Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
8.6 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

H Απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας για τις πάνες SEPTONA

ΑρχικήΝέαmarketingH Απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας για τις πάνες SEPTONA
spot_img

H εταιρεία SPRINT κατήγγειλε στο ΣΕΕ τη διαφημιστική επικοινωνία για τις πάνες SEPTONA.

Στο συμβούλιο ελέγχου επικοινωνίας προσέφυγε η εταιρεία SPRINT / ΜΕΓΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ) καταγγέλλοντας  την διαφημιστική επικοινωνία για τις πάνες SEPTONA.

Ολόκληρη η απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας

Καταρχάς, γνωρίζοντας ότι το βαμβάκι συνδέεται στενά με την απαλότητα, την αγνότητα, τη φιλικότητα προς το δέρμα, την αποφυγή ερεθισμών, ιδιότητες που θεωρούνται εξαιρετικά σημαντικές για τη φροντίδα των μωρών, η Επιτροπή κατέληξε ομόφωνα στην άποψη ότι η ύπαρξη οργανικού βαμβακιού σε μία πάνα είναι καθοριστικής σημασίας για την αξιολόγησή της και τελικά για την επιλογή της.
Κατά τη διαδικασία προσκομίσθηκαν στοιχεία από την αιτούσα τον έλεγχο πλευρά, από δύο διαφορετικά ανεξάρτητα εργαστήρια, σύμφωνα με τα οποία υπάρχει βαμβάκι (όχι οργανικό), σε ποσότητα μικρότερη του 5%, στο τέταρτο σε σειρά στρώμα της πάνας, δηλαδή όχι στο κάλυμμα που έρχεται σε επαφή με το δέρμα, ούτε στο στρώμα acquisition distribution layer, που αναφέρεται στην επικοινωνία.

Από την εγκαλούμενη πλευρά προσκομίσθηκε σειρά στοιχείων σχετικά με τη συμφωνία της εταιρείας με τους προμηθευτές της για την παραγωγή προϊόντων που θα περιέχουν οργανικό βαμβάκι, σχετικά με βεβαιώσεις του προμηθευτή για την ύπαρξη οργανικού βαμβακιού και σχετικά με ελέγχους που έχουν διενεργηθεί σε μέρη του προϊόντος κατά την παραγωγή τους.

Εντούτοις, δεν προσκομίσθηκαν στοιχεία από τρίτη ανεξάρτητη πηγή από τα οποία να προκύπτει ξεκάθαρα ότι το τελικό προϊόν που διατίθεται στην αγορά περιέχει βαμβάκι, ότι το βαμβάκι αυτό είναι οργανικό και ότι βρίσκεται στο σημείο της πάνας που αναφέρεται στην επικοινωνία (acquisition distribution layer), ενώ τα προαναφερθέντα στοιχεία που προσκομίσθηκαν από την αιτούσα δεν αμφισβητηθήκαν βάσιμα και τεκμηριωμένα.

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι η ύπαρξη βαμβακιού (οργανικού ή μη), εφόσον δεν εντοπίζεται στο κάλυμμα της πάνας, σε σημείο δηλαδή που έρχεται σε επαφή με το δέρμα του μωρού, δεν μπορεί να συσχετισθεί με φροντίδα της επιδερμίδας.

Κατά την ομόφωνη κρίση της Επιτροπής, με βάση τα παραπάνω, δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς ότι η πάνα περιέχει οργανικό βαμβάκι, ότι το βαμβάκι που χρησιμοποιείται μπορεί να συσχετιστεί με τη φροντίδα του δέρματος (αφού δε βρίσκεται σε σημείο που έρχεται σε επαφή με το δέρμα) και ούτε ότι βρίσκεται στο στρώμα που αναφέρεται στην επικοινωνία (acquisition distribution layer).
Περαιτέρω, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι οι υπό κρίση ισχυρισμοί «με απαλό κάλυμμα και πυρήνα που περιέχει ίνες από οργανικό βαμβάκι, για τη φροντίδα της ευαίσθητης βρεφικής επιδερμίδας/του ευαίσθητου δέρματος του μωρού σας», «ίνες από οργανικό βαμβάκι εμπεριέχονται σε στρώμα (acquisition distribution layer) του πυρήνα της πάνας», καθώς και η απεικόνιση του ανθού βαμβακιού με τον τρόπο που γίνεται (εμφατικά, σε περίοπτη θέση και με επικοινωνιακή βαρύτητα μεγαλύτερη των άλλων συμβόλων που χρησιμοποιούνται
π.χ. «ελαστικά πλαϊνά»), επικοινωνούν στον καταναλωτή – που δεν γνωρίζει τα σχετικά με τη δομή της πάνας – ότι το διαφημιζόμενο προϊόν α. περιέχει οργανικό βαμβάκι, β. ότι αυτό βρίσκεται και στο κάλυμμα της πάνας και γι’ αυτό εξασφαλίζει τη φροντίδα του βρεφικού δέρματος. Εν τέλει, κατά την ομόφωνη κρίση της Επιτροπής, η αναφορά γενικώς σε βαμβάκι, όταν αυτό βρίσκεται στην ποσότητα και στο σημείο που προαναφέρθηκε, μπορεί να προκαλέσει εσφαλμένες εντυπώσεις και να αποδώσει στο προϊόν καθοριστικής σημασίας, όπως εξαρχής αναφέρθηκε, ιδιότητες και χαρακτηριστικά, που δεν τεκμηριώθηκε ότι διαθέτει.

Ως εκ τούτου, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι οι υπό έλεγχο ισχυρισμοί μπορεί να οδηγήσουν σε παραπλάνηση, προσκρούουν στα άρθρα 5 και 6 του ΕΚΔ-Ε και η επικοινωνία θα πρέπει να τροποποιηθεί σε όλα τα μέσα και υλικά αναλόγως, προκειμένου να είναι σύμφωνη με τον Κώδικα.

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή αποφάσισε ότι πρέπει να τροποποιηθούν τα αναφερόμενα λεκτικά και η απεικόνιση του βαμβακιού στο τηλεοπτικό, στα έντυπα μέσα και στα online μέσα (website, own social media) εντός 3 ημερών και στη συσκευασία εντός 3 μηνών. Επίσης, για τα online μέσα τρίτων που προωθούν το προϊόν (e-shops YouTube, e-shop banners, e-shop newsletters), η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι η εγκαλούμενη θα πρέπει να προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την εφαρμογή της παρούσας, εντός της ίδιας
προθεσμίας των 3 ημερών.

Επισημαίνεται τέλος ότι η προώθηση του προϊόντος μέσω του video στο TikTok που προσκομίσθηκε εμπίπτει στους κανόνες του Influencer Marketing (σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο σχετικό Παράρτημα του ΕΚΔ-Ε) και ως εκ τούτου πρέπει να εφαρμοστούν και σε αυτό οι κατάλληλες τροποποιήσεις, εντός 3 ημερών.
Επιπλέον, τονίζεται ότι το υλικό αυτό, σύμφωνα με τους ίδιους κανόνες, πρέπει να γνωστοποιείται ως προωθούμενο, με την ένδειξη #ad.
Τέλος, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι πληροφορίες που εμφανίζονται στα video με κυλιόμενο super δεν πληρούν τις προδιαγραφές που αναφέρονται στη σχετική Οδηγία του ΣΕΕ και συνεπώς εντοπίζεται παράβαση του άρθρου 4 του ΕΚΔ-Ε.

Προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας προβλέπεται στο άρθρο 13.Ζ του Κανονισμού της ΠΕΕΕ. Τονίζεται ότι με βάση το ίδιο άρθρο, η προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δεν αναστέλλει την ισχύ της παρούσας.
Οι Αποφάσεις των Επιτροπών ισχύουν και εφαρμόζονται στο πλαίσιο των κανόνων της αυτορρύθμισης σε όλα τα μέσα που αναπτύσσεται η εκάστοτε υπό έλεγχο επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών καθώς και των owned channel στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανεξάρτητα από το εάν αυτά αναφέρονται στη σχετική αίτηση ελέγχου.
Τονίζεται ότι σε περίπτωση μη πλήρους εφαρμογής της Απόφασης, δύναται να εφαρμοστεί το Άρθρο 10 του Κανονισμού.
Υπενθυμίζεται σύσταση του Δ.Σ. του ΣΕΕ προς τα εμπλεκόμενα μέρη να μη χρησιμοποιούν ή κάνουν αποσπασματικές αναφορές σε αποφάσεις των Επιτροπών για σκοπούς δημοσιότητας ή προβολής, προκειμένου να αποφεύγονται παρερμηνείες.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Προσοχή: Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.

Μήνυση στον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ για τη μη απαγόρευση των φθαλικών ενώσεων

Οι φθαλικές ενώσεις διαρρέουν από τις συσκευασίες και άλλα προϊόντα στα τρόφιμα και τα ποτά.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο