Πέμπτη, 27 Μαρτίου, 2025
16.1 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Στα “αζήτητα” τα βιολογικά προϊόντα με ευθύνη των σουπερμάρκετ

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΣτα "αζήτητα" τα βιολογικά προϊόντα με ευθύνη των σουπερμάρκετ
spot_img

Προσφορές και διαφημίσεις που αφορούν βιολογικά είδη παντοπωλείου καταλαμβάνουν μόνο ένα μικρό ποσοστό χώρου στα φυλλάδια των σουπερμάρκετ. 

Της Βιργινίας Κιμπουρόπουλου*

- Advertisement -

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στο σχέδιό της για την ανάπτυξη της βιολογικής γεωργίας ως το 2030, έθεσε, μεταξύ άλλων, το 25% της παραγωγής μέχρι τότε, να αφορά βιολογικά προϊόντα. Σε ψήφισμα για το σχέδιο δράσης της ΕΕ για τη βιολογική γεωργία, που εγκρίθηκε με 611 ψήφους υπέρ, 14 κατά και 5 αποχές, οι ευρωβουλευτές τονίζουν ότι η βιολογική γεωργία αποτελεί βασικό στοιχείο για την επίτευξη περιβαλλοντικών και κλιματικών στόχων και ζητούν ανάπτυξη του βιολογικού τομέα με γνώμονα την αγορά, εθνικές και περιφερειακές προσεγγίσεις καθώς και υποστήριξη της έρευνας.

Ωστόσο, οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ υποβαθμίζουν αυτή την προσπάθεια. Σύμφωνα με τους ΝL Times, γνωστές αλυσίδες, όπως οι  Plus και Lidl, συμπεριλάμβαναν μόνο στο 2% των φυλλαδίων προσφορών τους βιολογικά προϊόντα.

Αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός, ότι τα δίκτυα διανομής βιολογικών προϊόντων δεν είναι αρκετά αναπτυγμένα σε αρκετά σημεία του πλανήτη με αποτέλεσμα να μην υπάρχει διαθεσιμότητα ή οι τιμές των βιολογικών να είναι πολλαπλάσια αυξημένες σε σχέση με τα συμβατικά προϊόντα. ‘Η ίσως δεν υπάρχει αρκετή ενημέρωση προς τους καταναλωτές σχετικά με τα οφέλη της βιολογικής καλλιέργειας.

Για παράδειγμα στην Ολλανδία μόνο το 4% της γεωργίας καλλιεργείται βιολογικά, γιατί δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση για βιολογικά τρόφιμα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε στασιμότητα του ποσοστού και την καθυστέρηση της περαιτέρω αγροτικής μετάβασης στα βιολογικά προϊόντα. Επομένως, η ευθύνη βαραίνει τα σουπερμάρκετ να αυξήσουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών για βιολογικά προϊόντα, αυξάνοντας την παρουσία τους τόσο στα φυλλάδια προσφορών όσο και σε καλές θέσεις στα ράφια τους.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Lidl, μόνο το 1\10 από τα 2.000 προϊόντα που προσφέρει η αλυσίδα είναι βιολογικά, ενώ δήλωσε, επίσης, τη σημασία του να παραμένει προσιτή η προσφορά βιολογικών προϊόντων. Παράλληλα, η ολλανδική αλυσίδα Plus έφερε περισσότερα βιολογικά είδη στα καταστήματά της, με στόχο να διπλασιάσει τα έσοδα από τις πωλήσεις της βιολογικής ιδιωτικής ετικέτας της πριν από το 2025.

Ωστόσο, τα σουπερμάρκετ πρέπει να κάνουν περισσότερα για να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να αγοράζουν βιολογικά, καθώς  διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην τόνωση των βιολογικών πωλήσεων και εν γένει στις αποφάσεις των καταναλωτών.

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ποιο είναι το τυρί που έχει μεγαλύτερο κίνδυνο μόλυνσης από τον ιό της γρίπης των πτηνών

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα της μελέτης του Πανεπιστημίου Cornell

Γάλα σόγιας: Επίσημη προειδοποίηση για σοβαρό κίνδυνο – Σύσταση να μην χρησιμοποιούνται προϊόντα σόγιας σε εστιατόρια!

Οι υγειονομικές αρχές της Γαλλίας συνιστούν την αποφυγή προϊόντων σόγιας από τη μαζική εστίαση
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα