Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024
17 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι γυναίκες που δεν έχουν παιδιά πιο επιρρεπείς στην υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ

ΑρχικήΝέαΟι γυναίκες που δεν έχουν παιδιά πιο επιρρεπείς στην υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ
spot_img

Επιστημονική μελέτη έδειξε πως οι γυναίκες που καθυστερούν να τεκνοποιήσουν διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο για υπερβολική χρήση αλκοόλ.

Ερευνητές από τη Δημόσια Σχολή Υγείας του Πανεπιστημίου της Βοστώνης (BUSPH) μετά από μελέτη κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι γυναίκες που καθυστερούν να τεκνοποιήσουν διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο για υπερβολική χρήση αλκοόλ. Παραδοσιακά, οι γυναίκες τείνουν να μειώνουν την κατανάλωση αλκοόλ μόλις αποκτήσουν παιδιά, αλλά τα τελευταία χρόνια, περισσότερες γυναίκες μέσης ηλικίας καθυστερούν ή παραλείπουν τη μητρότητα. Αυτή η αυξανόμενη τάση, λένε οι επιστήμονες έχει ως συνέπεια την κατάχρηση αλκοόλ από γυναίκες που δεν έχουν κάνει παιδί μέχρι τα 35.

Η μελέτη είναι η πρώτη που εξετάζει τον αντίκτυπο της καθυστερημένης τεκνοποίησης στην υπερβολική χρήση αλκοόλ στις νεότερες γενιές γυναικών μέσης ηλικίας. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη αντιμετώπισης της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ μεταξύ όλων των γυναικών, αλλά ιδιαίτερα μεταξύ αυτής της διευρυνόμενης ομάδας γυναικών χωρίς παιδιά. 

Η επικίνδυνη κατανάλωση αλκοόλ και οι συνέπειες της αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, εάν δεν αντιμετωπιστούν είπαν οι ερευνητές. Σε σύγκριση με τους άνδρες, οι συνέπειες μεταξύ των γυναικών αναπαραγωγικής ηλικίας που καταναλώνουν υπερβολική ποσότητα ποτών ή αναπτύσσουν AUD περιλαμβάνουν αυξημένο κίνδυνο για ηπατική νόσο, τραυματισμούς που σχετίζονται με το αλκοόλ και καρκίνο του μαστού, μαζί με πιο έντονες αυξήσεις στη θνησιμότητα που σχετίζεται με το αλκοόλ.

Για τη μελέτη, εξετάστηκαν δεδομένα από το Monitoring the Future, μια ετήσια, συνεχή έρευνα σχετικά με τις συμπεριφορές χρήσης ουσιών. Σχεδόν 10.000 γυναίκες συμμετέχουσες ολοκλήρωσαν μια έρευνα στην ηλικία των 35 ετών μεταξύ 1993 και 2019. 

Οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν τη γονική τους κατάσταση, την ηλικία που έγιναν για πρώτη φορά γονείς και αν συμμετείχαν σε υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ (που ορίζεται ως κατανάλωση τεσσάρων ή περισσότερων ποτών σε ένα περιβάλλον) τις τελευταίες δύο εβδομάδες ή αν ανέπτυξαν συμπτώματα AUD τα τελευταία πέντε χρόνια. 

Οι γυναίκες που έκλεισαν τα 35 μεταξύ 2018 και 2019 είχαν σχεδόν 60% περισσότερες πιθανότητες να καταναλώσουν υπερβολική ποσότητα αλκοόλ ή να αναφέρουν συμπτώματα AUD σε σύγκριση με γυναίκες που έκλεισαν τα 35 μεταξύ 1993 και 1997.

Η τάση προς την τεκνοποίηση σε μεγαλύτερες ηλικίες ήταν εμφανής είπαν οι ερευνητές που ανέφεραν διάφορες κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές που επηρεάζουν αυτές τις ταυτόχρονες αυξήσεις στην καθυστερημένη ανατροφή των παιδιών και την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ στις γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας. Πολλές γυναίκες αποφασίζουν να αναβάλουν τη μητρότητα για να συνεχίσουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση και να κάνουν καριέρα. 

 Οι ερευνητές δηλώνουν ότι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες ανθυγιεινής χρήσης αλκοόλ μεταξύ των γυναικών σήμερα είναι η ευρεία αποδοχή της κατανάλωσης αλκοόλ στην καθημερινή ζωή. Αν και η μελέτη δείχνει ότι οι μεσήλικες γυναίκες χωρίς παιδιά διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο ανθυγιεινής κατανάλωσης αλκοόλ και οι γυναίκες με παιδιά διατρέχουν επίσης αυξημένο κίνδυνο, ιδιαίτερα σε πιο πρόσφατες κοόρτες. 

Αυτή η «αγκαλιά» στο αλκοόλ μπορεί να επηρεαστεί εν μέρει από την κουλτούρα της «μαμάς του κρασιού» που βασίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία ενθαρρύνει τις μητέρες να πίνουν για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της μητρότητας και της εργασίας και για ψυχαγωγική απόλαυση. 

Τα μηνύματα της βιομηχανίας οινοπνεύματος γύρω από το ποτό για ανακούφιση από το στρες και απόλαυση αποτελούσαν πάντα μέρος της διαφημιστικής στρατηγικής του κλάδου και αυτό φαίνεται και στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά σε ανθρώπους που είναι γονείς, σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης. «Η προώθηση της χρήσης αλκοόλ για τις μαμάδες για την αντιμετώπιση του άγχους της μητρότητας στις ομάδες Facebook και Instagram έχει κοινά hashtags όπως #winemom, #sendwine και #mommyjuice. Ταυτόχρονα, έχει σημειωθεί ταχεία αύξηση στα αλκοολούχα προϊόντα που απευθύνονται σε γυναίκες μέσης ηλικίας, όπως σέλτζερ με λίγες θερμίδες, ροζ ποτά και εκφράσεις όπως «ροζέ όλη την ημέρα». 

Δεδομένου ότι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ αυξάνεται για μεσήλικες γυναίκες με και χωρίς παιδιά, είναι σημαντικό για την κοινότητα της δημόσιας υγείας να αναπτύξει προσεγγίσεις και παρεμβάσεις που απευθύνονται σε όλες τις γυναίκες μέσης ηλικίας.

Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ. 

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Οι πρώτες εικόνες από την τελετή απονομής των βραβείων FEA – Φωτο

Πλήθος κόσμου αυτή την ώρα στην τελετή απονομής των βραβείων FoodExperts’ Awards του Cibum.

Αντίστροφη μέτρηση για τα FEA 2024, τον θεσμό επιβράβευσης της αριστείας στον κλάδο των τροφίμων

Όλα είναι έτοιμα για την τελετή απονομής που θα γίνει το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024 στo πλαίσιο της Food & Drinks by Detrop της HELEXPO στη Θεσσαλονίκη
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο