Η Nestle ανακοίνωσε πρόσφατα την εκ νέου αύξηση στις τιμές των προϊόντων της. Παράλληλα αφαιρεί από το χαρτοφυλάκιό της τις λιγότερο επικερδείς μάρκες.
Μειώσεις στον όγκο πωλήσεων, αλλά εκ νέου αυξήσεις στις τιμές της ανακοινώνει η πολυεθνική τροφίμων Nestle.
Σύμφωνα με δημοσίευσή της η Nestle ανακοίνωσε πως ο όγκος των πωλήσεών της μειώθηκε κατά 2,6% το τέταρτο τρίμηνο, το οποίο οφείλεται στον περιορισμό στις δαπάνες που προκάλεσαν οι κατά 10,1% αυξημένες τιμές.
Καθώς δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει τις πληθωριστικές πιέσεις στην παραγωγή της, η Nestle πρόσθεσε πως σχεδιάζει εκ νέου αυξήσεις στις τιμές της για το φετινό έτος. Όπως δήλωσε ο Francois-Xavier Roger, CFO της Nestlé, σύμφωνα με απόσπασμα που παραθέτει το Food Dive,«Οι περισσότερες κατηγορίες παρουσίασαν μείωση στο ποσοστό κέρδους, καθώς η τιμολόγηση, η μόχλευση ανάπτυξης και η αποτελεσματικότητα δεν αντιστάθμισαν πλήρως τον πληθωρισμό του κόστους εισροών».
Στην πραγματικότητα η Nestle είναι μία από τις πολλές εταιρείες τροφίμων που αυξάνουν τις τιμές τους με το πρόσχημα της ανταγωνιστικότητας το τελευταίο έτος, με πρόσφατο τρανταχτό παράδειγμα τη McDonald’s. Αλλά υπάρχει ένα όριο στο πόσο μπορούν να το κάνουν αυτό χωρίς να τους κοστίσει σε πελατεία.
Μεγάλα ονόματα του χώρου φαίνεται να έχουν φτάσει σε αυτή τη συνειδητοποίηση, με τις πρόσφατες ανακοινώσεις των PepsiCo, CPG Kraft Heinz, Proctor & Gamble και Unilever να δηλώνουν πως θα σταματήσουν τις αυξήσεις των τιμών τους.
Αλλά ένας ακόμα παράγοντας που πρέπει να εξετάσουν είναι η οικονομική αβεβαιότητα και οι μελλοντικές πληθωριστικές πιέσεις, τα οποία δεν μπορούν πάντα να προβλέψουν. Πώς θα αντιμετωπιστούν αυτά; Η Nestle για παράδειγμα αποφάσισε να αφαιρέσει από το χαρτοφυλάκιό της προϊόντα που δεν πάνε τόσο καλά σε πωλήσεις, ούτως ώστε να δίνει μεγαλύτερη βάση στα πιο προσοδοφόρα και δημοφιλή.