Ο ΠΟΥ δημοσίευσε νέες κατευθυντήριες γραμμές για την προστασία των παιδιών από τους κινδύνους μάρκετινγκ τροφίμων HFSS.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) δημοσίευσε πρόσφατα μια ολοκληρωμένη σειρά κατευθυντήριων γραμμών με στόχο την προώθηση πιο υγιεινών διατροφικών συνηθειών στα παιδιά κάτω των 18 ετών.
Αυτές οι οδηγίες συνιστούν στις χώρες παγκοσμίως να εφαρμόζουν πολιτικές για τη ρύθμιση της εμπορίας τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά οξέα, trans-λιπαρά οξέα, ελεύθερα σάκχαρα ή/και αλάτι (τροφές HFSS) στα παιδιά. Ειδικότερα, ο ΠΟΥ συνιστά αυτούς τους κανονισμούς. Οι συστάσεις προτείνουν επίσης ότι αυτές οι πολιτικές πρέπει να είναι παγκόσμιες για να μειωθεί στο ελάχιστο ο κίνδυνος μάρκετινγκ σε άλλα μέσα. Αυτό το σύνολο αρχών παρέχει όλα τα απαραίτητα συστατικά για την ανάπτυξη υγιεινής διατροφής. Το μάρκετινγκ τροφίμων έχει ισχυρή επιρροή στο νεότερο κοινό-στόχο μέσω της χρήσης στρατηγικών μάρκετινγκ που εμπλέκονται και συνδέονται με τα παιδιά και επηρεάζουν τις επιλογές τροφίμων και τις διατροφικές επιλογές τους.
Έχουν περάσει δεκατρία χρόνια από τότε που ο ΠΟΥ δημοσίευσε συστάσεις πολιτικής για τον περιορισμό της εμπορίας τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη στα παιδιά . Το νέο πακέτο βασίζεται στις συστάσεις του ΠΟΥ του 2010. Οι αλλαγές καλύπτουν την πρόοδο των νέων μέσων και τεχνικών μάρκετινγκ, πρόσφατα στοιχεία σχετικά με την αποτελεσματικότητα των πολιτικών και τις διαφορετικές προσεγγίσεις πολιτικής και τις ανεπαρκείς προσπάθειες των χωρών να δώσουν προτεραιότητα στην εφαρμογή.
Το SAFE Food Advocacy Europe, δίνει ύψιστη έμφαση στην προώθηση της υγιεινής διατροφής, με ιδιαίτερη έμφαση στην αντιμετώπιση των αναγκών των πιο ευάλωτων μελών της κοινωνίας, ιδίως των παιδιών. Αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο που παίζει η πρόσβαση σε ακριβείς πληροφορίες για τα τρόφιμα στη διαμόρφωση των διατροφικών συνηθειών, έχει υποστηρίξει ενεργά τη διακοπή των επιθετικών πρακτικών μάρκετινγκ που στοχεύουν τα ανθυγιεινά τρόφιμα.
Η δέσμευσή του εκτείνεται πέρα από την απλή υπεράσπιση, καθώς έχει εφαρμόσει πρωτοβουλίες διατροφικής εκπαίδευσης ειδικά σχεδιασμένες για να εκπαιδεύσει τα παιδιά σχετικά με τη σημασία της λήψης ενημερωμένων και υγιεινών διατροφικών επιλογών . Αυτές οι πρωτοβουλίες όχι μόνο παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για τη διατροφή, αλλά χρησιμεύουν επίσης ως μια κρίσιμη πλατφόρμα για την προειδοποίηση των παιδιών σχετικά με τις πιθανές παγίδες των επιθετικών στρατηγικών μάρκετινγκ που εφαρμόζει η βιομηχανία τροφίμων.