Αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 2,26% εμφάνισε η METRO AEBE το 2021 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, οι οποίες ανήλθαν σε 1,36 δισ. ευρώ.
Τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και τόκων (EBITDA), ανήλθαν σε 57 εκατ. ευρώ, έναντι 58,7 εκατ. ευρώ το 2020 (μείωση 2,90%) λόγω του αντίκτυπου της αύξησης των τιμών της ενέργειας από τον Ιούλιο του 2021 και μετά.
Τα My market διατήρησαν σταθερό το μερίδιο τους στην αγορά, με το μέσο καλάθι να εμφανίζει αύξηση 4%. Σύμφωνα με την εταιρεία, η άρση των μέτρων εναντίον της πανδημίας, το άνοιγμα της εστίασης και η καλή τουριστική περίοδος του 2021, οδήγησαν σε σημαντική ενίσχυση των μεγεθών των METRO Cash & Carry.
Το 2021 έφερε νέα δεδομένα και σημαντικές προκλήσεις στην αγορά. Σε αυτό το κλίμα, η METRO AEBE, κατάφερε να πετύχει σημαντικά οικονομικά αποτελέσματα και να αποτιμά θετικά άλλη μία χρονιά, για το λιανεμπόριο και το χονδρεμπόριο τροφίμων.
Η METRO, με γρήγορα αντανακλαστικά στις αλλαγές που υφίσταται ο κλάδος, προσαρμόστηκε άμεσα, έθεσε νέες προδιαγραφές και ανταποκρίθηκε αποτελεσματικά στις νέες προκλήσεις. Εφαρμόζει πιστά και σε βάθος χρόνου, ένα μακροπρόθεσμο πλάνο ενεργειακής εξοικονόμησης, προχωρά σε σημαντικές επενδύσεις με σαφή προσανατολισμό την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού και στοχεύει στη σταθερή ανάπτυξη του δικτύου, τόσο στα φυσικά σημεία, όσο και στα διαδικτυακά κανάλια πωλήσεων, ενώ η ουσιαστική ανάπτυξη των 11.500 ανθρώπων της παραμένει προτεραιότητα.
Αναλυτικότερα, τα οικονομικά αποτελέσματα της METRO ΑΕΒΕ για το 2021 σημειώνονται θετικά. Τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 57 εκατ. ευρώ έναντι 58,7 εκατ. ευρώ το 2020 (μείωση 2,90%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 23,5 εκατ. ευρώ έναντι 24,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Το 2021 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1,36 δισ. ευρώ έναντι 1,33 δισ. ευρώ το 2020 (αύξηση κατά 2,26%). Σημειώνεται, ότι τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2021 έχουν επηρεαστεί από τη σημαντική αύξηση στο κόστος της ενέργειας που ξεκίνησε από τον Ιούλιο και παρά τις επενδύσεις της εταιρείας σε αυτόν τον τομέα, έχει επηρεάσει την τελική διαμόρφωση των κερδών προ φόρων και του EBITDA με ποσό πάνω από 8 εκατ. ευρώ.
Σταθερή η πορεία των My market
Παρά τη μετατόπιση των πελατών στις μεγάλες σάλες, το μερίδιο της αλυσίδας παρέμεινε σταθερό το 2020, ενώ στο μέσο καλάθι υπήρξε αύξηση μεγαλύτερη του 4%. Κατά τη διάρκεια του 2021, λειτούργησαν 5 νέα καταστήματα My market, έγινε επέκταση σε 1 κατάστημα, ενώ άλλα 4 ανακαινίστηκαν ριζικά. Παράλληλα, μικρότερες ανακαινίσεις και πρόσθετες εργασίες υλοποιήθηκαν σε 11 καταστήματα. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 231 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Το αποτύπωμα των My market πρόκειται να μεγαλώσει και με το νέο σχήμα Franchise που η αλυσίδα ξεκίνησε πιλοτικά κατά τη διάρκεια του 2021 με την επωνυμία My market Speedy και σχεδιάζει δυναμικό roll-out από το Φθινόπωρο του 2022.
Το eshop.mymarket.gr είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα που εμφανίζει κατά 7,38 ευρώ μεγαλύτερο καλάθι έναντι του ανταγωνισμού, ενώ έχει διατηρήσει τον αριθμό των μοναδικών πελατών του από το 2020, παρά την επιστροφή στην κανονικότητα.
Η απελευθέρωση των μέτρων, το άνοιγμα της εστίασης και η καλή τουριστική περίοδος, επηρέασαν θετικά την αγορά της Ho.Re.Ca., που για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε. Έτσι, τα αποτελέσματα των METRO Cash & Carry, ως ο ηγέτης της χονδρικής πώλησης στη χώρα, διέγραψαν αξιοσημείωτη θετική πορεία. Παράλληλα, στον κλάδο της μικρής λιανικής, συνεχίστηκε η καλή πορεία της αλυσίδας που είχε εδραιωθεί το διάστημα των lock down.
Με όχημα την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, τα METRO Cash & Carry διαθέτουν ένα πλήρως στελεχωμένο δίκτυο Συμβούλων Πωλήσεων σε όλη την Ελλάδα, ειδικά για πελάτες Ho.Re.Ca., ένα άρτια οργανωμένο δίκτυο διανομής με δυναμική παράδοσης περισσότερων από 1.000 παραγγελιών την ημέρα και το μεγαλύτερο δίκτυο φυσικών καταστημάτων.
Σχεδιασμός 2022 και επενδύσεις
Το 2022, έχει δείξει, ήδη, ανοδική τάση, ύψους, κατ’ εκτίμηση, 5% στις πωλήσεις. Μία αύξηση που προέρχεται ως επί το πλείστον από το δίκτυο καταστημάτων της χονδρικής. Η METRO ΑΕΒΕ έχει σχεδιάσει ένα φιλόδοξο, μακροπρόθεσμο πλάνο επενδύσεων και ανάπτυξης. Η εφοδιαστική αλυσίδα ενισχύεται σημαντικά με το διπλασιασμό σε μέγεθος του Κέντρου Διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, που θα παραδοθεί τον Ιούνιο του 2022.
Στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, το σταθερό και συνεπές, από το 2015, πλάνο της εταιρείας, υλοποιείται με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ. Μετά από την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων ψύξης, κλιματισμού και φωτισμού σε ένα κατάστημα, επιτυγχάνεται μείωση της τάξεως του 48%. Μέχρι το 2023, η εταιρεία στοχεύει να καλύπτει πάνω από το 30% των ενεργειακών της απαιτήσεων από ιδιόκτητες, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, μέσω της σημαντικής επένδυσης φωτοβολταϊκών, ύψους 18 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται, ότι η συνεργασία με την nrg και η ανάπτυξη δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στα My market και τα METRO Cash & Carry, συμπληρώνει άρτια το πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας.
Παράλληλα, η METRO, με 14 πρατήρια υγρών καυσίμων, καθίσταται το μεγαλύτερο ανεξάρτητο δίκτυο στην Ελλάδα. Η άριστη ποιότητα των καυσίμων εξασφαλίζεται από τις μακροχρόνιες συνεργασίες με την AVIN oil και την ΕΛΙΝΟΙΛ.
Την ίδια στιγμή, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της METRO, που αριθμεί 285 σημεία (καταστήματα, κέντρα διανομής και γραφεία) σε όλη την Ελλάδα, υλοποιείται ήδη με την εγκατάσταση SD-WAN δικτύου, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν πρωτοποριακές, in-house εφαρμογές, που διευκολύνουν σημαντικά την εσωτερική επικοινωνία και καθημερινότητα των εργαζομένων, αλλά και των συνεργατών – προμηθευτών της εταιρείας.
Τα δύο δίκτυα (My market, METRO Cash & Carry) αναπτύσσονται σταθερά. Το 2022 αναμένονται 6 νέα καταστήματα My market, ενώ οι πελάτες των METRO Cash & Carry, ήδη πραγματοποιούν τις αγορές τους και από το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας, αποκλειστικά για επαγγελματίες μαζικής εστίασης & Ho.Re.Ca., αλλά και λιανικής πώλησης, το οποίο από τη σιωπηλή του έναρξη (Μάρτιος 2022) έως σήμερα, έχει δεχθεί περισσότερες από 2.000 παραγγελίες ξεπερνώντας το 1 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις. Το 2022 αναμένεται να είναι η χρονιά των METRO Cash & Carry που δείχνουν σταθερά ανοδική τάση.
Στην Κύπρο, το αναπτυξιακό πλάνο της «BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ» προχωρά κανονικά με την αναζήτηση νέου χώρου στη Λευκωσία και την προσπάθεια εδραίωσης του μοντέλου των Cash & Carry στην κυπριακή αγορά. Ο δεύτερος χρόνος λειτουργίας κλείνει με αύξηση στις πωλήσεις της τάξεως του 69% παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό.
ΑΠΕ