Οι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται στην ΕΕ. Οι μεγάλες αγορές στους εμπορικούς δρόμους που επηρεάστηκαν από τους περιορισμούς της COVID-19 και οι αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις είχαν συνέπειες στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Κατά τους 12 μήνες πριν από την έρευνα του 2021, το 90% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ είχαν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο, το 74% των οποίων είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση. Οι διαδικτυακές αγορές αυξήθηκαν κατά 1 ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το 2020 (73% των χρηστών του διαδικτύου) και κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2016 (63%).
Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών του διαδικτύου που αγόρασαν ή παρήγγειλαν αγαθά ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου κατά τους 12 μήνες πριν από την έρευνα καταγράφηκαν στην Ολλανδία (94%), στη Δανία (92%) και τη Σουηδία (89%). Από την άλλη, λιγότερο από το 50% είχε κάνει αγορές στο διαδίκτυο στη Ρουμανία (44%) και τη Βουλγαρία (42%).
Κατά την τελευταία πενταετία, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις ηλεκτρονικές αγορές μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου καταγράφηκαν στην Τσεχία, τη Σλοβενία, την Ουγγαρία, τη Ρουμανία, στην Κροατία και τη Λιθουανία.
Delivery από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες τροφοδοσίας στο 31%
Κατά τους 3 μήνες πριν από την έρευνα, οι πιο κοινές διαδικτυακές αγορές αγαθών ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (που παρήγγειλαν από το 68% των διαδικτυακών αγοραστών). Τα wearables ακολουθήθηκαν από delivery από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες τροφοδοσίας (31%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (29%), καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (27%), ακολουθούμενη από έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες (25%), αθλητικά είδη (εξαιρουμένων των αθλητικών ενδυμάτων) (24%), υπολογιστές, τάμπλετ, κινητά τηλέφωνα ή τα αξεσουάρ τους (23%) και τέλος παιδικά παιχνίδια και είδη φροντίδας παιδιών (20%).