Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024
22.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Τα αποτελέσματα των περιορισμών στη διαφήμιση Junk food

ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤα αποτελέσματα των περιορισμών στη διαφήμιση Junk food
spot_img

Η διαφήμιση τροφίμων και ποτών με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη (HFSS) είναι γνωστό ότι σχετίζεται με κακή διατροφή και παχυσαρκία, ιδιαίτερα στα παιδιά. Γι’ αυτό το λόγο σε διάφορες χώρες, έχει προταθεί ο περιορισμός της διαφήμισης των εν λόγω προϊόντων με στόχο τη βελτίωση της διατροφής και την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και των ασθενειών που σχετίζονται με τη διατροφή αν και ο αντίκτυπος που θα είχε μια τέτοια ενέργεια στις πωλήσεις τους είναι άγνωστος.

Στα παιδιά, η έκθεση σε διαφημίσεις τροφίμων και ποτών HFSS έχει συσχετιστεί με προτιμήσεις σε τέτοιου είδους προϊόντα και υψηλότερη κατανάλωση. Αντίθετα, οι συσχετίσεις σε ενήλικες δεν είναι τόσο καλά μελετημένες και τα ευρήματα είναι ασυνεπή. Ωστόσο, ορισμένες μελέτες έχουν βρει ότι η έκθεση στη διαφήμιση τροφίμων και ποτών HFSS σχετίζεται θετικά με την αγορά και κατανάλωση προϊόντων HFSS και τον δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ). Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η διαφήμιση τροφίμων και ποτών HFSS μπορεί να επηρεάσει τις διατροφικές συμπεριφορές αλλάζοντας τα διατροφικά πρότυπα και μετατοπίζοντας τις προτιμήσεις.

Οι πολιτικές για τη διαφήμιση HFSS έχουν εφαρμοστεί σε πολλές χώρες, αλλά οι περισσότερες πολιτικές έχουν περιορισμένο πεδίο εφαρμογής, με εστίαση στη ραδιοτηλεοπτική διαφήμιση και εξάρτηση από εθελοντικές συμφωνίες από τις βιομηχανίες τροφίμων και διαφήμισης. Αυτές οι εθελοντικές δεσμεύσεις έχουν περιορισμένη αποτελεσματικότητα.

Τον Νοέμβριο του 2018, στη Μεγάλη Βρετανία ανακοινώθηκαν περιορισμοί στην υπαίθρια διαφήμιση τροφίμων και ποτών HFSS στο δίκτυο του Transport for London, του φορέα που ελέγχει και να συντονίζει καλύτερα τις δημόσιες μεταφορές στην πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυτό περιλαμβάνει το δίκτυο του υπόγειου σιδηροδρόμου του Λονδίνου, το σιδηροδρομικό δίκτυο TfL, οχήματα μεταφοράς συμπεριλαμβανομένων ορισμένων λεωφορείων, τρένων και ταξί και εξωτερικούς χώρους όπως στάσεις λεωφορείων και οι εξωτερικοί χώροι εκτός των σιδηροδρομικών σταθμών.

Διαπιστώθηκε ότι όντως η εισαγωγή περιορισμών διαφήμισης για προϊόντα HFSS σε όλο το δίκτυο μεταφορών του Λονδίνου συσχετίστηκε με σχετική μείωση των μέσων εβδομαδιαίων πωλήσεων στα εν λόγω προϊόντα με τη μεγαλύτερη της τάξης του 19,4% να παρατηρείται στη σοκολάτα και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής.

Οι παρατηρούμενες σχετικές μειώσεις σε ενέργεια, λίπος και ζάχαρη από προϊόντα HFSS που σχετίζονται με τον περιορισμό της διαφήμισης προϊόντων HFSS στο δίκτυο TfL θα μπορούσαν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία του πληθυσμού.

Μελέτη στο Ηνωμένο Βασίλειο υπολόγισε ότι ο περιορισμός της διαφήμισης HFSS στην τηλεόραση από τις 5:30 π.μ. έως τις 9:00 μ.μ. έχει τη δυνατότητα να μειώσει την ημερήσια πρόσληψη ενέργειας κατά 9,1 kcal για τα παιδιά του Ηνωμένου Βασιλείου και να οδηγήσει σε 40.000 λιγότερα παιδιά με παχυσαρκία. Μια άλλη μελέτη προέβλεψε μείωση κατά 24,6 kcal στην ημερήσια οικιακή ενέργεια που αγοράζεται, εάν η τιμή των σνακ με ζάχαρη αυξηθεί κατά 20%.

Παρατηρήθηκαν μεγαλύτερες σχετικές μειώσεις την τελευταία εβδομάδα της περιόδου μετά την παρέμβαση σε σύγκριση με την πρώτη. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε καθυστερήσεις στην κατάργηση της υπάρχουσας διαφήμισης HFSS. Η αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών μπορεί επίσης να απαιτεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να αλλάξει, επειδή οι προτιμήσεις των τροφίμων μπορεί να είναι δύσκολο να αλλάξουν και υπάρχουν ισχυροί συσχετισμοί μεταξύ ορισμένων εμπορικών σημάτων και προϊόντων HFSS.

Στους 10 μήνες που ακολούθησαν την εισαγωγή των περιορισμών διαφήμισης HFSS του TfL, παρατηρήθηκε – μεταξύ άλλων – μια σχετική μείωση στις μέσες εβδομαδιαίες αγορές ενέργειας από τα προϊόντα HFSS κατά 6,7% ή 1.001,0 kcal.

Συμπερασματικά οι πολιτικές που περιορίζουν τη διαφήμιση προϊόντων HFSS ως εργαλείο για τη μείωση των αγορών προϊόντων HFSS, αποτελούν τρόπο βελτίωσης της διατροφής του πληθυσμού και πρόληψης της παχυσαρκίας. Μήπως θα έπρεπε αυτό το θέμα να αρχίσει, τουλάχιστον, να γίνει αντικείμενο μελέτης και στη χώρα μας;

Πηγή: https://journals.plos.org/plosmedicine/article?id=10.1371/journal.pmed.1003915

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Food crime: Τι έδειξε νέα έκθεση για τους τύπους εγκλήματος στα τρόφιμα

Στρατηγική αξιολόγηση του εγκλήματος κατά των τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Α. Ζαμπέλας (ΕΦΕΤ) για τις ετικέτες τροφίμων: “Η γνώση είναι δύναμη”

Αποκλειστική συνέντευξη του προέδρου του ΕΦΕΤ, Αντώνη Ζαμπέλα για την εκστρατεία «Safe2Eat» που στόχο έχει την προστασία των καταναλωτών από λάθος επιλογές.

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: «Ναι» στη χρήση των όρων μπιφτέκι και μπριζόλα στα προϊόντα φυτικής προέλευσης

Οι όροι που παραδοσιακά συνδέονται με το κρέας δεν μπορούν να αποκλειστούν από την περιγραφή των vegan προϊόντων, έκρινε το δικαστήριο
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο