Οι αφανείς “ήρωες” πίσω από τα λαχταριστά τρόφιμα που βλέπουμε στη τηλεόραση και σε έντυπα.
Γνωρίζετε όλες τις διαφημίσεις τροφίμων που βλέπουμε στην τηλεόραση και σε έντυπα; Πώς ένα κομμάτι πίτσα τραβιέται για να αποκαλυφθεί αυτή η νόστιμη σειρά τυριού, ή η χριστουγεννιάτικη γαλοπούλα σε ένα γιορτινό τραπέζι φαίνεται αρκετά καλή για να την φάτε; Αυτή είναι η δουλειά ενός στυλίστα τροφίμων.
Οι στυλίστες τροφίμων συνεργάζονται στενά με φωτογράφους, σκηνοθέτες και ομάδες παραγωγής για να διασφαλίσουν ότι η οπτική παρουσίαση των τροφίμων ευθυγραμμίζεται με τη συνολική αισθητική και το μήνυμα του έργου. Δημιουργούν εικόνες και σκηνές που προκαλούν την επιθυμητή συναισθηματική ανταπόκριση στο κοινό, είτε πρόκειται για να κάνουν ένα προϊόν να φαίνεται νόστιμο σε μια διαφήμιση είτε για να μεταδώσουν μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα σε μια τηλεοπτική εκπομπή ή ταινία με γαστρονομικό θέμα.
Χρησιμοποιούν κάθε είδους συμβουλές και κόλπα για να κάνουν τα τρόφιμα να φαίνονται υπέροχα σε βίντεο και φωτογραφίες. Ο τρόπος με τον οποίο μαθαίνουν είναι στην πραγματικότητα συνήθως μέσω σχολών μαγειρικής ή μαθημάτων, για να μάθουν τις τεχνικές πιατέλας.
Είναι επίσης παθιασμένοι με το να δοκιμάζουν τεχνικές και να δημιουργούν ένα διαδικτυακό χαρτοφυλάκιο χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να επιδεικνύουν τις ικανότητές τους ως στυλίστες.
Μαζί με τη γνώση των δεξιοτήτων του food styling, αναμένεται επίσης να έχουν και μυριάδες εργαλεία και ουσίες που απαιτούνται για το στυλ και τον χειρισμό των τροφίμων.
Το εργασιακό περιβάλλον
Ο χώρος εργασίας ενός στυλίστα τροφίμων είναι δυναμικός και μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τα συγκεκριμένα έργα στα οποία εργάζεται. Σε ένα φωτογραφικό στούντιο ή σε ένα κινηματογραφικό πλατό, οι στυλίστες τροφίμων συνεργάζονται στενά με φωτογράφους, σκηνοθέτες και δημιουργικές ομάδες.
Το περιβάλλον του στούντιο είναι εξοπλισμένο με εξειδικευμένο φωτισμό, σκηνικά και φωτογραφικό εξοπλισμό για τη λήψη εικόνων ή υλικού υψηλής ποιότητας. Οι στυλίστες τροφίμων τακτοποιούν και διαμορφώνουν σχολαστικά το φαγητό, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή σε λεπτομέρειες όπως το χρώμα, η υφή και η σύνθεση, ενώ παράλληλα εξετάζουν πώς θα φαίνεται το φαγητό μέσα από το φακό της φωτογραφικής μηχανής.
Οι δοκιμαστικές κουζίνες είναι ένας άλλος συνηθισμένος χώρος εργασίας για τους στυλίστες τροφίμων, ιδίως όσοι ασχολούνται με την ανάπτυξη συνταγών ή εργάζονται με μάρκες τροφίμων. Σε αυτά τα περιβάλλοντα, οι στυλίστες μπορεί να έχουν πρόσβαση σε πλήρως εξοπλισμένες κουζίνες όπου μπορούν να προετοιμάζουν και να διαμορφώνουν πιάτα για φωτογράφηση, δοκιμή γεύσης ή ανάπτυξη προϊόντων.
Αυτό το περιβάλλον επιτρέπει την πρακτική μαγειρική εργασία, από την επιλογή και την προετοιμασία των συστατικών μέχρι την εκτέλεση διαφόρων τεχνικών μαγειρέματος.
Επιπλέον, ορισμένοι στυλίστες τροφίμων μπορεί να έχουν την ευελιξία να εργάζονται ανεξάρτητα ή από το σπίτι τους κατά τον σχεδιασμό και την οργάνωση των έργων τους, ειδικά αν ασχολούνται με ανεξάρτητες εργασίες ή διαχειρίζονται τις δικές τους επιχειρήσεις. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει καθήκοντα όπως η έρευνα τάσεων, η προμήθεια συστατικών και η ανάπτυξη ιδεών styling.
Ανεξάρτητα από το συγκεκριμένο χώρο εργασίας, οι στυλίστες τροφίμων πρέπει να είναι δημιουργικοί, προσανατολισμένοι στη λεπτομέρεια και ικανοί να εργάζονται αποτελεσματικά υπό πίεση. Συχνά αναλαμβάνουν πολλαπλά καθήκοντα, από το συντονισμό με φωτογράφους και πελάτες έως τη διαχείριση της υλικοτεχνικής υποδομής μιας φωτογράφισης, όλα με στόχο τη δημιουργία οπτικά συναρπαστικών εικόνων που θα έχουν απήχηση στο κοινό στο οποίο απευθύνονται.
Ο χώρος εργασίας ενός στυλίστα τροφίμων είναι, επομένως, ένα δυναμικό μείγμα μαγειρικής τέχνης, δημιουργικότητας και συνεργατικών προσπαθειών σε διάφορα περιβάλλοντα εντός των βιομηχανιών τροφίμων και μέσων ενημέρωσης.