Με εξειδικευμένο περιεχόμενο και κοινό που αλληλεπιδρά συχνά με αυτούς, οι influencers τροφίμων είναι οι πλέον κατάλληλοι να διαφημίσουν ένα εστιατόριο ή ένα προϊόν.
Πολλές επωνυμίες τροφίμων και ποτών δημιουργούν καμπάνιες κοινωνικής δικτύωσης για να μάθουν τι πραγματικά θέλουν οι καταναλωτές, αλλά πλέον ο μέσος χρήστης των social media τα χρησιμοποιεί για δύο λόγους: είτε για να ποστάρει δικό του περιεχόμενο και να επικοινωνήσει με φίλους είτε για να “συνδεθεί” με αγαπημένα δημόσια πρόσωπα.
Είναι αυτή η τάση που εξηγεί την αύξηση της δημοτικότητας και της επιτυχίας του marketing με ifluencers τροφίμων. Γιατί οι ιinfluencers φαγητού και τροφίμων δεν είναι ακριβώς διάσημοι, αλλά έχουν αρκετή επιρροή ούτως ώστε να διαφημίσουν ένα προϊόν αποτελεσματικά, χωρίς ο χρήστης να θεωρεί πως έχουν κάποιο κέρδος από αυτό.
Γιατί είναι καλύτερος ένας influencer φαγητού για μια καμπάνια τροφίμων ή ποτών
Οι influencer τροφίμων και ποτών είναι δημοφιλείς επειδή είναι πολύ επιτυχημένοι στην επαφή με το κοινό. Έρευνες δείχνουν ότι το Instagram influencer marketing στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών έχει μέσο ποσοστό αφοσίωσης 7,38%, δηλαδή 5 φορές καλύτερο από τη μέση εσωτερική καμπάνια. Αυτό συμβαίνει, καθώς το κοινό αλληλεπιδρά πρόθυμα με αυτούς, καθώς το περιεχόμενο είναι αρκετά εξειδικευμένο και οι χρήστες το ακολουθούν συνειδητά. Επιπλέον, οι influencers φαγητού μπορούν να συνδέσουν μια εταιρεία τροφίμων ή ποτών με χρήστες που υπό κανονικές συνθήκες θα απέφευγαν τις χορηγούμενες διαφημίσεις.
Με εντυπωσιακά γραφικά, ένα επίπεδο αυθεντικότητας και με την επικοινωνία μέσα σε μια σφιχτή ψηφιακή κοινότητα, οι influencers φαγητού αξιοποιούν πολλά από τα βασικά στοιχεία που κάνουν το περιεχόμενο να γίνεται viral και να παραμένει στο μυαλό των καταναλωτών. Και η τάση αυτή επεκτείνεται και πέρα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς τα εστιατόρια και τα μπαρ την εκμεταλλεύονται για να γίνουν εξίσου αυθεντικά και αξιόπιστα.
Πώς η πανδημία ανέβασε τους influencers
Με την πανδημία να πρωτοστατεί για δύο χρόνια στις ζωές μας, παγώνοντας όλες τις δια ζώσης καμπάνιες, οι στρατηγικές marketing μέσω influencers παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό μια επιτυχημένη τακτική. Οι influencers μπόρεσαν να καλύψουν το κενό εμπορικών παραγωγών μεγαλύτερης κλίμακας, φέρνοντας φρέσκο περιεχόμενο που αντικατοπτρίζει την τρέχουσα κατάσταση του κόσμου, χωρίς, όμως, να φαίνεται ότι πουλάνε το εκάστοτε προϊόν.
Σύμφωνα με το Shareablee , το επώνυμο περιεχόμενο από influencers αυξήθηκε κατά 21% τον Ιούλιο από τον Μάρτιο σε Facebook, Instagram και Twitter, παρά τη μείωση των αναρτήσεων κατά 85% και 57% σε Instagram και Facebook αντίστοιχα τον Απρίλιο σε σύγκριση με το 2019. Ήταν, επίσης, αυτή η περίοδος που αυξήθηκε και η δημοτικότητα των σύντομων βίντεο (reels), τα οποία είναι και ιδιαίτερα ευνοϊκά για σύντομα διαφημιστικά προϊόντων σε δημοφιλείς πλατφόρμες όπως το TikTok και το IGTV.
Τα 2 βασικά συστατικά μιας επιτυχημένης καμπάνιας με έναν influencer
Όσο για το τι περιλαμβάνει μια επιτυχημένη καμπάνια με influencer φαγητού ή πώς μπορεί να αξιοποιηθεί ένα τέτοιο δημόσιο πρόσωπο προς όφελος της βιομηχανίας, σε πρώτη φάση πρέπει η καμπάνια να περιλαμβάνει όλες τις δημοφιλείς πλατφόρμες, εκμεταλλευόμενη όλες τις δυνατότητες και το διαφορετικό κοινό που διαθέτει η καθεμία. Φυσικά, οι πειραματισμοί είναι κάτι αναγκαίο, οπότε η εταιρεία πρέπει να αφήνει τον influencer να δοκιμάσει καινοτομίες που θεωρεί ότι ανταποκρίνονται στο κοινό του.