ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΜειώνουν το κρέας οι Ευρωπαίοι – Εμπόδιο στην κατανάλωση φυτικών τροφίμων οι...

Μειώνουν το κρέας οι Ευρωπαίοι – Εμπόδιο στην κατανάλωση φυτικών τροφίμων οι υψηλές τιμές

2 λεπτά ανάγνωσης

Μεγάλη δημοσκόπηση σε 10 Ευρωπαϊκές χώρες.

Περισσότεροι από 7.500 ενήλικες σε 10 ευρωπαϊκές χώρες απάντησαν για την κατανάλωση κρέατος και την στάση και εμπιστοσύνη τους στα φυτικά τρόφιμα, σε μεγάλη έρευνα που διεξήχθη από τη Proveg σε συνεργασία με την Innova Market Insights, το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης και το Πανεπιστήμιο της Γάνδης, με χρηματοδότηση από το Έργο Smart Protein της ΕΕ.

- Advertisement -

Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι πως συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό η μείωση της κατανάλωσης συμβατικού κρέατος: Το 51% των συμμετεχόντων λέει ότι έχει μειώσει την κατανάλωσή του, για λόγους υγείας, (47%), για την καλή διαβίωση των ζώων (29%) και το περιβάλλον (26%).

Το 28% των ερωτηθέντων είπε ότι καταναλώνει τρόφιμα φυτικής προέλευσης τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα – σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το 2021, όταν το ποσοστό ήταν 21%. Οι κατηγορίες φυτικών γαλακτοκομικών είχαν τις καλύτερες επιδόσεις, με το 36% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι καταναλώνουν φυτικό γάλα εβδομαδιαίως, το 33% για το φυτικό γιαούρτι και το 31% για το φυτικό τυρί. Οι κορυφαίοι παράγοντες για την επιλογή τροφών φυτικής προέλευσης είναι η γεύση (53%), η υγεία (46%) και η προσιτή τιμή (45%).

- Advertisement -

Αναγνωρίζουν ωστόσο ότι βασικότερα εμπόδια για την αύξηση της κατανάλωσης τροφίμων φυτικής προέλευσης είναι πως είναι πολύ ακριβά, αλλά και πως δεν έχουν καλή γεύση. Άλλα ευρήματα περιλαμβάνουν: 

  • Το 46% των Ευρωπαίων δήλωσε ότι εμπιστεύεται τα φυτικά προϊόντα περισσότερο από ό,τι πριν από τρία χρόνια.
  • Το 60% όσων τρώνε προϊόντα φυτικής προέλευσης τα αγοράζουν τακτικά στο σούπερ μάρκετ.
  • Το 59% υποστηρίζει μέτρα για την ενθάρρυνση των αγροτών να στραφούν σε καλλιέργειες για τον κλάδο.
- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100