Πτώση των μετοχών μετά από δήλωση κορυφαίου στελέχους σουπερμάρκετ πως οι πωλήσεις τροφίμων έχουν μειωθεί λόγω των ενέσεων καταστολής της όρεξης.
Τα φάρμακα αδυνατίσματος Ozempic και Wegory έχουν γίνει δημοφιλή και ανάρπαστα παγκοσμίως. Σωστό; Σωστό. Με αυτά χάνεις κιλά χωρίς καμία προσπάθεια. Σωστό; Σωστό. Ένας από τους λόγους της απότομης απώλειας κιλών, είναι πως όσοι κάνουν τις ενέσεις αποκτούν απέχθεια για διάφορα τρόφιμα μεταξύ των οποίων και τα σνακ όπως πατατάκια, γαριδάκια αλλά και σε μερικά γλυκά. Και αυτό σωστό.
Το μόνο που παρέμενε μεγάλο ερώτημα, είναι εάν αυτό θα έχει αντίκτυπο στις πωλήσεις των εταιρειών που παράγουν τέτοιου είδους προϊόντα. Και αυτό όμως μόλις απαντήθηκε. Σύμφωνα με το European supermarket magazine οι μετοχές της Nestlé δέχθηκαν πιέσεις, καθώς οι επενδυτές στάθμισαν τον πιθανό αντίκτυπο του αδυνατίσματος Wegovy της Novo Nordisk και πώς θα μπορούσε να μειώσει τις δαπάνες για τα προϊόντα της. Οι μετοχές του γίγαντα τροφίμων KitKat και Nescafe υποχώρησαν κατά 2% και κατευθύνθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδό τους σε περισσότερα από δύο χρόνια.
Η Nestlé αρνήθηκε να σχολιάσει την απόδοση της μετοχής. Κατά 1,5% και 2% υποχώρησαν αντίστοιχα και οι μετοχές της Danone και της Unilever. Επίσης σύμφωνα με το Market Watch και οι μετοχές της Coca-Cola Co. και της PepsiCo Inc σημείωσαν μεγάλη πτώση κατά -4,8% και -5,2% αντίστοιχα!
H αντίδραση των επενδυτών ήρθε μετά τη δήλωση κορυφαίου στελέχους της Walmart (αμερικανικός κολοσσός σουπερμάρκετ) σύμφωνα με τον οποίο, η επιτυχία των φαρμάκων ozempic και Wegory οδηγεί τους καταναλωτές σε μείωση των αγορών τέτοιου είδους τροφίμων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Walmart στις ΗΠΑ, Τζον Φέρνερ, δήλωσε στο Bloomberg News ότι η εταιρεία βλέπει σημάδια ότι οι άνθρωποι που λαμβάνουν κατασταλτικά της όρεξης αγοράζουν «λιγότερα προϊόντα και με λιγότερες θερμίδες». «Σίγουρα βλέπουμε μια μικρή αλλαγή σε σύγκριση με τον συνολικό πληθυσμό, βλέπουμε μια μικρή υποχώρηση στο συνολικό καλάθι» τόνισε.
Τον Αύγουστο, οι αναλυτές της Morgan Stanley έγραψαν ότι οι κατασκευαστές συσκευασμένων τροφίμων και ποτών, τα εστιατόρια, τα παντοπωλεία και τα προγράμματα απώλειας βάρους θα επηρεαστούν όλα, καθώς η ομάδα των ασθενών αναμένεται να αυξηθεί σε 24 εκατομμύρια άτομα, ή σχεδόν το 7% του συνόλου του πληθυσμού των ΗΠΑ την επόμενη δεκαετία.
Τα φάρμακα, γνωστά ως αγωνιστές GLP-1, καταστέλλουν την όρεξη, με αποτέλεσμα ορισμένοι ασθενείς να αναφέρουν ακόμη ότι αναπτύσσουν απέχθεια για τροφές με υψηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά, μια κατηγορία που περιλαμβάνει πολλές μεγάλες μάρκες σνακ. Αυτό βάζει εταιρείες όπως η Hershey, η Mondelez, η PepsiCo, η General Mills καθώς και η διάδοχος της Kellogg’s, Kellanova, σε κίνδυνο, αφού η κατανάλωση αρτοσκευασμάτων και αλμυρών σνακ θα μπορούσε να μειωθεί κατά 3%, αν και δεν συμφωνούν όλοι με αυτή την εκτίμηση.
Ορισμένες εταιρίες δηλώνουν έτοιμες να προσαρμοστούν στις νέες διατροφικές συνήθειες. «Δεν εφησυχάζουμε σε καμία περίπτωση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Kellanova, (Kellogg’s) Steve Cahillane.