Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
22 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Μεγάλες αεροπορικές εταιρείες καταγγέλλουν τον κανονισμό της ΕΕ για τα διεθνή απόβλητα τροφοδοσίας- Εμπόδιο σε στόχους βιωσιμότητας

ΑρχικήΝέαΜεγάλες αεροπορικές εταιρείες καταγγέλλουν τον κανονισμό της ΕΕ για τα διεθνή απόβλητα τροφοδοσίας- Εμπόδιο σε στόχους βιωσιμότητας
spot_img

Πώς οι κανόνες της ΕΕ για την αποφυγή κρουσμάτων ζωικών ασθενειών επηρεάζει τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στη δυνατότητά τους να ανακυκλώνουν;

Ο κανονισμός της ΕΕ, ο οποίος απαιτεί όλα τα διεθνή απόβλητα τροφοδοσίας (ICW) να αποτεφρώνονται ή να θάβονται, έχει στόχο την αποφυγή των κρουσμάτων  ζωικών ασθενειών.

Το 2002, η ΕΕ εισήγαγε τη νομοθεσία για τα ζωικά υποπροϊόντα, η οποία ταξινόμησε τα ICW ως «βιοεπικίνδυνα απόβλητα» και υπόκεινται σε επεξεργασία με αποτέφρωση ή θάβονται σε εγκεκριμένο χώρο υγειονομικής ταφής.

Αλλά αυτός ο κανονισμός δεν αφήνει τις αεροπορικές εταιρείες, τα catering και τα αεροδρόμια να ανακυκλώσουν και να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητάς τους.

Μάλιστα, μεγάλοι οργανισμοί, όπως η KLM Royal Dutch Airlines, η Air France, η Lufthansa, η British Airways και περισσότεροι από 25 άλλοι στη βιομηχανία ζητούν μια ενιαία και αναθεωρημένη καθοδήγηση σχετικά με την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση των απορριμμάτων καμπίνας σε ολόκληρη την ΕΕ, καθώς και μια αναθεώρηση του υπάρχοντος κανονισμού, καθώς η ταξινόμηση του ICW ως «βιοεπικίνδυνου» είναι δυσανάλογη με τον πραγματικό κίνδυνο, μιας  και γίνονται ήδη εξονυχιστικοί έλεγχοι στην υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων.

Ενώ το θέμα βρίσκεται υπό συζήτηση και όλος ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών έχει κάνει μια κοινή δήλωση το 2022, περιγράφοντας τις υφιστάμενες συνθήκες, η Κομισιόν έχει αρχίσει να το λαμβάνει πιο σοβαρά υπόψιν της, αφού τον Οκτώβριο του ίδιου έτους υπήρξαν ερωτήσεις από τους ευρωβουλευτές σχετικά με παράγοντες του κανονισμού, όπως το αν γίνεται επαρκής ποσοτικός έλεγχος του κινδύνου.

Εμπόδιο σε στόχους βιωσιμότητας

Τα απόβλητα πτήσεων που εκτελούνται εντός της ΕΕ μπορούν να ανακυκλωθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν, αλλά τα αντίστοιχα που προκύπτουν από διεθνείς πτήσεις (εκτός Ένωσης) δεν έχουν την ίδια δυνατότητα.   

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που παρέχει ρεπορτάζ του Food Ingredients First πάνω στο ίδιο θέμα, από έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA)., εκτιμάται ότι παράγονται έως και 450.000 τόνοι «βιοεπικίνδυνων» ICW κάθε χρόνο, ποσοστό που θα μπορούσε να έχει πέσει κατά 40% με την επαναχρησιμοποίηση ή ανακύκλωση των μη μολυσμένων αποβλήτων.

Επιπλέον, η ίδια έκθεση φέρεται να καταλήγει στο ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι διεθνή απόβλητα αεροπορικών εταιρειών έχουν συνδεθεί με μαζικά κρούσματα ασθένειας μεταδιδόμενης από ζώα.  

Την ίδια στιγμή η ΕΕ έχει από τους πιο αυστηρούς στόχους βιωσιμότητας, στους οποίους οι αεροπορικές ισχυρίζονται ότι μπαίνει εμπόδιο ο κανονισμός για τα ICW.

 Για παράδειγμα, η οδηγία για τα πλαστικά μίας χρήσης θέλει την αντικατάσταση την αντικατάσταση των πλαστικών μιας χρήσης (SUP) με πιο βιώσιμα υλικά, αλλά με τον κανονισμό απαγορεύεται η ανακύκλωση και η βιολογική επεξεργασία των προϊόντων.

Θετικό σε επανεξέταση το συμβούλιο της Κομισιόν

Στο μεταξύ, η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM έχει έρθει σε επαφή με τη Γενική Διεύθυνση Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων της Κομισιόν και το υπουργικό συμβούλιο του αντιπροέδρου της, Frans Timmermans, προκειμένου να α εκφράσει τις ενστάσεις της για τον υπάρχοντα κανονισμό.

Σε ένα πρόσφατο tweet, ο Daniel Mes, μέλος του υπουργικού συμβουλίου να εξετάσει τις αντιδράσεις των αεροπορικών, ούτως ώστε να μην υπονομεύονται οι στόχοι βιωσιμότητας που θέτει η ίδια η Ένωση.

Στο tweet από τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, ο Mes γράφει: «Οι αεροπορικές εταιρείες υπολογίζουν ότι καίμε ή θάβουμε 1,4 κιλά αεροπορικών απορριμμάτων ανά επιβάτη ετησίως – τα απόβλητα 800.000 σπιτιών. Η κυκλικότητα είναι και επιθυμία του πολίτη. Η ομάδα @TimmermansEU θα συζητήσει με αεροπορικές εταιρείες και ΜΚΟ όπως η @zerowasteeurope πώς η Ευρώπη μπορεί να ανακυκλώσει περισσότερα απόβλητα καμπίνας – χωρίς κινδύνους για την υγεία», όπως παρατίθεται από το Food Ingredients First.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."

Ο κίνδυνος για την υγεία των καταναλωτών από απάτη τροφίμων – Περίπτωση χρήσης θειωδών στο κρέας

Διαχείριση κινδύνου παράνομης χρήσης θειωδών αλάτων σε παρασκευάσματα κρέατος.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα