Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
18.1 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Καταναλωτής: Πως επηρεάζει η οικολογική ετικέτα την πρόθεση αγοράς κρέατος

ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΚαταναλωτής: Πως επηρεάζει η οικολογική ετικέτα την πρόθεση αγοράς κρέατος
spot_img

Αντιλήψεις και στάσεις των καταναλωτών απέναντι σε βιώσιμες επιλογές κρεάτων.

Τα μέχρι τώρα στοιχεία σχετικά με το εάν οι σχετικές με την προστασία του περιβάλλοντος ετικέτες, επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά και τις πωλήσεις σε προϊόντα κρέατος είναι ασαφή. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Food Quality and Preference διερεύνησε τη στάση των καταναλωτών, απέναντι σε μια ετικέτα οικολογικής ετικέτας στα προϊόντα κρέατος, μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου, σε 255 καταναλωτές άνω των 18 ετών.  

Οι βαθμολογίες αντιλήψεων (PS) και η Πρόθεση αγοράς (PI) σε κρέας που είχε οικολογική επισήμανση, ήταν υψηλότερες σε σχέση με κρέας χωρίς σχετική ετικέτα. Τα ποιοτικά δεδομένα προσδιόρισαν τον σχεδιασμό της ετικέτας και τις αντιλήψεις ως οδηγούς χρήσης, ενώ οι συνήθεις συμπεριφορές αγορών και η τιμή ήταν εμπόδια.

Επίσης όλοι οι συμμετέχοντες υποστήριξαν την εμφάνιση μιας οικολογικής βαθμολογίας στα προϊόντα κρέατος. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν σταθερά ότι η επικοινωνία πληροφοριών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις είναι απαραίτητη και ένας χρήσιμος τρόπος για τους καταναλωτές να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις όταν αγοράζουν προϊόντα κρέατος. 

Συμπερασματικά, αυτή η μελέτη καταδεικνύει ότι το σήμα οικολογικής βαθμολογίας έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει τους καταναλωτές στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων κατά την αγορά κρέατος. Ωστόσο, παράγοντες όπως οι συνήθεις αγορές, (επανάληψη αγοράς ενός συγκεκριμένου προϊόντος) η αντιληπτή τιμή και η περιορισμένη γνώση σχετικά με την ετικέτα και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παραγωγής κρέατος, ενδέχεται να εμποδίσουν την βελτίωση των περιβαλλοντικών επιλογών των καταναλωτών επί του παρόντος. Ωστόσο, η εκστρατεία του σήματος οικολογικής βαθμολογίας χρησιμεύει ως ένα βήμα προς τη διαφάνεια για όσους αναζητούν πιο βιώσιμες επιλογές αγορών. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να εξετάσουν τα εντοπισμένα εμπόδια και τις ευκαιρίες για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των οικολογικών σημάτων για την προώθηση πρακτικών βιώσιμης κατανάλωσης και την αύξηση της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών για τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις. 

Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Αναφορά Victoria Williams: Conceptualization, Methodology, Formal analysis, Investigation, Writing – original draft, Project Administration. Orla Flannery: Συγγραφή – κριτική & μοντάζ, Οπτικοποίηση. Ajay Patel: Conceptualization, Writing – review & editing, Visualization, Supervision.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Η Οδύσσεια μίας μικρής ελληνικής επιχείρησης από την αγκύλωση των Εθνικών αρχών – Του Δημήτρη Γεωργαντέλη

Το ''παιχνίδι'' με την τεράστια διαφορά στο ανώτατο επιτρεπτό όριο της κουμαρίνης σε παραδοσιακά και μη κουλουράκια κανέλας!

Ηλεκτρονικό τσιγάρο: Κίνδυνος έκθεσης των εφήβων σε τοξικό μόλυβδο και ουράνιο σύμφωνα με μελέτη

Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη εφαρμογής κανονισμών και προσπαθειών πρόληψης με πρωταρχικό στόχο τους εφήβους.

Ποια τρόφιμα έχουν τα περισσότερα βαρέα μέταλλα και ποια χώρα μας “στέλνει” τα πιο πολλά

Συγκριτική μελέτη μεταξύ των έξι κορυφαίων βαρέων μετάλλων που εμπλέκονται στις κοινοποιήσεις RASFF της ΕΕ από το 2000 έως τος 2022.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα