Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
14.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Καταναλωτής: Γιατί αυξήθηκε το “τσιμπολόγημα” σε σνακ

ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΚαταναλωτής: Γιατί αυξήθηκε το "τσιμπολόγημα" σε σνακ
spot_img

Η κατανάλωση σνακ αποτελεί δημοφιλή διατροφική συνήθεια και οι αιτίες ποικίλουν όπως και ώρες, η ηλικία των καταναλωτών καθώς και το είδος του τροφίμου που επιλέγουμε για να “τσιμπολογήσουμε”

Το Διεθνές Συμβούλιο Πληροφοριών Τροφίμων (IFIC) στις ΗΠΑ διεξήγαγε έρευνα σχετικά με τη διατροφική συμπεριφορά των καταναλωτών μεταξύ των οποίων και τους λόγους που εντείνουν το “τσιμπολόγημα” κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Γιατί τόσο τσιμπολόγημα;

Στην έρευνα, το 73% των καταναλωτών ανέφερε την κατανάλωση σνακ τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, μια σημαντική αύξηση από το 58% που έλεγε το ίδιο το 2021. Οι κύριοι λόγοι για το σνακ παραμένουν συνεπείς με τα προηγούμενα αποτελέσματα: Από αυτούς που τσιμπολογούν κάποια στιγμή της εβδομάδας (96%), το 34% λέει ότι είναι επειδή πεινούν ή διψούν και ένας στους τέσσερις (25%) λέει ότι τα σνακ είναι μία απόλαυση που την έχουν ανάγκη. Φέτος, ο αριθμός των ατόμων που είπαν ότι τσιμπολογούν επειδή χρειάζονται ενέργεια ή επειδή είναι συνήθεια αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2021 (22% έναντι 17% και 21% έναντι 17% το 2021, αντίστοιχα). 

Οι άνδρες, οι Millennials και η Gen Z είναι πιο πιθανό να τρώνε γεύματα και σνακ αργά το βράδυ σε σύγκριση με τις γυναίκες και τις μεγαλύτερες γενιές. Επιπλέον, τα είδη των σνακ που καταναλώνονται ποικίλλουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας, με τα φρούτα να αναφέρονται ως το πιο δημοφιλές πρωινό σνακ, ακολουθούμενα από τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τις μπάρες. Αντίθετα, τις βραδινές ώρες οι καταναλωτές συνήθως στρέφονται προς τα αλμυρά σνακ, τις καραμέλες και τη σοκολάτα ή άλλες λιχουδιές, καθώς και τα μπισκότα, το κέικ ή το παγωτό.

Η φετινή έρευνα αξιολόγησε επίσης τα επίπεδα άγχους και βρήκε μια ενδιαφέρουσα σχέση μεταξύ του στρες και του σνακ. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (56%) ανέφεραν ότι αισθάνονταν τουλάχιστον κάπως αγχωμένοι τους τελευταίους έξι μήνες και εκείνοι που ένιωθαν «πολύ» στρες ήταν πιο πιθανό να αναφέρουν ότι τρώνε σνακ τρεις ή περισσότερες φορές την ημέρα από εκείνους που είχαν «κάπως» στρες (29 % έναντι 10%, αντίστοιχα).

ΔΙΑΙΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ

Το 2022, το 52% των συμμετεχόντων στην Έρευνα Τροφίμων και Υγείας ανέφεραν ότι ακολούθησαν μια συγκεκριμένη δίαιτα ή διατροφικό πρότυπο, ποσοστό αυξημένο κατά 13% σε σχέση με το 2021 (39%). Από αυτούς που ακολούθησαν ένα διατροφικό πρότυπο ή δίαιτα, οι πιο δημοφιλείς επιλογές ήταν η “καθαρή διατροφή” (όχι επεξεργασμένα τρόφιμα) (16%) , προσεκτική διατροφή (14%) και μέτρηση θερμίδων (13%).

Συνολικά, περισσότεροι καταναλωτές σε νεότερες ηλικιακές ομάδες (18-49) ακολουθούν συγκεκριμένες δίαιτες και διατροφικά πρότυπα το 2022 (74%) από ό,τι το 2021 (52%). 

Περισσότεροι γονείς με παιδιά κάτω των 18 ανέφεραν επίσης ότι ακολουθούσαν δίαιτα ή διατροφικό μοτίβο το 2022 (70%) έναντι του 2021 (53%). 

Τα κίνητρα για την υιοθέτηση μιας δίαιτας ή διατροφικού προτύπου παραμένουν σταθερά όπως και τα προηγούμενα χρόνια, με στόχο την μακροπρόθεσμη προστασία της υγείας και την αποτροπή μελλοντικών προβλημάτων υγείας (35%) καθώς και την επιθυμία απώλειας βάρους (34%) ως κορυφαίες επιλογές.

Το Mindfull Eating (ενσυνείδητο φαγητό) είναι μια διατροφική πρακτική που δίνει έμφαση στην πρόθεση και την επίγνωση του τροφίμου, με στόχο να αναπτύξει μια πιο θετική και εποικοδομητική σχέση μαζί του. Το ενσυνείδητο φαγητό είναι να ακούμε τις σωματικές μας αισθήσεις -όπως πείνα, πληρότητα και ικανοποίηση- και να αφιερώνουμε χρόνο για να παρατηρήσουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας ενώ τρώμε, ώστε να έχουμε μια πιο ευχάριστη και υγιεινή διατροφική εμπειρία. 

Φέτος, το “mindful eating” προστέθηκε στη λίστα των επιλογών από τις οποίες μπορούσαν να επιλέξουν οι καταναλωτές για να απαντήσουν στην ερώτηση της έρευνας, ” Έχετε ακολουθήσει κάποιο συγκεκριμένο διατροφικό μοτίβο ή δίαιτα οποιαδήποτε στιγμή τον περασμένο χρόνο;” Η προσεκτική διατροφή (το 14% το είχε δοκιμάσει τον περασμένο χρόνο) κατέλαβε τη δεύτερη θέση μετά την καθαρή διατροφή (16%) ως η πιο δημοφιλής δίαιτα ή διατροφικό πρότυπο.

Επιπλέον, όσοι ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία 18-34, όσοι αναφέρουν μόνοι τους ότι έχουν άριστη ή πολύ καλή υγεία, γονείς με παιδιά κάτω των 18 ετών και όσοι είχαν πολύ άγχος τους τελευταίους έξι μήνες ήταν πιο πιθανό να πουν ότι ακολούθησαν ένα προσεκτικό διατροφικό μοτίβο τον τελευταίο χρόνο σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες (50-64 και 65-80 ετών), εκείνων που αναφέρουν ότι έχουν καλή ή κακή υγεία, άτομα χωρίς μικρά παιδιά και εκείνους που δεν έχουν νιώσει άγχος στο τελευταίους έξι μήνες.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι, υπήρξε μια αύξηση σε όσους δήλωσαν ότι νιώθουν ενοχές για το τι έχουν φάει (με το 21% να αισθάνεται πάντα ή συχνά ενοχές, έναντι 16% το 2021).

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο