Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
10.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Άλλη μια επίθεση λογοκρισίας της βιομηχανίας κρέατος σε εταιρεία εναλλακτικών κρέατος

ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΆλλη μια επίθεση λογοκρισίας της βιομηχανίας κρέατος σε εταιρεία εναλλακτικών κρέατος
spot_img

Μαίνεται ο “πόλεμος” ανάμεσα στο συμβατικό και το εναλλακτικό κρέας.

Της Βιργινίας Κιμπουρόπουλου

Ο πόλεμος μεταξύ κρέατος και φυτικού κρέατος έχει ξεκινήσει. Και αυτό το αποδεικνύει μια πρόσφατη νομική ειδοποίηση στην ισπανική εταιρεία φυτικού υποκατάστατου κρέατος, Heura, από τη βιομηχανία κρέατος, με αφορμή διαφήμιση της ισπανικής φυτικής εταιρείας σε διαφημιστική πινακίδα στη Μαδρίτη με τη λέξη «κρέας». 

Επίθεση από τη βιομηχανία κρέατος

Στο περιστατικό αυτό φαίνεται ξεκάθαρα πως η βιομηχανία κρέατος, στεκόμενη στη επισήμανση, ισχυρίζεται ότι προστατεύει τους όρους για το πραγματικό κρέας που δεν πρέπει να επιτρέπεται να χρησιμοποιείται από αντίστοιχες φυτικές εταιρείες. Η αιτιολογία είναι πως λέξεις όπως «κεφτέδες» ή «κοτόπουλο» χρησιμοποιούμενες από τη βιομηχανία φυτικών προϊόντων θα προκαλούσαν σύγχυση στους καταναλωτές για το τι αγοράζουν.

Και η περίπτωση της Heura δεν είναι το μόνο παρόμοιο περιστατικό. Την περασμένη εβδομάδα η Γαλλία με διάταγμα απαγόρευσε τη χρήση όρων όπως «μπριζόλα» και «λουκάνικο» για την περιγραφή των φυτικών τροφίμων με τις “ευλογίες” της Interbev, της γαλλικής ένωσης βιομηχανίας κρέατος.

Επίσης την περασμένη εβδομάδα, το τμήμα γεωργίας στη Νότια Αφρική απαγόρευσε τη χρήση ονομάτων και φράσεων που σχετίζονται με το κρέας, όπως κεφτεδάκια, στιλ κοτόπουλου, biltong ή ψήγματα, για φυτικά προϊόντα. Οι αρχές της χώρας κινούνται με γοργούς ρυθμούς και απαιτούν την αφαίρεση κάθε προϊόντος με  «παραπλανητική ετικέτα».

Η απάντηση των εταιρειών φυτικών υποκατάστατων κρέατος

Από την άλλη, οι φυτικές εταιρείες ισχυρίζονται ότι θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν την ελευθερία του λόγου για να περιγράφουν τα προϊόντα τους. Ειδικοί αναφέρουν  ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν τη διαφορά και, τελικά, θα πρέπει να είναι αυτοί που θα αποφασίσουν ποια θα πρέπει να είναι η επισήμανση. Μάλιστα, ο ακτιβιστής για τα τρόφιμα και διευθυντής της ομάδας του Social Movement και συνιδρυτής της εταιρείας, Bernat Añaños, πιστεύει ότι η συζήτηση για την έννοια του κρέατος δεν πρέπει να γίνεται στο δικαστήριο, αλλά ο καταναλωτής πρέπει να έχει τον τελευταίο λόγο στην επισήμανση. Προτείνει, λοιπόν, να κληθούν άνθρωποι να αποφασίσουν υπέρ ή κατά της χρήσης του όρου.  «Η συζήτηση ξεπερνά το όνομα και την επισήμανση. Πρέπει να επικεντρωθούμε στις μεγάλες ανθρωπιστικές, ηθικές προκλήσεις και προκλήσεις βιωσιμότητας», προσθέτει, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Food Ingredients First.

Λογοκρισία ή ανάγκη για επιβίωση;

Πιθανώς, η αιτία για όλη αυτή τη λογοκρισία από τη βιομηχανία ζωικού κρέατος κατά της βιομηχανίας φυτικών εναλλακτικών κρέατος να αποτελεί μια απέλπιδα προσπάθεια της πρώτης να αντιδράσει στην αυξανόμενη δημοτικότητα των εναλλακτικών προϊόντων. Τα προϊόντα που παράγονται αποκλειστικά χωρίς ζώα παρουσιάζονται από έρευνες ως πιο οικολογικά και οι πωλήσεις τους αυξάνονται ραγδαία χρόνο με το χρόνο.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πόσο επικίνδυνα είναι τα γαριδάκια – Εργαστηριακή ανάλυση

Γαριδάκια και σνακ καλαμποκιού: Τα μισά περιέχουν τοξικές και καρκινογόνες ουσίες.

Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο