Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια δίνουν συμβουλές αύξησης της δημοτικότητας των υγιεινών φαγητών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Eπιστήμονες του Πανεπιστημίου της Τζόρτζια ανακάλυψαν πώς μπορούν οι φωτογραφίες των υγιεινών πιάτων να γίνουν πιο δημοφιλείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αν κοιτάξετε την σελίδα σας στο Instagram θα δείτε πως ενώ τα παχυντικά φαγητά, όπως μπέργκερ, έχουν μεγάλη απήχηση, οι πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων μπορεί να μην τα πηγαίνουν τόσο καλά.
Αυτό επιβεβαιώνει και ο Yilang Peng, επίκουρος καθηγητής στο College of Family and Consumer Sciences, ο οποίος θεωρεί πως για να προωθηθεί ένα υγιεινό πιάτο, είναι πολύ σημαντικό να δοθεί προσοχή στη χρήση οπτικά αισθητικών εικόνων.
Ενώ ένας στόχος αυτής της μελέτης ήταν η καλύτερη κατανόηση των καταναλωτικών συνηθειών και της ενασχόλησης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα ευρήματα έχουν επίσης πρακτικές επιπτώσεις στην προώθηση υγιεινών φαγητών από επαγγελματίες υγείας.
Για να κατανοήσουν καλύτερα την αλληλεπίδραση των καταναλωτών με τις φωτογραφίες φαγητού, ο Peng και η συν-συγγραφέας Muna Sharma ανέλυσαν περισσότερες από 50.000 εικόνες από λογαριασμούς στο Instagram με επίκεντρο τα τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων σεφ, επιρροών και διατροφολόγων.
Έλεγξαν τις εικόνες με τη βοήθεια μιας υπολογιστικής οπτικής ανάλυσης, ως προς τη σύνθεση χρώματος, τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα, την πολυπλοκότητα της εικόνας και την κατά προσέγγιση πυκνότητα θερμίδων και έπειτα likes, σχόλια και γενικότερη αποδοχή.
Ενώ τα φαγητά με πολλές θερμίδες, όπως για παράδειγμα τα ντόνατς, είχαν πολλά likes, οι επιλογές με χαμηλότερες θερμίδες όπως τα λαχανικά ή υγιεινά γεύματα χρειάζονταν καλύτερες και πιο μελετημένες φωτογραφίες.
Για την Sharma, αυτό οφείλεται στο ότι οι χρήστες των social media δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στα οπτικά χαρακτηριστικά των τροφίμων με χαμηλότερες θερμίδες, που δεν είναι πάντα τόσο κολακευτικά. Αυτό σημαίνει περισσότερη προσοχή σε παράγοντες, όπως ζεστά χρώματα και όχι ψυχρά, όπως πράσινο ή μπλε, που ενσωματώνουν την επανάληψη και την τοποθέτηση του φαγητού σε καθαρό φόντο. Για αυτό προτείνει την ενίσχυση των φαγητών με κάτι πιο «ελκυστικό», όπως για παράδειγμα μερικές φράουλες πάνω από μια σαλάτα.
Ελπίζουν ότι βοηθώντας άλλους να δημιουργήσουν υγιεινό περιεχόμενο που συγκεντρώνει υψηλότερες θετικές αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα πιο υγιεινά γεύματα μπορούν επίσης να γίνουν μια τάση.