Τα ευρήματα της μελέτης που αξιολόγησε τις νέες προειδοποιητικές ετικέτες στη Βραζιλία.
Κοιτάζετε ποτέ τις διατροφικές πληροφορίες στις συσκευασίες τροφίμων για να μάθετε τα συστατικά ενός προϊόντος, τις συνολικές θερμίδες του ή την περιεκτικότητά του σε λιπαρά; Επηρεάζουν αυτές οι πληροφορίες το τι αγοράζετε και τρώτε;
«Πάρα πολλά λιπαρά!», «Πάρα πολλή ζάχαρη!» Οι διατροφικές προειδοποιητικές ετικέτες στην μπροστινή πλευρά της συσκευασίας αποτελούν σημαντικό εργαλείο για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας και έχουν εισαχθεί ή εξετάζονται επί του παρόντος σε πολλές χώρες.
Είναι εύλογο, λοιπόν, οι ερευνητές να αξιολογούν όλο και συχνότερα το τελευταίο διάστημα πως προειδοποιητικές ετικέτες σε ανθυγιεινά τρόφιμα ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αποφεύγουν τα ανθυγιεινά προϊόντα.
Αυτά κλήθηκε να απαντήσει και μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference, όπου αξιολογήθηκε η επίδραση των διαφορετικών προειδοποιητικών ετικετών, των εμπορικών σημάτων και των ισχυρισμών διατροφικού μάρκετινγκ στην επιλογή τροφίμων μετά την εφαρμογή του βραζιλιάνικου κανονισμού για τη διατροφική επισήμανση στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας.
Μετά την εφαρμογή των προειδοποιητικών ετικετών στη Βραζιλία, είναι απαραίτητο να αξιολογηθεί η επίδρασή τους στην επιλογή τροφίμων από τους καταναλωτές. Οι πληροφορίες σχετικά με τη σχετική σημασία τους σε σύγκριση με άλλα χαρακτηριστικά του προϊόντος είναι σημαντικές για την ανάπτυξη εκστρατειών επικοινωνίας που θα ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να τις λαμβάνουν υπόψη τους κατά τη λήψη αποφάσεων αγοράς.
Για να απαντηθεί το ερώτημα της μελέτης, σχεδιάστηκαν συσκευασίες τεσσάρων κατηγοριών λαμβάνοντας υπόψη τους ακόλουθους παράγοντες: Μάρκα (γνωστή ή άγνωστη), διατροφική προειδοποίηση (παρούσα ή μη), ισχυρισμοί διατροφικού μάρκετινγκ κειμένου (παρόντες ή μη) και οπτικοί ισχυρισμοί διατροφικού μάρκετινγκ (παρόντες ή μη). Συνολικά 850 ενήλικες από τη Βραζιλία προσλήφθηκαν από μια εταιρεία μάρκετινγκ.
Οι συμμετέχοντες κατανεμήθηκαν τυχαία σε μία από τις δύο πειραματικές συνθήκες: Μαύρος μεγεθυντικός φακός και μαύρο οκτάγωνο. Συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που περιλάμβανε δύο από τέσσερις κατηγορίες προϊόντων: Γάλα με γεύση σοκολάτας, μπισκότα, δημητριακά και παγωμένο τσάι.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως η παρουσία προειδοποιητικών ετικετών ενθάρρυνε την επιλογή προϊόντος σε τρεις από τις τέσσερις κατηγορίες. Ωστόσο, η μάρκα και οι ισχυρισμοί διατροφικού μάρκετινγκ σε κείμενο είχαν μεγαλύτερη επίδραση.
Τα αποτελέσματα αυτά υποδηλώνουν την ανάγκη θέσπισης ολοκληρωμένων κανονισμών συσκευασίας για τη μείωση της επικράτησης των ισχυρισμών διατροφικού μάρκετινγκ σε ανθυγιεινά προϊόντα, καθώς και εκστρατείες επικοινωνίας για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη της συνεκτίμησης των προειδοποιητικών ετικετών κατά την αγορά τροφίμων
Οι εταιρείες μπορούν να επωφεληθούν από αυτά τα αποτελέσματα, καθώς τις βοηθούν στο πώς να αλλάξουν τις τιμές αν οι προειδοποιητικές ετικέτες διατροφής γίνουν υποχρεωτικές. Μπορούν να προβλέψουν, χρησιμοποιώντας, για παράδειγμα, έρευνες, ποιοι καταναλωτές θα ανταποκριθούν περισσότερο στην εισαγωγή προειδοποιητικών ετικετών σε μια διαφορετική αγορά.