Σε όλα τα προϊόντα στα οποία έχει μειωθεί η ποσότητα χωρίς να μειωθεί η τιμή, υπάρχει ετικέτα “Shrinkflation”.
Από την 1η Ιουλίου όλοι οι λιανοπωλητές της Γαλλίας είναι υποχρεωμένοι να τοποθετούν στα προϊόντα, στα οποία έχει μειωθεί η ποσότητα ενώ η τιμή παρέμεινε ίδια, τη ετικέτα “Shrinkflation”.
Η υπουργική απόφαση δημοσιεύτηκε στις 16 Απριλίου και εφαρμόζεται ήδη από την αρχή της Εβδομάδας με εξαίρεση τα καταστήματα με επιφάνεια μικρότερη από 400 m². Επίσης η απόφαση αφορά προϊόντα που διατίθενται σε σταθερή ποσότητα.
Οι παραβιάσεις του νέου κανόνα θα μπορούσαν να επιφέρουν πρόστιμο 3.000 ευρώ για ένα άτομο – για παράδειγμα τον διευθυντή ενός καταστήματος – και έως και 15.000 ευρώ για μια εταιρεία.
Το γαλλικό σούπερ μάρκετ Carrefour, το οποίο έχει επικριθεί στο παρελθόν για συρρίκνωση του πληθωρισμού, είπε πρόσφατα στο BFM Business ότι δεν θα χρειαστούν τα αυτοκόλλητα στα καταστήματά του.
«Για να καταπολεμήσει τη συρρίκνωση του πληθωρισμού και να μην τιμωρήσει τους πελάτες, ο όμιλος έχει εφαρμόσει μια στρατηγική που στοχεύει στον εντοπισμό τυχόν προϊόντων που επηρεάζονται από αυτή την πρακτική, έτσι ώστε η τιμή τους να μπορεί να διορθωθεί εκ των προτέρων με τους προμηθευτές και την τιμολογιακή πολιτική του», δήλωσε στο BFM εκπρόσωπος της Carrefour.
Άλλα σουπερμάρκετ όπως το Système U και το Leclerc, έχουν εκφράσει την διαφωνία τους με τον νέο κανόνα, δηλώνοντας ότι η ετικέτα θα έπρεπε να είναι υποχρέωση των προμηθευτών και όχι των σουπερμάρκετ.