Κυριακή, 30 Μαρτίου, 2025
14.1 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Λάθη στις ημερομηνίες λήξης – Ζημιές εκατομμμυρίων στη Βιομηχανία

ΑρχικήΝέαΛάθη στις ημερομηνίες λήξης - Ζημιές εκατομμμυρίων στη Βιομηχανία
spot_img

Τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις μόλις τις τελευταίες ημέρες!

Οι λάθος ημερομηνίες λήξης είναι ένα πάγιο ζήτημα εδώ και καιρό για τους λιανεμπόρους και τη βιομηχανία τροφίμων.

- Advertisement -

Μόλις τις τελευταίες ημέρες είχαμε τέσσερις διαφορετικές ανακλήσεις λόγω λανθασμένης ημερομηνίας λήξης. Στις 13 Δεκεμβρίου στην Ολλανδία ανακλήθηκαν συσκευασμένα αχλάδια, κάτι που έγινε αργότερα και στο Λουξεμβούργο. Η αναγραφόμενη ημερομηνία ήταν 6 μήνες λάθος! Την ίδια μέρα και πάλι στην Ολλανδία είχαμε την ανάκληση ποικιλίας από 14 σνακ σφολιάτας με λανθασμένη ημερομηνία λήξης κατα 8 ημέρες. Τέλος, στις 15 Δεκεμβρίου o Οργανισμός Προτύπων Τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου (FSA) εξέδωσε ανάκληση της συσκευασίας 10 μαγειρεμένων φετών βοδινού κρέατος, καθώς η αναγραφόμενη ημερομηνία λήξης ήταν λανθασμένη κατά ένα μήνα.

Μια κοινή αιτία των λανθασμένων ημερομηνιών λήξης είναι η εσφαλμένη κωδικοποίηση ημερομηνίας που εφαρμόζεται στο τελικό προϊόν διατροφής. Με την αλλαγή του νέου έτους, ορισμένες επιχειρήσεις, αμελούν να αλλάξουν το πραγματικό «έτος» στα συστήματα κωδικοποίησης ημερομηνιών τους. Αυτό μπορεί επίσης να συμβεί σε κάθε αλλαγή μήνα.

Μη ξεχνάμε επίσης πως και οι προμηθευτές συσκευασιών κάνουν λάθη. Οι έλεγχοι ποιότητας διάρκειας 30 λεπτών (εφαρμογή ετικέτας σε φύλλο ελέγχου και υπογραφή του) μπορεί να εντοπίσουν λάθη, αλλά εάν το σφάλμα παρουσιαστεί μεταξύ ενός ελέγχου και σε ορισμένες περιπτώσεις επανέλθει στη σωστή ετικέτα, το σφάλμα δεν θα γίνει αντιληπτό έως ότου έρθει το τρομακτικό τηλεφώνημα από τον λιανοπωλητή!

Παράλληλα, ενω ο FDA προσπαθεί επί του παρόντος να τυποποιήσει τις ετικέτες ημερομηνίας λήξης για τους προμηθευτές, μελέτες δείχνουν ότι περίπου το 48% των καταναλωτών εξακολουθούν να δυσκολεύονται να κατανοήσουν τις ετικέτες λήξης.

Η έλλειψη κατανόησης και σαφήνειας προσθέτει μόνο στην απώλεια 750 δισεκατομμυρίων δολαρίων που πλήττει τη βιομηχανία τροφίμων ετησίως. Καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν το κόστος και τη σπατάλη τροφίμων, οι ειδικοί συνιστούν να αφιερώσουν χρόνο για τη βελτίωση της επισήμανσης των προϊόντων και της καταγραφής δεδομένων για την προστασία της ποιότητας των προϊόντων.

Ακόμη και στις καλύτερες συνθήκες, είναι μη ρεαλιστικό για τους λιανοπωλητές να πιστεύουν ότι μπορούν να επιτύχουν το επίπεδο δέσμευσης και τον προσανατολισμό στη λεπτομέρεια που απαιτείται για να πιάσουν μια ληγμένη ημερομηνία σε κάθε κονσέρβα, σακούλα, κουτί και χαρτοκιβώτιο όταν οι εργαζόμενοι αποθηκεύουν, εναλλάσσουν τα προϊόντα και αντικρίζουν το κατάστημα.

Η Consumer Reports το απέδειξε αυτό. Όταν έστειλαν καταναλωτές να σαρώσουν τα ράφια για ληγμένα προϊόντα σε 24 καταστήματα, βρήκαν ληγμένα προϊόντα στα ράφια σε σχεδόν τα δύο τρίτα από αυτά. Ορισμένα είδη μάλιστα ήταν μέχρι και επτά μήνες ληγμένα μετά την ημερομηνία λήξης!

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τι γίνεται με τα πατατάκια; Νέα ανάκληση δημοφιλούς μάρκας

Γιατί συμβαίνουν τόσες πολλές ανακλήσεις σε πατατάκια τους τελευταίους μήνες;

Νέα αποκάλυψη για το πιο δημοφιλές γλυκαντικό – Οδηγεί και σε αθηροσκλήρωση!

Το αμφιλεγόμενο γλυκαντικό εκτός από τις κατηγορίες για πρόκληση καρκίνου αντιμετωπίζεται και ως αιτία καρδιαγγειακής νόσου σύμφωνα με νέα μελέτη
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα