Γιατί η απλότητα στην καταναλωτική εμπειρία είναι σημαντική για την επιτυχία της εταιρείας.
Από το πού ψωνίζουν μέχρι τον τρόπο επικοινωνίας τους, οι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα σε εμπειρίες που είναι εύκολα κατανοητές, διαφανείς και ειλικρινείς, με φροντίδα και ικανοποίηση των αναγκών τους, καινοτόμες και χρήσιμες. Με λίγα λόγια, απλές.
Σε μια κατάταξη των “απλούστερων” εμπορικών σημάτων παγκοσμίως που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία στρατηγικής επωνυμίας Siegel+Gale, η βιομηχανία φαγητού κατέλαβε την πέμπτη θέση, με την Lidl να κερδίζει τον τίτλο της πιο απλής επωνυμίας στο χώρο των τροφίμων παγκοσμίως, πίσω από καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, λιανικής, καθώς και πλατφόρμας αναζήτηση στο Διαδίκτυο.
Η λίστα αυτή βασίζεται σε έρευνες 15.000 καταναλωτών σε εννέα χώρες και έδωσε στα εστιατόρια προβάδισμα 8 θέσεων. Παγκοσμίως, 25 βιομηχανίες και περισσότερες από 800 μάρκες βαθμολογήθηκαν με βάση την απλότητά τους. Οι επωνυμίες επιλέχθηκαν ως αντιπροσωπευτικό σύνολο που οι ερωτηθέντες είναι πιο πιθανό να γνωρίζουν και/ή να χρησιμοποιούν σε κάθε χώρα. Η θέση που κατέλαβαν τα εστιατόρια είναι η μεγαλύτερη βελτίωση από οποιονδήποτε κλάδο και υπάρχουν μερικοί λόγοι για αυτό, δήλωσε ο Brian Rafferty, παγκόσμιος διευθυντής, επιχειρηματική ανάλυση και πληροφορίες για τη Siegel+Gale.
Το Siegel+Gale μετρά την απλότητα σε μια σειρά από μεταβλητές, συμπεριλαμβανομένης της ευκολίας χρήσης, της διαφάνειας, της καινοτομίας και της σαφήνειας της επικοινωνίας. Η αριστεία σε αυτούς τους τομείς είναι σημαντική, λέει, επειδή οι απλούστερες μάρκες τείνουν να τα καταφέρνουν με μεγαλύτερη επιτυχία. Σύμφωνα με τη Siegel+Gale, το 64% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για απλούστερες εμπειρίες και το 78% είναι πιο πιθανό να προτείνουν μια επωνυμία με την οποία θεωρούν εύκολη την αλληλεπίδραση. Ένα χαρτοφυλάκιο από τα πιο απλά εμπορικά σήματα που διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο, που καταρτίστηκε από τη Siegel+Gale, έχει ξεπεράσει τους κύριους δείκτες κατά 1.600% από το 2009.
Η πολυπλοκότητα της επωνυμίας οδηγεί σε 780 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικών ετήσιων μη πραγματοποιηθέντων εσόδων μεταξύ των παγκόσμιων εμπορικών σημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα. Επιπλέον, από το 2009, οι πιο απλές μάρκες που διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο ξεπερνούν σταθερά τον μέσο παγκόσμιο χρηματιστηριακό δείκτη κατά 1.600%.
Αρχικά, η εταιρεία διεξήγαγε την τελευταία της έρευνα για την απλότητα το 2021, όταν ο κόσμος βρισκόταν ακόμα στο κύμα της πανδημίας. Οι βαθμολογίες των εστιατορίων αντανακλούσαν τους περιορισμούς και τις αγωνίες της εποχής. «Η όλη εμπειρία είχε γίνει πιο γεμάτη, αν θέλετε», είπε ο Ράφερτι. Έτσι, η βελτίωσή τους φέτος είναι μια ανάκαμψη. Ωστόσο, η πανδημία ώθησε επίσης τα εστιατόρια να υιοθετήσουν περισσότερη τεχνολογία, όπως παραγγελίες μέσω κινητού τηλεφώνου, που έκαναν τα πράγματα πιο βολικά για τους πελάτες και πιθανότατα αύξησαν τη βαθμολογία απλότητας του κλάδου φέτος. “Όλα αυτά τα πράγματα έχουν προφανώς θεωρηθεί ότι εξορθολογίζουν την εμπειρία”, είπε ο Rafferty.
Οι 10 πιο απλές μάρκες παγκοσμίως
- Lidl
- Amazon
- Aldi
- Samsung
- 7-eleven
- McDonalds
- Uniqlo
- Family Mart
- Burger King
Τα εστιατόρια, και ιδιαίτερα οι μάρκες γρήγορης εξυπηρέτησης, τα πήγαιναν πάντα καλά στην έρευνα της εταιρείας και οι καταναλωτές ξέρουν τι να περιμένουν από τις αλυσίδες fast-food, είπε ο Rafferty, με τις αλυσίδες να είναι ικανές στο να ανταποκριθούν σε αυτές τις προσδοκίες. Αυτός είναι ένας λόγος που η McDonald’s κατατάσσεται μεταξύ των 10 κορυφαίων εμπορικών σημάτων παγκοσμίως κάθε χρόνο από τότε που η Siegel+Gale κυκλοφόρησε τη μελέτη απλότητας το 2010: Ο γίγαντας των burger έχει περισσότερες από 40.000 τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο και έχει γίνει πρότυπο για την παροχή συνέπειας σε κλίμακα. Ταυτόχρονα, προσαρμόζεται στην εκάστοτε αγορά. Αφομοιώνεται εύκολα σε μακρινές αγορές προσαρμόζοντας το μενού του στις τοπικές γεύσεις. Στην Ινδία, για παράδειγμα, πουλάει σάντουιτς που σερβίρονται στο naan. «Είναι αυτή η ικανότητα να είσαι κάπως συνεπής, ενώ ταυτόχρονα μπορείς να λυγίζεις και να προσφέρεις πράγματα που προσφέρουν απόλαυση», είπε ο Rafferty. Αυτό βοήθησε να γίνει η McDonald’s η έβδομη πιο απλή μάρκα παγκοσμίως στην κατάταξη του Siegel+Gale για το 2023.
Στις ΗΠΑ, ωστόσο, οι καταναλωτές έστεψαν μια διαφορετική μάρκα burger: το Burger King, ο μεγαλύτερος αντίπαλος της McDonald’s, ονομάστηκε την 5η πιο απλή επωνυμία.