Οι 10 κορυφαίες κατηγορίες προϊόντων διατροφής που δίνουν στα σούπερ μάρκετ τη δυνατότητα να βελτιώσουν τα αποτελέσματα τους
Καθώς το παγκόσμιο τοπίο λιανικής εξελίσσεται, τα σούπερ μάρκετ αναζητούν συνεχώς τρόπους μεγιστοποίησης της κερδοφορίας τους. Μία από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για την ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους έγκειται στην επιλογή κατηγοριών προϊόντων που προσφέρουν υψηλότερες αποδόσεις.
Ποιες είναι όμως οι 10 κορυφαίες κατηγορίες προϊόντων διατροφής που δίνουν στα σούπερ μάρκετ τη δυνατότητα να βελτιώσουν τα αποτελέσματα τους;
1. Βιολογικά Τρόφιμα
Τα βιολογικά τρόφιμα έχουν σημειώσει μεγάλη αύξηση ζήτησης την τελευταία δεκαετία, λόγω της αυξανόμενης εστίασης των καταναλωτών στην υγεία και τη βιωσιμότητα. Οι αγοραστές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιολογικές ετικέτες, καθιστώντας αυτή την κατηγορία ιδιαίτερα κερδοφόρα.
2. Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν γίνει ακρογωνιαίος λίθος κερδοφορίας για πολλά σούπερ μάρκετ. Προσφέροντας είδη δικής τους επωνυμίας, οι έμποροι λιανικής αποκόπτουν τον μεσάζοντα, επιτρέποντας τον έλεγχο του κόστους παραγωγής και της λιανικής τιμολόγησης. Οι ιδιωτικές ετικέτες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών, από βασικά είδη παντοπωλείου όπως δημητριακά και σάλτσες, απορρυπαντικά έως και premium προϊόντα που προσφέρουν εντυπωσιακά περιθώρια κέρδους.
3. Έτοιμα Γεύματα και Είδη Deli
Στην κοινωνία της ταχύτητας, η ευκολία είναι το κλειδί. Τα σούπερ μάρκετ έχουν επωφεληθεί από αυτό προσφέροντας φρεσκομαγειρεμένα γεύματα, σάντουιτς, σαλάτες και είδη ντελικατέσεν. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για ένα εύκολο και γρήγορο γεύμα που δεν θεωρητικά είναι καλύτερης ποιότητας και πιο οικονομικό από εκείνο που σερβίρεται σε fast food, ενώ την ίδια στιγμή, τα σούπερ μάρκετ επωφελούνται από τα υψηλά περιθώρια κέρδους. Αυτή η τάση συνεχίζει να αυξάνεται, ιδιαίτερα σε αστικές περιοχές όπου ο πολυάσχολος τρόπος ζωής απαιτεί γρήγορες, έτοιμες για φαγητό επιλογές.
4. Αρτοσκευάσματα
Τα εσωτερικά αρτοποιεία παρέχουν στα σούπερ μάρκετ την ευκαιρία να προσφέρουν φρεσκοψημένο ψωμί, κέικ και αρτοσκευάσματα που έχουν συχνά υψηλό περιθώριο κέρδους επειδή τα συστατικά είναι φθηνά, ωστόσο τα τελικά προϊόντα θεωρούνται ως χειροποίητα ή γκουρμέ με υψηλότερες τιμές λιανικής.
5. Ποτά
Τα ποτά, ιδιαίτερα εκείνα που θεωρούνται πιο υγιεινά, προσφέρουν ισχυρά περιθώρια κέρδους για τους λιανοπωλητές. Οι premium χυμοί, τα smoothies και τα ενεργειακά ποτά είναι δημοφιλή στους καταναλωτές που προσέχουν την υγεία τους. Επιπλέον, τα αλκοολούχα ποτά, ειδικά οι μπύρες και τα υψηλής ποιότητας αλκοολούχα ποτά, παρέχουν στα σούπερ μάρκετ σημαντικές αποδόσεις λόγω του κύρους της επωνυμίας τους και της σταθερότητας των πελατών τους.
6. Σνακ και γλυκά
Τα σνακ και τα είδη ζαχαροπλαστικής παραμένουν μερικά από τα πιο κερδοφόρα είδη για τα σούπερ μάρκετ. Τα επώνυμα σνακ όπως τα πατατάκια, τα μπισκότα και οι σοκολάτες είναι τα αγαπημένα των καταναλωτών, προσφέροντας υψηλά περιθώρια κέρδους λόγω του χαμηλού κόστους παραγωγής και της μεγάλης ζήτησης.
7. Ethnic και Specialty Foods
Καθώς οι ουρανίσκοι των καταναλωτών γίνονται πιο απαιτητικοί, τα έθνικ φαγητά κερδίζουν έδαφος στα σούπερ μάρκετ. Προϊόντα από παγκόσμιες κουζίνες, όπως τρόφιμα από την Ασία, τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική, ή εξειδικευμένα είδη διατροφής, όπως επιλογές χωρίς γλουτένη και vegan, προσφέρουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Αυτά τα προϊόντα συχνά απευθύνονται σε συγκεκριμένους καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για την αυθεντικότητα τους.
8. Κατεψυγμένα τρόφιμα
Τα κατεψυγμένα τρόφιμα, ιδιαίτερα τα έτοιμα γεύματα, οι πίτσες και τα θαλασσινά, παρέχουν στα σούπερ μάρκετ ισχυρά περιθώρια κέρδους. Η παρατεταμένη διάρκεια ζωής αυτών των προϊόντων μειώνει τον κίνδυνο αλλοίωσης, ενώ η ζήτηση των καταναλωτών για ευκολία εξασφαλίζει σταθερές πωλήσεις. Η δυνατότητα των κατεψυγμένων τροφίμων να αγοράζονται χύμα συμβάλλει επίσης στην κερδοφορία τους.
9. Τρόφιμα Υγείας και Ευεξίας
Μπάρες πρωτεΐνης, προβιοτικά και υποκατάστατα γευμάτων, συνεχίζουν να είναι προϊόντα υψηλού περιθωρίου κέρδους. Καθώς η τάση για ευεξία δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, τα σούπερ μάρκετ μπορούν να κεφαλαιοποιήσουν την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν περισσότερα για προϊόντα που προάγουν την υγεία. Τα είδη που διατίθενται στο εμπόριο ως προϊόντα με χαμηλές θερμίδες, πλούσια σε πρωτεΐνες ή περιέχουν «υπερτροφές» συχνά έχουν ιδιαίτερα αυξημένη τιμή.
10. Μπαχαρικά, βότανα και σάλτσες
Τα μπαχαρικά, τα βότανα και οι σάλτσες έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, πράγμα που μεταφράζεται σε χαμηλότερα ποσοστά αλλοίωσης και οι καταναλωτές είναι συχνά διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για είδη που θα κάνουν το πιάτο τους γκουρμέ.