Οι εταιρείες αντικατέστησαν τα μη ανακυκλώσιμα χρωματιστά καπάκια με ανακυκλώσιμα διάφανα
Τρεις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Βρετανία (Sainsbury’s, Waitrose και Aldi) άλλαξαν τα χρωματιστά καπάκια από τα μπουκάλια γάλακτος σε διαφανή, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων από τους καταναλωτές.
Το χρώμα αντιπροσώπευε τις διαφορετικές κατηγορίες γάλακτος με το μπλε, πράσινο και κόκκινο χρώμα να υποδηλώνουν το πλήρες, ημιαποβουτυρωμένο και αποβουτυρωμένο γάλα αντίστοιχα. Ενώ τα μπουκάλια γάλακτος HDPE ανακυκλώνονται ευρέως, τα χρωματιστά πώματα δεν μπορούσαν να ανακυκλωθούν ξανά σε συσκευασίες ποιότητας τροφίμων, κάτι που οι εταιρείες ανέφεραν ως τον λόγο πίσω από αυτή τη μετάβαση.
Οι καταναλωτές βέβαια είχαν διαφορετική άποψη περί του θέματος και πολλοί έσπευσαν να σχολιάσουν στο Twitter πως η αντικατάσταση θα δημιουργούσε πρόβλημα στην επιλογή του επιθυμητού γάλακτος. Σε απάντηση στα σχόλια, ο Richard Gorman, διευθυντής πλαστικών και συσκευασίας στην Aldi, δήλωσε: «Γνωρίζουμε ότι γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό για τους πελάτες μας τα καθημερινά προϊόντα τους να είναι φιλικά προς το περιβάλλον και εξετάζουμε συνεχώς τρόπους για να γίνουμε ένα πιο βιώσιμο σούπερ μάρκετ». Παράλληλα, εκπρόσωπος της Waitrose τονίζει: «Μπορείτε ακόμα να επιλέξετε το γάλα που σας αρέσει κοιτάζοντας το χρώμα στην ετικέτα».
Η Waitrose συνεργάστηκε με την εταιρεία Müller για να δοκιμάσει τα διάφανα καπάκια για τα μπουκάλια γάλακτος ήδη από τον Απρίλιο του 2022. Έρευνα από τη Müller διαπίστωσε ότι περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές χρησιμοποιούν το χρώμα του καπακιού του μπουκαλιού για να επιλέξουν το γάλα τους στο κατάστημα, ενώ οι υπόλοιποι χρησιμοποιούσαν τα χρώματα των ετικετών ή τις αναγραφόμενες ενδείξεις.
Αυτό δεν πτόησε την εταιρεία για την αντικατάσταση των χρωματιστών πωμάτων πλέον και στα 331 της καταστήματα, μιας και υπολογίζεται ότι η μετάβαση στα άχρωμα καπάκια για τα μπουκάλια γάλακτος της θα μπορούσε να αυξήσει την ποσότητα HDPE που είναι διαθέσιμη στον τομέα των τροφίμων κατά 1560 τόνους ετησίως. Την ίδια στιγμή, η Aldi στοχεύει στο να παράγει το 50% των πλαστικών συσκευασιών της από ανακυκλωμένα υλικά μέχρι το 2025.