Το ένα τρίτο των αγοραστών αναφέρει ότι μειώνει το κρέας ή το κόβει εντελώς ως απάντηση στην κρίση του κόστους ζωής.
Καθώς οι άνθρωποι συνεχίζουν να αισθάνονται την πίεση των αυξανόμενων τιμών στα τρόφιμα και όχι μόνο, μια πρόσφατη έρευνα καταναλωτών, που διεξήχθη από την Vegan Society, διαπίστωσε ότι ένας στους τρεις (35%) καταναλωτές, μειώνει τις αγορές προϊόντων κρέατος ή τα κόβει εντελώς!
Επιπλέον λόγω του πληθωρισμού, περισσότεροι από τους μισούς (53%) δήλωσαν πρόθυμοι να δοκιμάσουν μια vegan δίαιτα εάν αποδεικνυόταν ότι είναι πιο οικονομική. Πρόκειται για αύξηση 8% σε σύγκριση με προηγούμενα ευρήματα.
Όμως το μεγαλύτερο εμπόδιο για να ακολουθήσουν οι καταναλωτές μία διατροφή με βάση τα φυτά, πιστεύουν ότι είναι η οικονομική προσιτότητα. Ωστόσο, όταν ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να ταξινομήσουν ένα μείγμα πηγών πρωτεΐνης φυτικής και ζωικής προέλευσης σε σειρά κόστους, οι περισσότεροι τοποθέτησαν τα είδη σωστά σύμφωνα με μια σύγκριση κόστους των προϊόντων στα κύρια σούπερ μάρκετ που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα. Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα ψάρια και τα προϊόντα βοείου κρέατος βρίσκονται στο πιο ακριβό άκρο της κλίμακας, ενώ τα φυτικά τρόφιμα όπως οι φακές, τα ψημένα φασόλια και το φυστικοβούτυρο βρίσκονται στο χαμηλότερο άκρο. Παρόλο που, περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες κατά λάθος κατέταξαν το τόφου ως πιο ακριβό από τον τόνο σε κονσέρβα, όταν, στην πραγματικότητα, το τόφου είναι φθηνότερο.
Η σύγκριση στόχευε να καταρρίψει τον μύθο ότι ο βιγκανισμός δεν είναι οικονομικά προσιτός και να καταδείξει ότι τα βασικά vegan τρόφιμα και οι πηγές πρωτεΐνης είναι οι φθηνότερες επιλογές για τους καταναλωτές.
Η Επικεφαλής Καμπανιών, Πολιτικής και Έρευνας της Vegan Society, Claire Ogley, δήλωσε: «Η καμπάνια μας Live Vegan for Less δείχνει ότι μια δίαιτα vegan είναι πιο προσιτή από μια συνηθισμένη διατροφή και περιλαμβάνει πολλές πλούσιες σε πρωτεΐνες, φυτικές επιλογές που είναι γρήγορες και εύκολες στην προετοιμασία».