ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠόσο πραγματικά συμβάλλουν στην πρόσληψη θρεπτικών συστατικών οι λεγόμενες «υγιεινές τροφές»

Πόσο πραγματικά συμβάλλουν στην πρόσληψη θρεπτικών συστατικών οι λεγόμενες «υγιεινές τροφές»

2 λεπτά ανάγνωσης

Τα ευρήματα μελέτης για την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών από εμπλουτισμένα τρόφιμα και συμπληρώματα διατροφής.

Μια ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Toho της Ιαπωνίας, ανέλυσε δεδομένα διατροφικής πρόσληψης του ιαπωνικού πληθυσμού που συλλέχθηκαν το 2012. Στη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMC Nutrition στις 27 Σεπτεμβρίου 2024, οι ερευνητές αξιολόγησαν τη συμβολή των λεγόμενων «υγιεινών τροφών» (εμπλουτισμένα τρόφιμα και διαιτητικά συμπληρώματα) στην πρόσληψη θρεπτικών συστατικών.

- Advertisement -

Η πρόσληψη θρεπτικών συστατικών υπολογίστηκε από διατροφικά αρχεία 4 ημερών 392 ενηλίκων (20-69 ετών) στη συνολική πρόσληψη από εμπλουτισμένα τρόφιμα και συμπληρώματα διατροφής και από τη βασική διατροφή. Ως χρήστες ορίστηκαν οι συμμετέχοντες που χρησιμοποίησαν τουλάχιστον μία ενισχυμένη τροφή ή/και συμπληρώματα διατροφής κατά τη διάρκεια της περιόδου καταγραφής των 4 ημερών

Τα βασικά ευρήματα είναι τα εξής:

- Advertisement -
  • Οι καταναλωτές εμπλουτισμένων τροφίμων ή/και συμπληρωμάτων διατροφής είχαν υψηλότερη πρόσληψη βιταμινών και μετάλλων από τις βασική διατροφή από τους μη καταναλωτές και ένα υψηλότερο ποσοστό πληρούσε τα επαρκή επίπεδα πρόσληψης που ορίζονται από τα διαιτητικά πρότυπα αναφοράς.
  • Τα εμπλουτισμένα τρόφιμα ή τα συμπληρώματα διατροφής συνέβαλαν στην επαρκή πρόσληψη ορισμένων θρεπτικών συστατικών στους χρήστες τους.
  • Ωστόσο, το 2% των καταναλωτών εμπλουτισμένων τροφίμων ή/και συμπληρωμάτων διατροφής διέτρεχαν κίνδυνο υπερβολικής πρόσληψης βιταμίνης Β6.

Αυτή η μελέτη σύμφωνα με τους ερευνητές μπορεί να φανεί χρήσιμη για τη διαμόρφωση πολιτικών υγείας που στοχεύουν στη βελτίωση της πρόσληψης θρεπτικών συστατικών.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό