερο η βεντάλια των επώνυμων προϊόντων που θα συμμετέχουν κάθε εβδομάδα στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Πηγή Πρώτο θέμα