ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜελέτη: Η πρόσληψη ζάχαρης μειώνεται στα παιδιά και στους εφήβους, αλλά εξακολουθεί...

Μελέτη: Η πρόσληψη ζάχαρης μειώνεται στα παιδιά και στους εφήβους, αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλή

2 λεπτά ανάγνωσης

Ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα σχετικά με την πρόσληψη ζάχαρης μεταξύ παιδιών και εφήβων σε μια μακροχρόνια μελέτη, διαπιστώνοντας ότι η πρόσληψη μειώνεται σταθερά από το 2010.

Η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη θεωρείται παράγοντας κινδύνου για παχυσαρκία και χρόνιες ασθένειες.

- Advertisement -

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόννης ανέλυσαν δεδομένα σχετικά με την πρόσληψη ζάχαρης μεταξύ παιδιών και εφήβων σε μια μακροχρόνια μελέτη, διαπιστώνοντας ότι η πρόσληψη μειώνεται σταθερά από το 2010, αλλά εξακολουθεί να είναι πάνω από το επίπεδο που συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Τα αποτελέσματα, που θα δημοσιευθούν στο European Journal of Nutrition, είναι ήδη διαθέσιμα στο διαδίκτυο.

Οι συγγραφείς αξιολόγησαν 4.218 σετ τριήμερων ζυγισμένων διατροφικών αρχείων από 751 παιδιά και εφήβους ηλικίας τριών έως 18 ετών κατά τα έτη 2010-2023.

- Advertisement -

Η μελέτη “Dortmund Nutritional and Anthropometric Longitudinally Designed” (DONALD) το 2019 έδειξε ότι η πρόσληψη ελεύθερης ζάχαρης έχει μειωθεί από το 2005, στη συνέχεια, το 2016 προσδιορίστηκε μια μέση τιμή περίπου 16% της ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης. Η τιμή αυτή μειώθηκε στη συνέχεια περαιτέρω στο 11,7%. Οι ερευνητές υποθέτουν ότι η τάση αυτή μπορεί να εξηγηθεί από την αυξημένη ευαισθητοποίηση σχετικά με τις συνέπειες για την υγεία από την υπερβολική κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών και ορισμένων άλλων ζαχαρούχων τροφίμων.

Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν τον σκοπό της τρέχουσας πολιτικής πρωτοβουλίας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για τη μείωση της περιεκτικότητας σε ζάχαρη στα δημητριακά πρωινού, τα ζαχαρούχα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αναψυκτικά και τα φρουτοποτά κατά 15% ή περισσότερο έως το έτος 2025.

- Advertisement -

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η πραγματική πρόσληψη ζάχαρης είναι πιθανότατα υψηλότερη από ό,τι υποδηλώνουν τα δεδομένα της μελέτης, εν μέρει λόγω πιθανής υπο-αναφοράς από τους συμμετέχοντες στη μελέτη που αυτο-αναφέρουν τι τρώνε.

Επιπλέον, η μελέτη δεν είναι ευρέως αντιπροσωπευτική της κοινωνίας, καθώς ο σχεδιασμός της ευνοεί τη συμμετοχή οικογενειών με μάλλον υψηλότερο κοινωνικοοικονομικό επίπεδο, οι οποίες είναι γενικά πιο ευαισθητοποιημένες όσον αφορά θέματα διατροφής και υγείας.

Μπορείτε να βρείτε τη μελέτη εδώ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς