Η Burger King ανακηρύχθηκε η κορυφαία στην προσφορά στους πελάτες επιλογών φυτικής προέλευσης, σύμφωνα με κατάταξη της ProVeg.
Οι μεγάλες διεθνείς αλυσίδες γρήγορου φαγητού είναι ταυτισμένες με τις πρώτες ύλες ζωικής προέλευσης, αφού μέχρι πρότινος ήταν σχεδόν αδιανόητο ένα μπέργκερ χωρίς μπιφτέκι από βοδινό, κοτομπουκιές χωρίς κοτόπουλο ή πίτσα χωρίς αλλαντικά και μοτσαρέλα από βουβαλίσιο γάλα.
Ωστόσο, η oλοένα και μεγαλύτερη δημοτικότητα της vegan διατροφής και η επιρροή που ασκούν οι οργανώσεις που την εκπροσωπούν έχει οδηγήσει τις μεγαλύτερες αλυσίδες fast food σε δραστική αλλαγή των μενού τους και των γευμάτων που προσφέρουν σε όσους θέλουν να απομακρυνθούν από τη διατροφή ζωικής προέλευσης,
Η ProVeg, μια διεθνής οργάνωση που oραματίζεται έναν κόσμο με καλές και γευστικές διατροφικές επιλογές, για τους ανθρώπους, τα ζώα και το πλανήτη, έχει ως στόχο της τη μείωση κατά 50% της κατανάλωσης κρέατος και προϊόντων ζωικής προέλευσης μέχρι το 2040.
Στο πλαίσιο αυτό αποφάσισε να αξιολογήσει τις πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες γρήγορου φαγητού στη Βρετανία και το πόσο έχουν προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των vegan ή vegetarian καταναλωτών.
Η Burger King ανακηρύχθηκε η κορυφαία στην προσφορά στους πελάτες επιλογών φυτικής προέλευσης. Ο κολοσσός των σάντουιτς, η Subway, ήρθε δεύτερη, και την ακολουθούν τα McDonald’s, η Pizza Hut και η KFC. Στο μικροσκόπιο της ProVeg μπήκαν όχι μόνο τα μενού των αλυσίδων, αλλά και η παρουσίαση και επισήμανσή τους στους καταλόγους τους.
Ο Αντιπρόεδρος της ProVeg, Jasmijn de Boo, συγχάρηκε τη Burger King για την πρωτιά και τις άλλες τέσσερις αλυσίδες για τις προσπάθειές τους να ενσωματώσουν περισσότερες vegan επιλογές στο φαγητό που προσφέρουν. Φυσικά, ο δρόμος που έχουν να διανύσουν ακόμη είναι μακρύς.
Σύμφωνα με την αξιολόγηση της ProVeg, όλες οι αλυσίδες φαστ φουντ είχαν καλή απόδοση σε τουλάχιστον μία κατηγορία.
Η Burger King διακρίθηκε στην κατηγορία “Κύρια πιάτα”, με το μπέικον φυτικής προέλευσης ως μόνιμο στοιχείο στο μενού, φτάνοντας στα εννέα κύρια πιάτα πλήρως φυτικής προέλευσης.
Η Subway ξεχώρισε για τη δυνατότητα που δίνει στους πελάτες της να συνθέσουν ένα σάντουιτς με vegan υλικά, για την καλή παρουσίαση του μενού τους και, ειδικότερα, για τη χρήση του “VE” δίπλα στα στοιχεία μενού που βασίζονται πλήρως σε φυτά.
Η McDonald’s κέρδισε πόντους για την ενσωμάτωση προϊόντων με πλήρως φυτική βάση στο γενικό μενού και για τη χρήση ελκυστικών λέξεων -, όπως “ζουμερό”- στην παρουσίαση των vegan φαγητών.
Η Pizza Hut είχε στον κατάλογό της πολλά προϊόντα που βασίζονται σε φυτά, έδινε τη δυνατότητα σύνθεσης μιας πίτσας με φυτικά υλικά της επιλογής των καταναλωτών, ενώ ενσωμάτωνε φυτικά και μη φυτικά υλικά σε κάποια φαγητά της.
Η KFC ξεχώρισε για το “Original Recipe Vegan Burger” της και για την προσφορά τριών ντιπ με πλήρη φυτική βάση και επιλογές βίγκαν, όπως πατάτες, καλαμπόκι και κανονικά φασόλια.
Ωστόσο, πάντα κατά την αξιολόγηση της ProVeg, και οι πέντε αλυσίδες φάνηκαν ανεπαρκείς στην ξεκάθαρη προώθηση προϊόντων φυτικής προέλευσης. Για παράδειγμα, η Burger King μπορεί να προκαλεί σύγχυση, χρησιμοποιώντας την ετικέτα “Vegan” για ορισμένα προϊόντα και τη δική της ετικέτα “Βασισμένη σε φυτά” για άλλα. Στα McDonald’s, η ProVeg συστήνει ονομασίες όπως “vegan” και “vegetarian” να αντικαθίστανται από τους όρους “φυτικά” και “100% φυτικά” για να απευθύνονται σε μια ευρύτερη ομάδα καταναλωτών. Η Subway είχε περιορισμένη γκάμα κύριων πιάτων με πλήρη φυτική βάση, ενώ η Pizza Hut δεν χρησιμοποιεί τις σχετικές ετικέτες σε ολόκληρο το μενού και δεν αναφέρει συστατικά στον ιστότοπό της. Τέλος, η KFC καλείται να ενσωματώσει περισσότερες επολογές “Vegan” στο μενού της.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Burger King είναι η πρώτη μεγάλη αλυσίδα που έχει δεσμευτεί στον στόχο για 50% φυτική κατανάλωση στη Βρετανία μέχρι το 2030