Η Πρωτοβάθμια επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου και Επικοινωνίας εξέτασε τους ισχυρισμούς που αναφέρονται στην διαφήμιση του αντισταμινικού KESTINE
Η Πρωτοβάθμια επιτροπή του ΣΕΕ (Συμβούλιο Ελέγχου και Επικοινωνίας), μετά από προσφυγή της βιοφαρμακευτικής εταιρείας SANOFI, εξέτασε την διαφημιστική επικοινωνία του αντισταμινικού KESTINE της GALENICA, προκειμένου να κρίνει εάν η διαφημιστική επικοινωνία είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε.
Το KESTINE, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του προϊόντος, είναι ένα δεύτερης γενιάς αντιισταμινικό που αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τα ρινικά, οφθαλμικά και δερματικά συμπτώματα της αλλεργίας, όπως καταρροή, φτέρνισμα, ρινική συμφόρηση και φαγούρα στη μύτη. Δρα κατά των Η1-υποδοχέων της ισταμίνης, κύρια αιτία για τις αλλεργίες. Το διαφημιστικό σποτ του προϊόντος ισχυρίζεται, μεταξύ άλλων, πως «δρα σε 1 ώρα», αντιμετωπίζοντας εντελώς την αλλεργία και φέρνοντας καινοτομία στο είδος του.
H Επιτροπή εξέτασε τέσσερις ισχυρισμούς που αναφέρονται στην διαφήμιση: α) τον ισχυρισμό «χωρίς κατασταλτική δράση» β) τον ισχυρισμό «δρα σε 1 ώρα», γ) τον ισχυρισμό «Αλλεργία; Όχι πια» και δ) τον ισχυρισμό «καινοτομία Kestine».
Για τους δύο πρώτους ισχυρισμούς η επιτροπή αποφάνθηκε ότι τεκμηριώνονται οπότε δεν προσκρούουν στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε. Για τον τρίτο ισχυρισμό όμως, «Αλλεργία; Όχι πια», το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας έκρινε ότι είναι απόλυτος και υπερβολικός καθώς το μήνυμα που επικοινωνεί είναι αυτό της βέβαιης και οριστικής απαλλαγής από την αλλεργία, μπορεί δηλαδή να εκληφθεί και ως υπόσχεση θεραπείας, όταν η δράση που έχει το προϊόν είναι η παροδική ανακούφιση των συμπτωμάτων.
Όσο για τον τέταρτο ισχυρισμό «καινοτομία Kestine» σύμφωνα με την Επιτροπή, τα χαρακτηριστικά του φαρμάκου δεν είναι μοναδικά για το διαφημιζόμενο προϊόν και στη βάση αυτών δεν μπορεί να τεκμηριωθεί καινοτομία που σημαίνει, ότι προσκρούει στα άρθρα 3 και 5 του ΕΚΔ-Ε.
Η επιτροπή του ΣΕΕ έδωσε προθεσμία μέχρι και τις 9\5 για την τροποποίηση της υπό έλεγχο επικοινωνίας του ΚΕSTINE στην τηλεόραση, το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ για τυχόν άλλα υλικά, ισχύουν οι προθεσμίες τροποποίησης όπως προβλέπονται στο άρθρο 9 του Κανονισμού της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής.