Τα ευρήματα ελέγχου επιθεωρητών σε ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ στην Πάτρα και σε LIDL στη Χαλκιδική
Με απόφαση της Δ/νσης Ανάπτυξης Π.Ε. Αχαΐας επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000€ ευρώ στην επιχείρηση «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.». Μετά από έλεγχο από τους επιθεωρητές της Περιφέρειας σε υποκατάστημα της αλυσίδας στην περιοχή Αγίου Γεωργίου της Πάτρας, διαπιστώθηκε ότι το σουπερμάρκετ απαίτησε και εισέπραξε υψηλότερο τίμημα για συγκεκριμένο προϊόν, κατά παράβαση του άρθρου 2Γ§8 της υπ’ αριθμό 91354/24-08-2017 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ. Σύμφωνα με το σχετικό άρθρο “Απαγορεύεται η απαίτηση ή η είσπραξη υψηλότερου τιμήματος από αυτό που προκύπτει από την πληροφορία που παρέχεται στον καταναλωτή”.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Lidl Fi: Ανακαλούνται δύο προϊόντα λόγω σαλμονέλας – Πώς μία μολυσμένη πρώτη ύλη προκαλεί ντόμινο ανακλήσεων
Οι καταναλωτές δεν παρατηρούν γρήγορα τη διαφορά στις τιμές και λόγω των σχετικά των μικρών ποσών ανά γύρο αγορών, δεν θα σκεφτούν ν’ αξιώσουν αποζημίωση. Εάν προστεθούν όμως μπορεί να φτάσουν ένα σημαντικό ποσό που επιβαρύνει τους πελάτες. Γι αυτό συνίσταται πάντα οι καταναλωτές να ελέγχουν την απόδειξη για να δουν εάν οι τιμές με τις οποίες χρεώθηκαν, συμβαδίζουν με τις τιμές για τις οποίες ενημερώθηκαν.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τι συμβαίνει όταν μια μύγα προσγειώνεται στο φαγητό; Είναι ακόμη ασφαλές για κατανάλωση;
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανάκληση ψαριών και γαρίδων τίγκα στον υδράργυρο – Προκαλούν προβλήματα στο ανοσοποιητικό και καρδιοαγγειακό σύστημα
Για απαίτηση υψηλότερης τιμής είχε επιβληθεί επίσης πρόστιμο στην ίδια αλυσίδα λιανικής, σε σουπερμάρκεε στη Θεσσαλονίκη, στα μέσα Μαρτίου, στη Νέα Σμύρνη και λίγες ημέρες νωρίτερα στο Μαρούσι. Πρόσφατα έχουν επιβληθεί επίσης πρόστιμα σε καταστήματα Σκλαβενίτη στα Πετράλωνα για απαίτηση υψηλότερης τιμής σε μακαρόνια, στην Καλλιθέα για χρέωση υψηλότερης τιμής και για παραπλάνηση, στα Καμίνια επίσης για απαίτηση υψηλότερης τιμής από την ετικέτα στο ράφι, όπως και σε σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης στη Λυκόβρυση, και σε Σκλαβενίτη στην Πάτρα.
Πρόστιμο και σε σουπερμάρκετ LIDL
Επίσης η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ανακοίνωσε πρόστιμο 3.000 ευρώ, σε σουπερμάρκετ LIDL στην Νικήτη Χαλκιδικής. Σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στις 10 Μαρτίου 2025 από ελεγκτές του Τμήματος Εμπορίου της Δ/νσης Ανάπτυξης & Περιβάλλοντος της Π.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, στο υποκατάστημα της ανωτέρω επιχείρησης, διαπιστώθηκαν πως σε 3 προϊόντα δεν υπήρχε πινακίδα σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση, τοποθετημένη επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό, με τρόπο που να άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή η σύνδεση μεταξύ της παρεχόμενης πληροφορίας και του προϊόντος, κατά παράβαση της παραγράφου 2 του άρθρου 2Α της ΥΑ 91354/2017.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς θα αποθηκεύσετε σωστά το μαρούλι ώστε να κρατήσει έξι εβδομάδες χωρίς να μουχλιάσει ή να μαραθεί
Η ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις τιμές των προϊόντων που επιθυμούν να αγοράσουν αποτελεί βασικό καταναλωτικό δικαίωμα. Η έλλειψη πληροφοριών τιμολόγησης με σαφήνεια για τα προσφερόμενα προϊόντα συνιστά και παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας. Πρόκειται για ζήτημα διαφάνειας απέναντι στους καταναλωτές και ταυτόχρονα υποχρέωση συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου